Fotografen kan dit?

Auteur Topic: Fotografen kan dit?  (gelezen 776450 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

NikonDirk

  • Leeft op een eiland.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,223
    • Opvallende politievoertuigen.
Reactie #160 Gepost op: 15 februari 2007, 06:30:37
Die foto's van Theo en Pim kunnen wat mij betreft ook niet :|. Hoe ver moet je gaan om de wereld te laten zien dat het leven eruit is? Straks wil de verslaggever van het journaal nog persoonlijk de polsslag komen voelen van een overleden persoon. ???
Menig foto die in een roddelblad staat zou ik mij ook voor schamen om die te "moeten" maken. :-[ Ook dit soort mensen hebben privacy. Van de andere kant is "negatieve reclame" ook reclame en legt het gefotografeerde beroemdheid meestal geen windeieren. Maar dat is bij bovengenoemde personen niet van toepassing.  :|


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #161 Gepost op: 15 februari 2007, 08:46:45
Ik denk dat het gaandeweg meer laten zien van SO's in de media een onomkeerbaar proces is. Ik ben het er ook niet mee eens, maar zolang er geen wettekijke bepalingen zijn die dat regelen kan het en mag het. Er nog langer tegen protesteren is vechten tegen de windmolens.

Er zijn zo veel van zulke zaken, neem nu (met wat minder inpact, maar weldegelijk hinderlijk) het recht op het hebben van een schotel. Ik vind dat hele wijken verpest worden door dat woud van mega pannedeksels. Maar als jij een schotel aan je muur wil is er niemand (ook de eigenaar van het gebouw niet) die er ook maar iets aan kan doen*. Ook dat is het recht van vrije nieuwsgaring.

Henk

* Behalve wat inspraak over de kleur en de plaats van het ding


Twentenieuws-Almelo

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 655
  • Schat je pieper gaat schat!!! Wakker worden.
    • www.larofotoservice.nl
Reactie #162 Gepost op: 15 februari 2007, 12:09:01
En dit kan dan wel?

http://www.humanistischeomroep.nl/human/img.db?14380


http://www.rtl.nl/_internal/cimg!0/3oz4h3hohpokc.jpeg

Neem aan dat je het niet zo bedoeld maar nu wijs je naar mij met een beschuldigende vinger alsof ik deze foto's gemaakt zou hebben ::)
En even voor alle duidelijkheid beroemd of niet, ik zou eerst wachten tot er een wit lakentje overheen lag want ik vind het geen meerwaarde
hebben om iemand die neergeschoten/gestoken is en daaraan overlijd duidelijk herkenbaar op de foto te zetten.


112actueel

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 89
Reactie #163 Gepost op: 15 februari 2007, 19:58:37
Als het aan mij ligt ook niet.  ::) Alleen zul je jezelf moeten bedenken dat de moorden rondom Pim Fortuijn en Theo van Gogh een hele andere nieuwswaarde hebben dan die van een 'onbekende' die is neergeschoten op een parkeerplaats.

Daar ben ik het helemaal mee eens.
Maar je ziet toch alles zonder laken bekend of niet.
(De reportage is ook aangepast op 112actueel)


Maxx

  • Senior GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,615
Reactie #164 Gepost op: 11 maart 2007, 00:46:43
Wat vinden jullie van de foto's in dit topic?
Ik vind ze op het randje. Je ziet gelukkig geen slachtoffer maar wel kledingresten en bloedsporen.

Wat vinden jullie?

http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php?topic=16590.msg475402;boardseen#new


Jos v L

  • Dbbo ministerie van defensie & vrijwilliger Brwzl
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,663
    • Brandweer Zuid-Limburg - Team FVT
Reactie #165 Gepost op: 11 maart 2007, 01:07:18
Wat vinden jullie van de foto's in dit topic?
Ik vind ze op het randje. Je ziet gelukkig geen slachtoffer maar wel kledingresten en bloedsporen.

Wat vinden jullie?

http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php?topic=16590.msg475402;boardseen#new

Ik neem aan dat je op de voorlaatste foto doelt. Persoonlijk vind ik het inderdaad op het randje en geen meerwaarde hebben.
Ik vind het een nietszeggende foto met wat bloed. Persoonlijk zou ik er veel meer moeite mee hebben als het slachtoffer overleden was.

Misschien heeft de fotograaf wel een bepaalde motivatie om de foto te maken/plaatsen ?
Al mijn bijdragen op het forum zijn volledig op persoonlijke titel.


SanderLDK

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 98
Reactie #166 Gepost op: 11 maart 2007, 04:07:13
Ik heb ook geen bezwaar tegen de foto's. Het slachtoffer is niet in beeld, en tja, wat bloedsporen.... moet kunnen (naar mijn mening)


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #168 Gepost op: 28 maart 2007, 21:58:19
Ik zag op de voorpagina van de telegraaf een van de "schooljongens" die met een mes gestoken was vol in beeld op een brancard! We kunnen erover discusieren maar worden links en recht ingehaald door de feiten.

Ik vind dat je eigenlijk je fiets zo in je tuin moet kunnen zetten: niet op slot, zonder dat ie gestolen wordt!

Henk


Ferrari_F50

  • Gast
Reactie #169 Gepost op: 28 maart 2007, 22:00:11
Als je het nou hebt over foto's die niet kunnen  :-X

Bron: www.derodehaan.com

http://www.derodehaan.com/Upload/Ambulance/images/2007/Zaanstreek_Waterland/Krommenie/2007-03-26_Man_in_de_sloot,_N203,_Krommenie/Drenkeling%20N203%20HP%2053.8%20022.jpg

Ik vind dit nog niet eens zo heel erg, heb erger gezien op diverse proffesionele website's waarvan ik de naam niet wil noemen. Dan heeft men een perskaart, maar sommige mensen hebben echt geen idéé wat ze allemaal op internet zetten. Begin van de maand ook in Spijkenisse bij een autoongeval. Ik stond gewoon netjes te fotograferen, de brandweer had inmiddels een oranje zuil gespanen vanaf de lantaarnpaal naar de wagen toe. Komt er een perfotograaf aangelopen, gaat naar het oranje zijl toe, maakt even wat kiekjes vanaf boven en de zijkant. Sorry hoor maar dat gaat mij erg ver.