Fotografen kan dit?

Auteur Topic: Fotografen kan dit?  (gelezen 772274 keer)

0 gebruikers (en 5 gasten bekijken dit topic.

Gast48368

  • Gast
Reactie #680 Gepost op: 7 januari 2010, 22:21:27
Misschien een leuke tip: Wij hebben ooit eens een oefening gedraaid (was mijn idee  8) ;D ) met de pers.

De pers was de brandweer, en de brandweer was de pers.

Er gaat een wereld voor je open..............(ja, ook voor de brandweer  ;) )

Daarna zul je waarschijnlijk "anders" foto's maken.


district8

  • Redacteur/fotograaf van district8.net
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 53
    • district8.net
Reactie #681 Gepost op: 7 januari 2010, 22:51:29
Misschien een leuke tip: Wij hebben ooit eens een oefening gedraaid (was mijn idee  8) ;D ) met de pers.

De pers was de brandweer, en de brandweer was de pers.

Er gaat een wereld voor je open..............(ja, ook voor de brandweer  ;) )

Daarna zul je waarschijnlijk "anders" foto's maken.

Lijkt me grappig. Ik zou alleen zo 123 niet kunnen bedenken waarom ik dan "anders" foto's zou gaan maken.


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #682 Gepost op: 7 januari 2010, 23:42:57
Ik zou alleen zo 123 niet kunnen bedenken waarom ik dan "anders" foto's zou gaan maken.
da's volgens mij nou net wat firefamke bedoeld...  ;)
Er gaat een wereld voor je open..............
Samen sterk in de hulpverlening!


Delta00

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 229
Reactie #683 Gepost op: 8 januari 2010, 07:01:47
Beste Remco,

Je geeft zelf aan dat je er na de zoveelste discussie niet achter bent waar het nu in zit.
Lees nu zelf je eigen reactie is terug " de zoveelste discussie " gaat er dan niet een lampje branden na de zoveelste discussie.
Je zou je dan toch af kunnen vragen, na de zoveelste discussie, of er een relatie is met de bijgevoegde foto, of heb ik het nu mis ?

En de woorden die firefamke aangeeft is er één om over na te denken toch (We hebben waarschijnlijk een bepaalde ethische "klik" met een slachtoffer. Een hoog respect gehalte zal het ook zijn. Ik kan het eigenlijk niet anders verwoorden.)
Maar ook een sociaal aspect, wat ik al eerder riep. normen/waarde, kan ik het maken, wat zijn de gevolgen, hoe reageren de direct betrokkene, de hulpverleners.

Ook al maak je 40 jaar foto's, wie weet doe je het al 40 jaar op een anders denkende manier.

Nee de zoveelste discussie zou mij toch " wel " aan het denken zetten en goed luisteren naar de reacties en daar de conclusie aan verbinden, iets wordt blijkbaar niet gewaardeerd. Aan jou, omdat dan te accepteren en of gewoon mee verder te gaan.

Delta00


Gast

  • Gast
Reactie #684 Gepost op: 8 januari 2010, 11:48:22
Zolang je maar nooit je eigen mening aan anderen opdringt, of andermans mening aan je voelt opgedrongen worden. Ook al blijf je van mening verschillen, verschillende meningen kunnen prima naast elkaar bestaan, als je kunt accepteren dat iedereen altijd het volste recht heeft dingen op zijn eigen manier te willen en mogen doen. Erover discussiëren is een manier om elkaars standpunten beter te begrijpen, zolang de insteek niet is dat je persé de ander van gedachten wilt doen veranderen.


district8

  • Redacteur/fotograaf van district8.net
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 53
    • district8.net
Reactie #685 Gepost op: 8 januari 2010, 13:37:35
Beste Remco,


Maar ook een sociaal aspect, wat ik al eerder riep. normen/waarde, kan ik het maken, wat zijn de gevolgen, hoe reageren de direct betrokkene, de hulpverleners.


Delta00



Kijk. ik ga een heel stuk met je mee kan ik het maken, gevolgen enz. Maar dat "hoe reageren de hulpverleners" past dan mijn inziens niet in het rijtje thuis. En daar bedoel ik niks kwaads mee hoor, Respect voor jullie werk.

Ik kan veilig aannemen dat jij ook een hulpverlener bent ?


district8

  • Redacteur/fotograaf van district8.net
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 53
    • district8.net
Reactie #686 Gepost op: 8 januari 2010, 20:14:40
Nou zit ik net SBS6 te kijken, daar heb je het programma "trauma centrum" Daar zie ik een mevrouw vol in beeld na een verkeersongeval. Haar gezicht helemaal vol met bloed en in de war door de klap.

Hoe kijken jullie vanuit de hulpverlening nou tegen zo'n programma aan? In een eerdere aflevering zag ik zelfs een ambulancebroeder met een soort camera op zijn schouder  :o

Groeten,

Remco


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #687 Gepost op: 8 januari 2010, 20:20:04
vind ik ook niet echt nodig; het is volgens mij wel zo dat al die mensen later voor de uitzending toestemming (moeten) geven, het is uiteindelijk dan wel je eigen keus als je zo op TV komt.
Samen sterk in de hulpverlening!


grizz

  • Senior GGP, Senior OC, opstapper KNRM Andijk
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,000
  • Niets is onmogelijk
Reactie #688 Gepost op: 8 januari 2010, 20:24:36
Ik denk dat dit meer gereguleerd is. De slachtoffers worden in dit geval achteraf gevraagd of zij in beeld willen komen.

Dit houdt dus in dat men zelf bepaalt of men in beeld komt.... en wordt dus niet bepaald door een fotograaf dit zelf vindt dat dit nieuws is... Kijk als je het van die kant gaat benaderen.... is alles nieuws...
Ik breng altijd mijn eigen schoenen thuis.....


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #689 Gepost op: 8 januari 2010, 21:16:42
in een eerdere aflevering zag ik zelfs een ambulancebroeder met een soort camera op zijn schouder  :o

Dat zal gerust een van de cameramensen zijn geweest die (voor het ''wij horen bij hun'') in een ambulanceshirt lopen.
Net als dat de Blik op de Weg crew dat ook op dr jas heeft staan. Bij Trauma NL hebben ze overigens ook een MMT pak aan. ;)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !