Fotografen kan dit?

Auteur Topic: Fotografen kan dit?  (gelezen 776092 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Delta00

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 229
Reactie #710 Gepost op: 9 januari 2010, 16:22:08
Niet alleen Stephen Peters bedankt voor de toelichting, maar ook een ieder die hier aan heeft bijgedragen.
En volgens mij gaat het in de toekomst allemaal wel goed komen, heb er een positief gevoel bij en over.

Delta00


BobHGL

  • Gast
Reactie #711 Gepost op: 10 januari 2010, 03:22:49
Nee de zoveelste discussie zou mij toch " wel " aan het denken zetten en goed luisteren naar de reacties en daar de conclusie aan verbinden, iets wordt blijkbaar niet gewaardeerd.
Jou "wel" aan het denken zetten? Alsof Remco niet zou denken?!
Het grote aantal bezoekers dat al jaren de site van Remco bezoekt, zonder elke keer weer een discussie te starten over onbenulligheden als kentekens die niet getoond mogen worden, en over foto's die de harde realiteit tonen, zou de moreel superieure drammers ook kunnen doen beseffen dat ze een zeer kleine minderheid vormen. Blijkbaar voorziet de site van Remco in zijn huidige vorm in een behoefte, en wordt blijkbaar WEL gewaardeerd door vele bezoekers. Hulde dus voor Remco dat hij niet zwicht voor een minderheid die zijn mening wil opdringen.


Delta00

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 229
Reactie #712 Gepost op: 10 januari 2010, 09:23:54
Beste Bob,

Medefotograaf van district8, volgens mij was de discussie klaar en werd iedereen voor zijn sportieve reacties bedankt.
Wil je hem nu nog verder voeren of gaan we hem toch stoppen ?

Delta00


BobHGL

  • Gast
Reactie #713 Gepost op: 10 januari 2010, 10:09:34
volgens mij was de discussie klaar en werd iedereen voor zijn sportieve reacties bedankt.
Als jij wat mensen bedankt voor hun bijdrage, is dan een discussie die al 42 pagina's lang loopt opeens 'klaar'?
Gaan we nu niet meer hier lezen dat bepaalde foto's echt niet kunnen?


Delta00

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 229
Reactie #714 Gepost op: 10 januari 2010, 10:44:15
Welnee ik blijf nog steeds bij mijn mening dat het niet kan Bob.
En ook dat we daarover van mening blijven verschillen, dat heb ik aangegeven en is duidelijk.
Blijkbaar zijn het daar mensen mee eens en sommige niet, ook dat is reeds nu duidelijk.
Daarover hebben we een sportieve verhelderende (mijns inziens) levendige discussie gehad.
Waarbij we beide op hebben mogen reageren en toelichten.
Wat moeten we er verder nog over praten dan, we blijven van mening verschillen, kan en mag toch ?
Of is het de bedoeling om nog 42 pagina's te vullen met dit meningsverschil, waar we toch niet uitkomen ?

Delta00


BobHGL

  • Gast
Reactie #715 Gepost op: 10 januari 2010, 11:00:04
Wat moeten we er verder nog over praten dan, we blijven van mening verschillen, kan en mag toch ?

Prima. Maar ik denk dat we nog heel wat opgeheven wijsvingertjes gaan zien.


Gast

  • Gast
Reactie #716 Gepost op: 10 januari 2010, 12:43:42
Prima. Maar ik denk dat we nog heel wat opgeheven wijsvingertjes gaan zien.

Misschien handig dat jij je eerst even voorstelt zodat we enig inzicht hebben in met wie we te maken hebben, welke achtergrond je hebt en op basis waarvan jij nu ineens Remco moet denken te beschermen. Dus, stel je eens voor!


BobHGL

  • Gast
Reactie #717 Gepost op: 10 januari 2010, 13:18:41
Misschien handig dat jij je eerst even voorstelt zodat we enig inzicht hebben in met wie we te maken hebben,
Mijn naam is Bob. Ik ben een blanke man, heb donkerblond haar , blauwe ogen, en ben redelijk lang.

Citaat
welke achtergrond je hebt
Ik heb "Aurora" als achtergrond, dat is de default.

Citaat
en op basis waarvan jij nu ineens Remco moet denken te beschermen.

