Fotografen kan dit?

Auteur Topic: Fotografen kan dit?  (gelezen 776740 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Gast48368

  • Gast
Reactie #200 Gepost op: 13 april 2007, 09:02:10
Nou dan probeer ik het ook nog maar eens een keertje  >:(

K wist niet dat je  >:( werd  :-X
Citaat
Ik heb al jaren een lokale nieuwssite. http://www.district8.net en werk als freelance fotograaf voor diverse Dagbladen en het grootste persbureau van Nederland. Mijn mening is nog steeds dat een foto een zo compleet mogelijk beeld moet geven van het onderwerp. Bij een aanrijding waarbij wat mensen bekneld zitten kan ik simpelweg niet aankomen met een foto van alleen een beschadigd voertuig.
Het is jouw keuze om voor dat soort persbureau's te gaan werken. Puur om het geld dus. Je verlegd steeds meer je grenzen, omdat ze anders je fotos niet willen hebben. :-X

Die grote persbureau's zijn voor mij niet anders dan echte sensatiezoekers.  :-X

Citaat
Ik heb op diverse andere fora ook die discussie gehad en naar mijn idee is het een "never ending story" je zal altijd mensen hebben die op hun achterste benen gaan staan als ze een foto zien met iets wat ze niet bevalt. Mijn site staat er ook om bekend dat er wel eens een foto opstaat die wat discussie teweeg brengt. Maar ik probeer altijd het nieuws te brengen op een manier die voor alle partijen aanvaardbaar is.

Niet aanvaardbaar is........daar gaat het niet om, het gaat om slachtoffers welke op de foto staan. Voor mij totaal onaanvaardbaar, op welke manier dan ook. Respekt staat voor mij ook voorop. Bij sommige mensen staat geld verdienen voorop, en gaan zich dan uiteraard met hand en tand verdedigen.

Citaat
Mensen die roepen dat ze een site beheren met daarop nieuwsfoto's maar nooit een slachtoffer op de foto hebben, die neem ik niet serieus. Misschien is het voor hen een mooi moment om een andere hobby te gaan zoeken.

Door deze laatste opmerking kan ik jou totaal niet serieus meer nemen  :-X :-X :-X Verder zal ik daar maar geen commentaar meer op geven. ::) ::) ::)

Citaat
Nou ik ben benieuwd.....

Groeten


Remco


district8

  • Redacteur/fotograaf van district8.net
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 53
    • district8.net
Reactie #201 Gepost op: 13 april 2007, 10:10:27
K wist niet dat je  >:( werd  :-XHet is jouw keuze om voor dat soort persbureau's te gaan werken. Puur om het geld dus. Je verlegd steeds meer je grenzen, omdat ze anders je fotos niet willen hebben. :-X

Het is mijn dagelijkse werk. Dus dat het om geld gaat zal ik niet ontkennen. Ik denk meer dat het een kwestie van vraag en aanbod is en niet zo zeer om de grenzen te verleggen. Er is toch vraag naar dit soort foto's. Als iedereen dezelfde mening als die van jou is toegedaan en massaal hun kranten opzeggen dan zal de vraag naar "een ander soort" foto's toenemen.

Niet aanvaardbaar is........daar gaat het niet om, het gaat om slachtoffers welke op de foto staan. Voor mij totaal onaanvaardbaar, op welke manier dan ook. Respekt staat voor mij ook voorop. Bij sommige mensen staat geld verdienen voorop, en gaan zich dan uiteraard met hand en tand verdedigen.

De discussie ging over het feit dat op sommige website's foto's staan die "niet door de beugel" kunnen. Daar ben ik het ook wel mee eens. Op de ene site schiet het te ver door naar de verkeerde kant en op de andere site te ver naar de "goede" kant. Mijn mening is dus dat je heel goed het nieuws op een respectvolle manier kunt brengen en daarbij past ook op gepaste wijze het slachtoffer in beeld brengen.

Door deze laatste opmerking kan ik jou totaal niet serieus meer nemen  :-X :-X :-X Verder zal ik daar maar geen commentaar meer op geven. ::) ::) ::)


Nou wil ik toch nog heel graag je mening een keer horen en dan wel over het volgende en vat dit a.u.b niet op als een aanval : Ik neem gemakshalve even aan dat het weblog dat onder jou bericht staat van jou is. Daar worden de beslommeringen in het ziekenhuis op neergeschreven als een soort van uitlaat klep. Welnu, hoe zit het op dit soort logs dan met het respect naar de patiënten. Als ik dit soort dingen lees als bekende van de patiënt in kwestie zou ik toch ook niet echt blij zijn. http://aarts.web-log.nl/aarts/2007/03/de_avond_3.html#more  

Nogmaals zie het niet als aanval, maar ik ben dan benieuwd hoe hier dan over gedacht wordt.

Groeten

Remco


Gast48368

  • Gast
Reactie #202 Gepost op: 13 april 2007, 11:04:20
Nee, dat weblog is niet van mij  ;)  Ik zie daar geen patienten in beeld verder, en geloof mij: Hier wordt verder heel discreet mee omgegaan. Wellicht kunnen deze weblogbeheerders dit nader toelichten.

