Fotografen kan dit?

Auteur Topic: Fotografen kan dit?  (gelezen 772305 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

Timmos

  • Persfotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,326
    • Tim-Koster.nl
Reactie #840 Gepost op: 14 april 2010, 12:01:43
Het is jammer dat de meeste 112websites die professioneel over willen komen hier geen gebruik van maken en ik vraag me dan ook af of dit luiheid is, of een gebrek aan willen professionaliseren...

Professioneel overkomen is niet genoeg.. Je moet het zijn, anders wordt je niet geaccrediteerd :).. Hier dan toch niet ;)..


Maxx

  • Senior GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,615
Reactie #841 Gepost op: 14 april 2010, 12:08:21
Professioneel overkomen is niet genoeg.. Je moet het zijn, anders wordt je niet geaccrediteerd :).. Hier dan toch niet ;)..

Ik heb zelf 4 jaar een 112website onderhouden en jarenlang contact gehad met persvoorlichting, dat resulteerde in een profesioneel overkomen richting de politie en informatie op de website die gemeld is door persvoorlichting en niet nav eigen vage bevindingen die achteraf toch niet schijnen te kloppen...

Geloof me hiermee kom je een stuk verder en trek je meer bezoekers dan een item snel online hebben waarbij achteraf de tekst wordt aangepast omdat het te snel geplaatst was zonder te bellen naar voorlichters...


Timmos

  • Persfotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,326
    • Tim-Koster.nl
Reactie #842 Gepost op: 14 april 2010, 12:19:12
Ik heb zelf 4 jaar een 112website onderhouden en jarenlang contact gehad met persvoorlichting, dat resulteerde in een profesioneel overkomen richting de politie en informatie op de website die gemeld is door persvoorlichting en niet nav eigen vage bevindingen die achteraf toch niet schijnen te kloppen...

Geloof me hiermee kom je een stuk verder en trek je meer bezoekers dan een item snel online hebben waarbij achteraf de tekst wordt aangepast omdat het te snel geplaatst was zonder te bellen naar voorlichters...

Ik weet hoe het werkt.. Contact met de politie is hier tijdens en buiten het incident ook perfect.. Maar dat gaat lang niet voor iedereen op.. Hier kan je niet zomaar als ''112 site'' bij de voorlichting terecht komen :).. Persberichten daarentegen is weer wat makkelijker


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #843 Gepost op: 14 april 2010, 12:25:58
Hier kan je niet zomaar als ''112 site'' bij de voorlichting terecht komen :)..

Opzich ook wel logisch, dan kun je als elke pipo een 112site opzetten en zo altijd vooraan staan met je neus qua nieuwsberichten ;)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Timmos

  • Persfotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,326
    • Tim-Koster.nl
Reactie #844 Gepost op: 14 april 2010, 12:32:04
Opzich ook wel logisch, dan kun je als elke pipo een 112site opzetten en zo altijd vooraan staan met je neus qua nieuwsberichten ;)


Correct :).. Maar er zijn een x-aantal 112 sites die professioneel overkomen.. Dat de pipo's er niet doorheen komen lijkt me logisch (mag ik hopen toch..)

Professioneel overkomen is niet genoeg.. Je moet het zijn, anders wordt je niet geaccrediteerd :).. Hier dan toch niet ;)..


Maxx

  • Senior GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,615
Reactie #845 Gepost op: 14 april 2010, 12:55:19
Correct :).. Maar er zijn een x-aantal 112 sites die professioneel overkomen.. Dat de pipo's er niet doorheen komen lijkt me logisch (mag ik hopen toch..)


Ach, de "pipo's" worden vanzelf weggefilterd ;)


AnneJan

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,516
  • Geïnteresseerde; ter land, ter zee en in de lucht!
    • 112 Fotografie uit Leeuwarden e.o.
Reactie #846 Gepost op: 14 april 2010, 18:30:36
Hij heeft het niet bij 1 foto gelaten..

http://media.nu.nl/m/m1czkrgaqlpv.jpg

Deze foto's hoeven van mij dan weer niet..

Zéér respectloos, en ongelooflijk dat deze persoon ze DURFT te publiceren!!  >:(

Voor in de krant is er niks mis mee op de foto slachtoffer is niet herken baar.

Een slachtoffer niet herkenbaar op de foto zeggen is één. Een tweede is nog altijd: MENSwaardige foto's!
Het gaat hier niet om publiceren, het gaat om de foto zelf. Zoals anderen zeggen, het voegt 0.0 toe, en denk aan de nabestaanden en betrokken hulpverleners!
Heb gewoon respect voor een ieder, levend of dood.
Het enige wat je zeker weet, is dat je niets zeker weet.


Ko van Leeuwen

  • Fotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,398
  • IJmuiden
    • Foto Ko van Leeuwen
Reactie #847 Gepost op: 15 april 2010, 01:40:04
Dan is de familie in ieder geval wel ingelicht. Het bericht is inderdaad pas geplaatst op de 13de. Ik zelf koos er voor om het slachtoffer niet in beeld te brengen - en zo nodig b.v. de voorruit blurren - en het bericht wel op de 12de te plaatsen.
Dus je maakt bezwaar tegen de foto die een dag later geplaatst
wordt, maar je zou zelf wel het bericht op de dag zelf plaatsen
met het gegeven van leeftijd en merk auto?

Ik weet niet hoe groot Wezep is maar het is toch geen grote stad.

Herkenning aan de hand van de gegevens is net zo goed mogelijk
als aan de hand van de foto.

Volgens mij ben je dan niet beter of slechter als de plaatser van de foto.

Je kritiek op de foto ontging mij al, maar nu helemaal.


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #848 Gepost op: 19 mei 2010, 12:00:02
Zodra er in NL een teen van onder een laken steekt wordt er hier moord en brand geroepen....  ::) ::)

Waarom hoor ik nu geen commentaar op: http://www.telegraaf.nl/buitenland/6739623/__Thais_leger_valt_roodhemden_aan__.html?p=17,1  ::) ::) ???


Steef

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 159
Reactie #849 Gepost op: 19 mei 2010, 12:10:12
Zodra er in NL een teen van onder een laken steekt wordt er hier moord en brand geroepen....  ::) ::)

Waarom hoor ik nu geen commentaar op: http://www.telegraaf.nl/buitenland/6739623/__Thais_leger_valt_roodhemden_aan__.html?p=17,1  ::) ::) ???

ik weet niet waar om je geen Commentaar krijg maar ik vind de Foto`s 1,3,6,26 zou ik nooit plaatsen tenzij ik de slachtoffer onherkenbare baar ge maakt heb.
dit is mijn mening.