Fotografen kan dit?

Auteur Topic: Fotografen kan dit?  (gelezen 776464 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

Ko van Leeuwen

  • Fotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,398
  • IJmuiden
    • Foto Ko van Leeuwen
Reactie #450 Gepost op: 4 september 2008, 09:45:10
Was trouwens laatst op een uitvaart van een kennis en daar werden ook foto's gemaakt. Even terzijde maar zoiets vind ik ook ongepast. Zal wel met toestemming zijn gebeurt tuurlijk, maar het idee alleen al... :-[

Jaren geleden bij de begrafenis van mijn vader en enkele maanden terug bij de
begrafenis van mijn moeder hebben we als familie foto's laten maken. Zelf heb je
wel wat anders aan je kop om alles goed in je op te nemen en dan is het heel
prettig om dit afscheid van je ouders op foto's terug te kunnen kijken. Het was ook
iets wat bij de familie niet tot discussie leidde. We waren het er allemaal mee eens.


Jos v L

  • Dbbo ministerie van defensie & vrijwilliger Brwzl
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,663
    • Brandweer Zuid-Limburg - Team FVT
Reactie #451 Gepost op: 4 september 2008, 22:18:31
Nee, ik zou ook geen foto's maken uit respect.  
Was trouwens laatst op een uitvaart van een kennis en daar werden ook foto's gemaakt. Even terzijde maar zoiets vind ik ook ongepast. Zal wel met toestemming zijn gebeurt tuurlijk, maar het idee alleen al... :-[

Zal vast op verzoek van de fam zijn gebeurd. En nee vind het zelf niet ongepast. Sterker nog, ik heb zelf de eer gehad om het te mogen doen bij het afschijd van een collega. Dit gebeurde op verzoek van familie en in samenwerking met de korpsleiding.
Al mijn bijdragen op het forum zijn volledig op persoonlijke titel.


Martijn Slotboom

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,279
  • Laten we het gezellig houden op het forum
Reactie #452 Gepost op: 5 september 2008, 17:11:29
De tekst lijk, daar struikel ik niet zo over, de foto's van de fotograaf zijn al vaker een discussie punt geweest  :-X

ik begrijp wat je bedoeld


Maxx

  • Senior GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,615
Reactie #453 Gepost op: 10 september 2008, 10:06:59


Jos v L

  • Dbbo ministerie van defensie & vrijwilliger Brwzl
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,663
    • Brandweer Zuid-Limburg - Team FVT
Reactie #454 Gepost op: 10 september 2008, 20:03:16
Al mijn bijdragen op het forum zijn volledig op persoonlijke titel.


Ko van Leeuwen

  • Fotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,398
  • IJmuiden
    • Foto Ko van Leeuwen
Reactie #455 Gepost op: 10 september 2008, 20:21:54
Gaan we weerrrrr... :|

http://www.112actueel.nl/cgi-bin/index.html?menu=zoeken&id=111000453929&web=link111000453929


Nog even en er hoeft maar een pink zichtbaar te zijn en de foto staat in deze topic ;)

Toegegeven, het is een smakeloze foto maar het slachtoffer staat er niet herkenbaar op.
Er zijn beslist betere foto's te maken. Sterker nog, op de website van de fotograaf staan
foto's die ook een indruk van het incident geven zonder dat het slachtoffer er op staat.
Helaas kom je er ook foto's tegen die nog veel verder gaan als de foto waar 112Max
naar verwijst. Foto's waar je protest eerder op van toepassing is.

Zie: http://www.huijsstedendewit.com


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #456 Gepost op: 10 september 2008, 20:52:20
Als niemand meer keek zou dit soort site's snel weer weg zijn... Maar vooral blijven kijken en hier je ongenoegen over blijven uitspreken.... !!!!  O0 Dat zal echt helpen...  ;) :-X


Jos v L

  • Dbbo ministerie van defensie & vrijwilliger Brwzl
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,663
    • Brandweer Zuid-Limburg - Team FVT
Reactie #457 Gepost op: 10 september 2008, 21:17:24
Als niemand meer keek zou dit soort site's snel weer weg zijn... Maar vooral blijven kijken en hier je ongenoegen over blijven uitspreken.... !!!!  O0 Dat zal echt helpen...  ;) :-X

Om net te doen alsof het niet bestaat  lost ook niks op. Er mag best meer aandacht aan besteed worden zodat er eens iets aan gedaan wordt.
Al mijn bijdragen op het forum zijn volledig op persoonlijke titel.


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #458 Gepost op: 10 september 2008, 21:26:37
Volgens mij hebben we er al genoeg over gediscussieerd en is er niets aan te doen....  ;) Iederéén mag vanaf de openbare weg nu éénmaal foto's maken...


Jos v L

  • Dbbo ministerie van defensie & vrijwilliger Brwzl
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,663
    • Brandweer Zuid-Limburg - Team FVT
Reactie #459 Gepost op: 10 september 2008, 22:10:26
Volgens mij hebben we er al genoeg over gediscussieerd en is er niets aan te doen....  ;) Iederéén mag vanaf de openbare weg nu éénmaal foto's maken...

Of er genoeg over is gediscusieerd moet een ieder maar voor zichzelf uitmaken  :)

Ja klopt je mag van de openbare weg fotograferen, maar misschien is het wel eens zaak dat de geleerde zich hier over buigen en er wat aan veranderen.
Er zijn in NL tenslotte genoeg regeltjes die veel bekrompener zijn als deze. Zou me zo kunnen voorstellen dat er mogelijkheden zijjn binnen de privacywetgeving.
Nou heb ik niet de gedachte dat dit door het klagen van enkele forumbezoekers iets  zal veranderen, maar ik heb wel de indruk dat er steeds vaker over gediscusieert wordt en dat het een onderwerp van gesprek is in ''real live'' De kop in het zand steken mag wat mij betreft wel eens afgelopen zijn.
Al mijn bijdragen op het forum zijn volledig op persoonlijke titel.