Remco kan zich prima zelf beschermen. Daar heeft hij mij niet voor nodig.
Ook kan hij prima al jaren nieuws bieden via zijn website, zonder zich een mening op te laten dringen wat hij mag tonen. Daarvoor stak ik mijn duim voor hem op.


Gast

  • Gast
Reactie #718 Gepost op: 10 januari 2010, 14:07:49
Mijn naam is Bob. Ik ben een blanke man, heb donkerblond haar , blauwe ogen, en ben redelijk lang.
Ik heb "Aurora" als achtergrond, dat is de default.

Remco kan zich prima zelf beschermen. Daar heeft hij mij niet voor nodig.
Ook kan hij prima al jaren nieuws bieden via zijn website, zonder zich een mening op te laten dringen wat hij mag tonen. Daarvoor stak ik mijn duim voor hem op.

Aha, meneer is een grapjas. En grapjassen zijn nou eenmaal niet serieus te nemen.
Dus mocht je al willen dat we enige waarde gaan hechten aan je uitspattingen op het toetsenbord zou je er wellicht goed aan doen om toch enigszins in normale omgangsvormen te durven communiceren en het nogmaals proberen, hoe moeilijk het wellicht ook voor je is, om je eens voor te stellen in het Voorstel=topic, dat leest in ieder geval een stuk duidelijk waar je driftige vingertjes hun achtergrond vandaan hebben, en dan bedoelen we natuurlijjk niet Aurora, hoe origineel gevonden, hoe obstinaat ook.

Probeer het nog eens, we zitten allemaal met spanning naar je volgende berichtje te kijken Bob.


Stephen Peters

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 27
Reactie #719 Gepost op: 10 januari 2010, 19:46:45
In de kern is open communicatie en discussie alleen mogelijk als je je er bewust van bent dat jouw mening en visie niet die van een ander is, en hoe fel je die mening dan ook verdedigt nooit aan die ander probeert op te dringen, en dat wederzijds. Pas dan is er ruimte om open te staan voor andermans meningen.

Wijze woorden. Helaas is het toch echt zo in de praktijk dat dergelijke meningen op vaak opgepaste wijze worden opgedrongen. Soms zelfs fysiek. En helaas juist door hulpverleners in dit soort gevallen, terwijl het hun taak is, met name politie er op toe te zien dat wetten en rechten worden nageleefd en gerespecteerd.
Als er dus ergens een grens word overschreden is het daar wel. Maar daar hoor ik vreemd genoeg niemand over, terwijl misschien juist hier op dit forum men beter zou moeten weten. Andersom hoef ik het niet eens te proberen, en zou het niet eens in mij opkomen om mij met andermans werk te gaan bemoeien. Tenzij ze een duidelijke grens overschrijden, uiteraard.
 
Voorstel=topic, dat leest in ieder geval een stuk duidelijk waar je driftige vingertjes hun achtergrond vandaan hebben, en dan bedoelen we natuurlijjk niet Aurora, hoe origineel gevonden, hoe obstinaat ook.

Dat is niet obstinaat dat is ronduit sarcastisch of ironisch bedoeld, zijn antwoord is net zo relevant als de vraag, alleen dan met humor. Je hebt het eerst over mensen in hun waarden te houden om vervolgens iemand om zijn achtergrond te vragen om duidelijk te hebben waar zijn "driftige vinger" vandaan komt. Dat is niet wat ik onder iemand in zijn waarde laten versta, tegendeel... En vrij typerend voor de toon van de discussie hier, helaas.

Als men zich gewoon nou eens tot de inhoud zou beperken in plaats van loens te worden van het verder proberen te kijken dan de neus lang is, dan had je al dit soort discussies niet en ook geen problemen met de toon.

Kan iemand mij ook uitleggen op welke manier wat precies gebaat is bij het onthouden van de wereld van de realiteit rond dergelijke incidenten? Zoals eerder gezegd denkt men werkelijk dat men de ernst van ongevallen en incidenten in zal zien, als er alleen maar "nette foto's" worden getoond? Het is confronterend en daar kan je niet omheen, en dat is precies de wijze waarop mensen gedrag zullen veranderen. Met het tonen van nette plaatjes doe je niks anders dan de ernst van zaken te relativeren, daarmee situaties in stand te houden en ook geen begrip kunnen opbrengen voor degene die zich keihard inzetten om dergelijke incidenten zo goed mogelijk tot een einde te doen komen. Denk daar maar eens over na ipv meteen met de vinger te wijze, bij het zien van een volgende foto.