Ik ben trouwen benieuwd naar jouw definitie: "Op gepaste wijze het slachtoffer in beeld brengen"


district8

  • Redacteur/fotograaf van district8.net
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 53
    • district8.net
Reactie #203 Gepost op: 13 april 2007, 11:50:54
Nou,

Ik zal de foto's niet plaatsen maar de link.

http://www.digitalrailroad.net/RemcoSuiker/gps.aspx?pid=679814&aid=1

En

http://www.digitalrailroad.net/RemcoSuiker/gps.aspx?pid=679803&aid=1

Vind ik zonder meer kunnen

En om het dan meteen maar even aan te geven. Mijn grens tot wat voor in mijn ogen toelaatbaar is ligt toch wel hier.

http://www.digitalrailroad.net/RemcoSuiker/gps.aspx?pid=812327&aid=1


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #204 Gepost op: 13 april 2007, 11:54:07
Nou,

Ik zal de foto's niet plaatsen maar de link.

http://www.digitalrailroad.net/RemcoSuiker/gps.aspx?pid=679814&aid=1

En

http://www.digitalrailroad.net/RemcoSuiker/gps.aspx?pid=679803&aid=1

Vind ik zonder meer kunnen

En om het dan meteen maar even aan te geven. Mijn grens tot wat voor in mijn ogen toelaatbaar is ligt toch wel hier.

http://www.digitalrailroad.net/RemcoSuiker/gps.aspx?pid=812327&aid=1



Mijn complimenten, voor de mooie foto's en je doorzettingsvermogen (ik had het al opgegeven  ;))

Henk


district8

  • Redacteur/fotograaf van district8.net
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 53
    • district8.net
Reactie #205 Gepost op: 13 april 2007, 12:06:40
Henk,

Het zal ook altijd wel een wel niet verhaal blijven, ik heb jou gevecht hier een beetje gevolgd. Normaal ga ik er ook niet op in, alleen kan ik me soms niet inhouden  ;)

Groeten,

Remco


Gast48368

  • Gast
Reactie #206 Gepost op: 13 april 2007, 12:11:22
Ik heb hier volgens mij al meerdere malen gevraagd, ook aan Henk volgens mij........zijn jullie ZELF ooit wel eens slachtoffer geweest van een ongeval als deze voorbeelden??

Ik heb nog nooit een antwoord van iemand gehad, welke dit soort foto's publiceerd....... ::)

Remco, die foto's die jij laat zien, vind ik dus persoonlijk niet kunnen.


district8

  • Redacteur/fotograaf van district8.net
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 53
    • district8.net
Reactie #207 Gepost op: 13 april 2007, 12:23:38
Ik heb hier volgens mij al meerdere malen gevraagd, ook aan Henk volgens mij........zijn jullie ZELF ooit wel eens slachtoffer geweest van een ongeval als deze voorbeelden??

Ik heb nog nooit een antwoord van iemand gehad, welke dit soort foto's publiceerd....... ::)
 

Nou van mij kan je antwoord krijgen hoor. Nee ik ben "gelukkig" nog nooit slachtoffer geweest van een ongeval zoals in hte voorbeeld. En ja ik heb er wel eens over gedacht van wat ik er zelf van zou vinden als er foto's van mij worden gemaakt mocht ik ooit onverhoopt in die situatie terecht komen. Het enige wat ik daar op zou zeggen is "ik hoop dat men mij dan net zo discreet in beeld brengt als dat ik dat poog te doen"  O0


Christian010

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,829
Reactie #208 Gepost op: 13 april 2007, 12:31:46
Ik ben weleens slachtoffer geweest.
Ben over de kop gevlogen met een tractor met 40 km/h, ik was weliswaar gewond maar alles is weer hersteld.

aan de ene kant vindt ik het jammer dat er tot zover ik weet geen foto's zijn gemaakt van het ongeval, ik had het graag terug willen zien. omdat je na zo'n ongeluk niet echt helder meer bent en alleen de verhalen achteraf hoort, je bent toch benieuwd hoe het er nou uitzag.

En ja, hadden ze foto's van mij gemaakt....op zo'n moment zal het je een worst wezen.
ik zou er geen punt van hebben gemaakt behalve als me gezicht duidelijk in beeld is, maar alles daarom heen....no problem.

Maar dit is per persoon verschillend, en de mening peilen van een slachtoffer op zo'n moment is niet echt handig  ;)


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #209 Gepost op: 13 april 2007, 13:17:26
Ik heb hier volgens mij al meerdere malen gevraagd, ook aan Henk volgens mij........zijn jullie ZELF ooit wel eens slachtoffer geweest van een ongeval als deze voorbeelden??

Ik heb nog nooit een antwoord van iemand gehad, welke dit soort foto's publiceerd....... ::)


Omdat ik dat een onzinnige niet ter zake doende vraag vind. Ik ben ook nooit slachtoffer geweest van discriminatie, beroving met een vuurwapen of afpersing.

En toch heb ik daar allemaal een mening over, zonder ervaringsdeskundige te zijn.

Ja, ik heb liggen wachten op de ambulance, vlak bij de school waar ik conciërge was. Er kwamen honderden ll kijken hoe ik daar lag. Ik dacht alleen "wat een goed voorbeeld van aanschouwelijk onderwijs zet ik hier neer!".

Maar het doet er niet toe of ik het leuk vond of niet. Als alles verboden zou worden wat ik niet leuk vind mag er weinig meer.

Een 112 site met uitsluitend foto's van brandweerauto's bv. ;D

Henk