Fotografen kan dit?

Auteur Topic: Fotografen kan dit?  (gelezen 772677 keer)

0 gebruikers (en 8 gasten bekijken dit topic.

sajo

  • Gast
Reactie #420 Gepost op: 28 april 2008, 14:18:11
En dat weet oom agent ook.


Zo is dat, alleen jammer dat die strepen niet alleen op de schouders blijven zitten
 maar sommige er soms ook nog wel eens bovenop gaan staan.
En dat maakt het idd wel eens lastig, maar goed het zij nu eenmaal zo.
En als ik in hun schoenen zou staan zou ik er misschien ook zo over denken.
meestal zijn die strepen wel handig hoor,zeker als pratende infuus standaard

(ohoh daar komen weer rea's op vanuit deze tak van dienst)


Ko van Leeuwen

  • Fotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,398
  • IJmuiden
    • Foto Ko van Leeuwen
Reactie #421 Gepost op: 28 april 2008, 14:43:53
Zo is dat, alleen jammer dat die strepen niet alleen op de schouders blijven zitten
 maar sommige er soms ook nog wel eens bovenop gaan staan.
En dat maakt het idd wel eens lastig, maar goed het zij nu eenmaal zo.
En als ik in hun schoenen zou staan zou ik er misschien ook zo over denken.

Ik denk dat het voor een agent ook lastig is om in de hectiek van de eerste minuten
de juiste beslissingen te nemen. Mogelijk is het iets om eens aan de orde te stellen
bij de persvoorlichter. Weet elke agent hoe een HV-legitimatie er uit ziet? En hoe dan
te handelen? Mogelijk kan de persvoorlichter dit nog eens in het interne bulletin
uitleggen...


meestal zijn die strepen wel handig hoor,zeker als pratende infuus standaard

Pleister er overheen en je hebt een zwijgende infuusstandaard  ;D


(ohoh daar komen weer rea's op vanuit deze tak van dienst)

Och, geintje moet kunnen  ;) ;) ;)


Ko van Leeuwen

  • Fotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,398
  • IJmuiden
    • Foto Ko van Leeuwen
Reactie #422 Gepost op: 28 april 2008, 15:05:13
Ik heb ook niet gezegd allemaal,maar wel veel!!
  Dus zet het jouw aan om foto's te gaan maken en leg ik dus de link  Mediageil!!

Nee, dat zie je verkeerd. Mensen zijn nieuwsgierig en willen in de krant of op Internet
lezen wat er gebeurd is. Dat is beter als dat ze allemaal ter plekke komen kijken.
Overigens, mediageil heeft betrekking op mensen die op d foto willen, niet degenen
die de foto maken...

...
Je zou mijn mailbox eens moeten zien na een grote inzet.
op zijn minst sta je dan tig keer op de plaat vast gelegd,
 hoe denk jij dat mijn (en dat van andere collega's)verwerking van een groot incident zal zijn?
want dat wordt nog wel eens vergeten ook de hulpverlener heeft een grens en is niet van beton

Mijn ervaring met voornamelijk brandweerpersoneel is dat ze maar al te graag op
de foto willen of anders in ieder geval iets van het incident terug willen zien.
Ambu-personeel staat altijd minder op de foto omdat ze met een slachtoffer bezig
zijn. Maar laatst is het me gebeurd dat een ambupleeg begon te roepen dat het tijd
werd dat zij ook eens in de krant kwamen (heb ik geprobeerd maar de krant tuinde er
niet in). Recherche en Douane willen vaak niet herkenbaar op de foto. En als oom
agent geen pet op heeft soms ook niet want dan krijgt ie op z'n sodemieter van de
baas  >:(
Slachtoffers en andere betrokkenen buiten beeld houden is meestal niet zo moeilijk.

Dat je voorzichtig moet zijn als het gaat om traumatische zaken ben ik wel met je
eens. Maar toch kan dat indringende platen opleveren waarmee je kan laten zien dat
het werkt soms erg belastend is.

