Fotografen kan dit?

Auteur Topic: Fotografen kan dit?  (gelezen 777738 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Timmos

  • Persfotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,326
    • Tim-Koster.nl
Reactie #440 Gepost op: 29 juli 2008, 14:33:29
Gezien de inzet van de verschillende hulpdiensten waaronder het MMT is het wel redelijk nieuwswaardig voor een site die verslag doet van inzetten van hulpverleners.

Wat betreft de foto, vind ik dit inderdaad ook niet kunnen.

MMT, Brandweer kan ook ingezet worden voor een reanimatie aan huis lijkt mij.. Vind ik weer zo medisch dat het dus geen nieuwswaarde heeft voor de buitenwereld.. Stukje vlees, ik weet het niet..


Marnix

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 757
  • Ned. Rode Kruis
    • Rode Kruis
Reactie #441 Gepost op: 29 juli 2008, 14:37:40
Ach, in juli en augustus heeft alles nieuwswaarde  8)
CN NRK


Michel D.

  • POL/NRK/SIGMA
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,209
Reactie #442 Gepost op: 3 september 2008, 10:05:23
http://www.incidentonline.nl/component/content/article/9-foto-van-de-dag/933-kanovaarder-vindt-lijk-in-noordhollandskanaal.html

Mijninziens hoeft dit niet zo. De reportage komt zo ie zo van iemand die weinig verstand (van zaken) heeft, want in plaats van het woord 'lijk' kun je in dit geval beter de term stoffelijk overschot gebruiken (het is een detail, maar het woord 'lijk' klinkt zo...).


Maxx

  • Senior GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,615
Reactie #443 Gepost op: 3 september 2008, 10:55:55
Een titel moet pakkend zijn en kort. Stoffelijk overschot kan dus in dit geval beter vervangen worden door lijk. In bijna elke krant komt de term lijk regelmatig voorbij dus zo schokkend is het niet :)


Jeroen!

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,547
Reactie #444 Gepost op: 3 september 2008, 11:12:17
Ik vind het ook doodnormaal (:)) dat die tekst gebruikt word, niks mis mee. De van dale zegt tenslotte ook;

lijk (het; lijken)  
  1  dood lichaam van een mens of dier  

De media gebruikt (bijna altijd) korte en pakkende teksten, en dat werkt nou eenmaal beter als een lange -niet pakkende- titel..


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #445 Gepost op: 3 september 2008, 13:33:54
http://www.incidentonline.nl/component/content/article/9-foto-van-de-dag/933-kanovaarder-vindt-lijk-in-noordhollandskanaal.html

Mijninziens hoeft dit niet zo. De reportage komt zo ie zo van iemand die weinig verstand (van zaken) heeft, want in plaats van het woord 'lijk' kun je in dit geval beter de term stoffelijk overschot gebruiken (het is een detail, maar het woord 'lijk' klinkt zo...).

De tekst lijk, daar struikel ik niet zo over, de foto's van de fotograaf zijn al vaker een discussie punt geweest  :-X
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Rein

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 894
Reactie #446 Gepost op: 3 september 2008, 14:47:34
De tekst lijk, daar struikel ik niet zo over, de foto's van de fotograaf zijn al vaker een discussie punt geweest  :-X

Ik vind die foto's ook behoorlijk smakeloos :-\


Jos v L

  • Dbbo ministerie van defensie & vrijwilliger Brwzl
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,663
    • Brandweer Zuid-Limburg - Team FVT
Reactie #447 Gepost op: 3 september 2008, 15:58:16
Ik vind die foto's ook behoorlijk smakeloos :-\

Jep vind ik ook. Veel van het zelfde en smakeloos.
Al mijn bijdragen op het forum zijn volledig op persoonlijke titel.


stropke

  • Gast
Reactie #448 Gepost op: 4 september 2008, 09:36:09
Nee, ik zou ook geen foto's maken uit respect.  
Was trouwens laatst op een uitvaart van een kennis en daar werden ook foto's gemaakt. Even terzijde maar zoiets vind ik ook ongepast. Zal wel met toestemming zijn gebeurt tuurlijk, maar het idee alleen al... :-[


Jeroen!

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,547
Reactie #449 Gepost op: 4 september 2008, 09:39:35
Nee, ik zou ook geen foto's maken uit respect.  
Was trouwens laatst op een uitvaart van een kennis en daar werden ook foto's gemaakt. Even terzijde maar zoiets vind ik ook ongepast. Zal wel met toestemming zijn gebeurt tuurlijk, maar het idee alleen al... :-[

Vaak vraagt de familie hier ook zelf om. Op dat moment zelf staat het misschien vreemd, maar na een tijd vind je het vaak heel prettig dat er foto's van zijn.