Fotografen kan dit?

Auteur Topic: Fotografen kan dit?  (gelezen 776773 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #220 Gepost op: 14 april 2007, 10:13:38
Precies, het kan toch niet zo zijn dat of een foto al of niet in de landelijke pers veschijnt afhankelijk is van de bui van iemand die net 2 maanden bij de politie zit...

En ook al heb je géén perskaart, het achter het lint maken van fot's staat je vrij. Ik maak soms video beelden voor TV Noordholland zonder perskaart en zou het niet pikken als iemand mij verbiedt beelden te schieten van achter het afzetlint. (komt ook niet voor, integendeel: "Henk, als je hier gaat staan kun je mooi die stralen in de zon nemen" :).

Henk


Gast48368

  • Gast
Reactie #221 Gepost op: 14 april 2007, 23:55:13
Het valt mij op dat de "voorstanders" van deze materie alleen bestaan uit fotografen......ik heb er weinig gezien welke dit niet zijn. Maar goed, we zullen hier wel nooit uitkomen.

Probeer je in ieder geval iedere keer eens te verplaatsen in het slachtoffer wat je op dat moment op de foto zet.  ;) Blijf dit voor je houden, en probeer foto's te nemen op een "slachtofferwaardige"manier.

En, Henk, iets minder sarcasme in een discussie zou je niet misstaan.  :-X

Bedankt voor jullie reaktie's op mijn vraag, kan ik alleen maar respect voor hebben,al ben ik het niet met alles eens.

Henk, je voelde je dus wel aangesproken door mijn vraag, anders had je niet zo gereageerd  ;D ;D ;D  :-X


district8

  • Redacteur/fotograaf van district8.net
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 53
    • district8.net
Reactie #222 Gepost op: 18 april 2007, 22:53:49


Nou kom maar op. Ik had nu op zijn minst wel een groot aantal reacties verwacht in deze draad.Een groot aantal foto's van dit kaliber verschenen in de media.... Niks nergens niemand. Ik denk zelf dus dat "ons" probleem uitsluitend zit in het feit dat hulpverleners het niet eens zijn met de foto's die her en der verschijnen. En niet het probleem over de foto's in het algemeen, of zit ik er nu naast ???

Groeten

Remco


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #223 Gepost op: 18 april 2007, 23:05:52
Ik denk zelf dus dat "ons" probleem uitsluitend zit in het feit dat hulpverleners het niet eens zijn met de foto's die her en der verschijnen. En niet het probleem over de foto's in het algemeen, of zit ik er nu naast ???

Mijn inziens klopt dat, maar is dat niet de enige reden.

Dit incident heeft grote nieuwswaarde, het gaat de hele wereld over. Al die aanrijdingen die dagelijks gebeuren hebben dat veel minder. Als je dan bij elk incident één van de vele 112''fotograven" hebt staan die het slachtoffer er fijntjes opzetten, staat het internet er straks vol mee.
Punt één krijg je dan normvervaging (men gaat denken dat het gewoon is).
Punt twee, het belang van de nieuwswaarde weegt totaal niet op tegen het belang van het slachtoffer (privacy). (Of dat in bovenstaande foto wel het geval is, is natuurlijk een discusiepunt).
Punt drie, het beeld over media en fotograven in het bijzonder verslechterd op die manier. Gneraliseren en labelen is nu eenmaal een menselijke eigenschap.
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


Jos v L

  • Dbbo ministerie van defensie & vrijwilliger Brwzl
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,663
    • Brandweer Zuid-Limburg - Team FVT
Reactie #224 Gepost op: 18 april 2007, 23:48:59
[img]http://www.rtl.nl/components/actueel/rtlnieuws/rtl_plus/Slachtoffer_weggedragen_402.jpg[img]

Nou kom maar op. Ik had nu op zijn minst wel een groot aantal reacties verwacht in deze draad.Een groot aantal foto's van dit kaliber verschenen in de media.... Niks nergens niemand. Ik denk zelf dus dat "ons" probleem uitsluitend zit in het feit dat hulpverleners het niet eens zijn met de foto's die her en der verschijnen. En niet het probleem over de foto's in het algemeen, of zit ik er nu naast ???

Groeten

Remco

Ik heb het niet echt gevolgd dus heb er niet echt een mening over.Ik vind in ieder geval niet dat het verhaal omgedraaid moet worden en dat het probleem bij de hulpverleners ligd.
Al mijn bijdragen op het forum zijn volledig op persoonlijke titel.


RUIJ

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 499
Reactie #225 Gepost op: 20 april 2007, 07:49:44
Naar mijn mening gaat dit net iets te ver.
Het hesje van de fotograaf is dezelfde als van de bevelvoerder.

Wat is jullie mening daar over

De foto komt van www.flitsneiuws.nl en is gemaakt door Hielke Weening

[verwijderd door de beheerder]


1of4

  • Gast
Reactie #226 Gepost op: 20 april 2007, 07:58:02
Ongeacht wat ie aanheeft...

Hij staat er naar mijn mening veeeeel te dicht op.

Nu heb ik zo wie zo al mijn bedenkingen over foto makers en filmers van ongelukken etc :|


Jacques Schenk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,528
  • EHBO/Sigma/ex hoofd- brandwacht/trainer EHBDu
    • Website Jacques Schenk
Reactie #227 Gepost op: 20 april 2007, 08:21:34
Zo te zien is er op zich niet veel meer te zien op deze ongevalslocatie, de laatste opruimwerkzaamheden zijn aan de gang.
Wat de fotograaf daar nog te zoeken heeft is onduidelijk (het zelfde geldt overigens voor de fotograaf van het tafreeltje) maar het is daarmee niet verkeerd.

Gelet op de aard van de werkzaamheden en het feit dat de locatie niet afgezet is in combinatie met het feit dat de man schijnbaar met instemming van de brandweer zijn "werk" kan en mag doen, doet vermoeden dat er in dit geval niet zo veel mis is.
Ook de kleur van het hesje zie ik niet zo als een probleem, de kleur en striping dient slechts om op te vallen, de tekst geeft aan wat de functie van iemand is.

Jacques
Treat the patient, not the number...  Emergency Medicine - The art of drawing sufficient conclusions from insufficient resources


SirMark

  • HV-enthousiasteling en werkzaam in de uitvaartbranche.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 942
Reactie #228 Gepost op: 20 april 2007, 09:03:42
Ongeacht wat ie aanheeft...

Hij staat er naar mijn mening veeeeel te dicht op.

Nu heb ik zo wie zo al mijn bedenkingen over foto makers en filmers van ongelukken etc :|



Nu heb ik wel een website op het gebied van brandweerfotografie maar met ongevallen blijf ik lekker thuis. Zijn vaak situaties waarbij hulpverleners helemaal geen amateurfotografen kunnen gebruiken, en daar komt ook nog bij dat ik geen zin heb om naar bebloede mensen te gaan zitten staren.. gelukkig komt het hier gemiddeld maar 1 keer per jaar voor


Pleegje_

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,160
Reactie #229 Gepost op: 20 april 2007, 10:48:05
Naar mijn mening gaat dit net iets te ver.
Het hesje van de fotograaf is dezelfde als van de bevelvoerder.

Wat is jullie mening daar over

De foto komt van www.flitsneiuws.nl en is gemaakt door Hielke Weening

Ruud...ik weet niet hoe goed jouw ogen zijn maar ik zie zo op het eerste gezicht al 3 verschillen tuusen het hesje van de B en van de fotograaf  ;)