Als je ruim een week lang dagelijks wordt geconfronteerd met foto's van zo'n incident wat je eigenlijk van je af wilt zetten, wordt dat toch wat moeilijk.
Okay , de foto's die je dan krijgt zijn goed bedoeld, maar je blijft dan toch in dat cirkeltje zitten.

Ik zelf heb dit nog nooit als commentaar gehad (veel van mijn foto's staan ook op
de website van de brandweer) en kan daar dus niet echt over oordelen. Wel is het
zo dat als de jongens echt stuk zitten ik ze met rust laat.


Nogmaals ik val hier niemand aan ,maar misschien zet het diegene achter de lens ook eens aan tot nadenken hoe iemand zich voelt die ongevraagd voor die lens terrecht komt

Nogmaals, ik heb dit nog niet echt meegemaakt maar het is goed om in het
achterhoofd te houden.


Straalpijp Rick

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,863
  • Er is geen beter weer dan BRANDWEER
    • Brandweer Barendrecht
Reactie #423 Gepost op: 28 april 2008, 17:03:59
Of je zet ze gewoon zelf te kijk.
Dit was de andere kant van de brand in Schiedam



(En dit is achter de afzetlinten  binnen  het PD even voor de duidelijkheid)
Hoezo mediageil?
En ja ik snap het natuurlijk ook wel het is nieuws,en ja ook de pers moet
 en mag van mij zn brood er mee verdienen En ik zeg ook duidelijk de officiele pers mensen
Want ik weet 100% zeker dat de helft van deze club
 alleen maar uit was op een mooi plaatje voor eigen website.
Met name de gene wiens naam onder deze foto staat.

Hoe komt het toch dat alle pubers tegenwoordig zo snel een perskaart krijgen.
Ik bedoel, ik wordt bij oom of tante agent tig keer nagevraagd terwijl ik een orgineel HV legitimatie bewijs onder zijn of haar neus duw, en wordt vervolgens tijdens dit gesprek gepasseerd door een zeg 14 jarige met een camera en één of ander pasje om z'n nek die simpel door mag lopen zonder dat er ook maar iets gevraagd wordt.

Persoonlijk heb ik niets tegen persfotograven want ons werk is hun werk,simpel zat.

Maar ik kom mezelf op tig sites tegen van mensen(pubers) die gewoonweg mediageil
 dan wel sensatie gericht zijn. En simpelweg nergens rekening mee houden
En daar wordt je zo af en toe wel eens een beetje knorrig van.




Even ter info...de 3 personen rechts op de foto verdienen er inderdaad hun brood mee ;)


sajo

  • Gast
Reactie #424 Gepost op: 29 april 2008, 14:48:51
Even een correctie tussen door is hier wel op zijn plaats vind ik
Voordat ik Rémon en Frank ergens vals van beschuldig  :-[
De Boys van Media tv (de linkerhelft) nemen de regeltjes altijd wel in ogenschouw.
Ik zei eerder al ze komen me bekent voor,maar ik kon ze nog niet ontcijferen
En met wat hulp van bovenaf ( bedankt R) nu dus wel
Dus bij deze is een excuusje denk wel op zn plaats. O0


Fire Duif

  • Gast
Reactie #425 Gepost op: 29 april 2008, 23:10:23
Even een correctie tussen door is hier wel op zijn plaats vind ik
Voordat ik Rémon en Frank ergens vals van beschuldig  :-[
De Boys van Media tv (de linkerhelft) nemen de regeltjes altijd wel in ogenschouw.
Ik zei eerder al ze komen me bekent voor,maar ik kon ze nog niet ontcijferen
En met wat hulp van bovenaf ( bedankt R) nu dus wel
Dus bij deze is een excuusje denk wel op zn plaats. O0



jow, heb aardig wat moeite moeten doen om een perskaart te krijgen, enne, voor de verdiensten die ik het doe toch gelukt.
Maar in je eerder post sla je wel ff de spijker op z'n kop. Ik werd daar gecontroleerd op me perskaart....... (tevens werden enkele van ons zelfs op document nummer gecheckt of te wel de ID.. dat ging ff te ver, want onze perskaarten staat alles op wat een agent moet weten.... loop je verder kom je idd die 16 jarige (en jonger) fotografen tegen die daar gigantisch in de weg lopen.... En met een nep perskaart daar rond lopen. Overigens is dit daar direct wat aan gedaan. Maar toen was het te laat voor de foto's die nu overal internet op gaan. Zo moesten wij nog even een gesprek houden met de OVDG over enkele zaken, en dat ga ik hier niet uitleggen, maar dat te maken met de incident de dag er voor. En daar ben ik weer dingen te weten gekomen voor helaas amateurs zonder politieperskaart die alles aan het verzieken zijn... (Rick, misschien ben je op de hoogte, maar zo niet, vraag het ff aan me, kan je sappig verhaal vertellen  ;D)

Tevens vragen wij nu ook steeds meer perskaartcontrole. en dit werkt, en dit gaan we vaker doen, zodat het voor de amateurs lastiger wordt. En dat het voor ons niet moeilijker gemaakt wordt. Wij hebben ontzettend goeie samenwerking met hulpdiensten inVRR. Soms watmoeite, maar 98% gaat het helemaal goed, en is het fijn om hier te werken. En de HV'ers kijken niet naar ons om, omdat ze weten hoe je werkt.

Met de opkomst van amateurs van de 12+ fotografjes, wordt het helaas soms bemoeilijkt, en lopen ze ergens waar ze niet moeten zijn.

voornu ff afbreken, ff naar een middelbrand  ;)


sajo

  • Gast
Reactie #426 Gepost op: 1 mei 2008, 14:27:20
Hey gozer,
Tja,ik val in het verhaal jou ook verder niet persoonlijk aan maar dat hadden we achter de schermen al besproken.
Ik gebruikte de foto,omdat jullie er zo mooi voor stonden op dit plaatje helaas in een trieste situatie
de hele Mediatv groep valt in mijn verhaal ook buiten dit geheel,
want jij weet net als ik dat juist deze club mensen die hier achter zitten door de meeste HV'ers
 in de regio wel degelijk worden geaccepteerd  omdat die verstandhouding gewoon perfect is.
ik bedoel ik ken jou en de anderen ook persoonlijk en heb nog nooit een slechte ervaring gehad.
Sterker nog ik ken de ouwe Duif al van voor dat hij jou in elkaar lijmde want dan kwam hij nog wel eens een bakkie op de post doen als het rustig was in de regio
.( Dat was in de periode van "de nacht" van stads tv (tv Rijnmond) nou voel ik mezelf ook ineens oud want das lang geleden en had ik net mn eerste streepjes op mn schouders)

Juist door al die amateurtjes, wordt het voor de echte pers ook helaas alleen maar moeilijker
en of sommige het nu willen of niet.Je heb elkaar gewoon nodig.
Ik bedoel jij verdiend er een leuk centje mee als je foto ergens geplaatst wordt
en de hv'er krijgt de eer van zijn of haar inzet.
Want die daad wordt toch door die foto neergezet.


1300001-MR

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,198
Reactie #427 Gepost op: 26 juni 2008, 21:46:55
Ik zou het nooit doen :-\


Timmos

  • Persfotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,326
    • Tim-Koster.nl
Reactie #428 Gepost op: 26 juni 2008, 22:09:15
Ik zou het nooit doen :-\

Duidelijk....

Wat zou jij nooit doen ::)


1300001-MR

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,198
Reactie #429 Gepost op: 12 juli 2008, 19:00:58
Duidelijk....

Wat zou jij nooit doen ::)
Heel toevallig was ik aan het surfen, en kwam deze site tegen.

Graag jullie mening over het fotograferen van het slachtoffer..kan dit? DAT DUS

http://www.sgweb.nl/news.php?newsid=370