Fotografen kan dit?

Auteur Topic: Fotografen kan dit?  (gelezen 776680 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

brandweerman511

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 273
Reactie #870 Gepost op: 22 juli 2010, 23:57:39
er zijn er gelukkig nog een paar die het wel met me eens zijn O0
er is geen mooier weer dan brandweer!  Niv 3 Politie Rotterdam


Gast

  • Gast
Reactie #871 Gepost op: 23 juli 2010, 02:10:07
Nou nou, wat een bloedige situatie... de beste man heeft de nodige spetters hier en daar op de kleding, ik zie geen fonteintjes uit zijn arm omhoog komen.
Iets meer eelt op je ziel krijg je vanzelf met de jaren, wat niet wil zeggen dat wat jullie te grof of te netjes vinden ik dat ook zou moeten vinden, of met mij welk ander dan ook  O0
Ik kan mij in ieder niet vinden in de "jeetje wat een erge foto" meningen voor wat deze betreft. En dat mag, die mening hebben.


zomervlinder

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 146
  • niet elke verandering is een verbetering.
Reactie #872 Gepost op: 23 juli 2010, 02:49:06
mja echt netjes is de foto niet, zeker niet als kinds hem te zien krijgen, maar ik kan ook ergere foto's bedenken.


Arie

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,818
    • Regio15
Reactie #873 Gepost op: 23 juli 2010, 07:52:34
Dit soort discussies hou je dus tot in lengte van dagen. Want het hangt allemaal samen met persoonlijke smaak en meningen.

Waar de een 1 bloedspetter al teveel vindt, vindt de ander een afgerukt hoofd nog niet ver genoeg gaan.

Een 'grootste gemene deler' is niet (gemakkelijk) te vinden dus.
Redactielid bij http://www.regio15.nl, de website voor het laatste hulpverleningsnieuws uit regio 15 (Haaglanden)


Stefan Verkerk

  • Fotograaf Wezep e.o.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,968
  • Weerliefhebber
    • StefanVerkerk.nl
Reactie #874 Gepost op: 23 juli 2010, 15:18:06
Iets meer eelt op je ziel krijg je vanzelf met de jaren, wat niet wil zeggen dat wat jullie te grof of te netjes vinden ik dat ook zou moeten vinden, [..]
Ik begrijp best dat hier HV'ers zitten die veel ergere dingen hebben gezien in hun carrière maar in hoeverre zorg je er zelf voor als fotograaf dat je bij publicatie van zulke dingen steeds vaker bekenden van slachtoffers of HV'ers op je dak krijgt bij het aanwezig zijn of vastleggen van zoiets? Ik snap best dat als er een incident zoals dit is je weinig anders te fotograferen hebt maar het werkt je denk ik uiteindelijk zelf tegen als je op zo'n manier foto's van incidenten op het internet zet. Maar zoals Tarie zegt; het is een discussie die misschien wel jaren door kan gaan... maar ondertussen worden de grenzen nog steeds verlegd heb ik het idee. :|
www.stefanverkerk.nl | www.hmpaal.nl | PPK houder | Canon


mon3aantje

  • Inspecteur, Politie eenheid Den Haag
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 670
Reactie #875 Gepost op: 23 juli 2010, 23:34:20
maar ondertussen worden de grenzen nog steeds verlegd heb ik het idee. :|

Valt echt wel mee hoor. Als we de richtlijnen van sommige posters hier aan moeten houden dan zouden we inderdaad alleen nog maar het voertuigen board kunnen bekijken met foto's van dienstvoertuigen. Persoonlijk ben ik van mening dat de foto's zeker niet al te hard mogen zijn maar een beetje een rauw randje mag de foto van mij wel hebben. Mbt het verleggen van grenzen zou ik graag willen door verwijzen naar deze prachtige website http://www.archive.worldpressphoto.org/search/layout/result/form/wpp/q/ishoofdafbeelding/true/trefwoord/prize/1st%20prize . Bekijk hier alle winnende worldpress photos van de afgelopen 40 jaar maar eens. Schitterende foto's waar persoonlijk leed toch ook tot in detail op zeer indrukwekkende wijze is vast gelegd op de gevoelige plaat.  

Verder sluit ik me aan bij bovenstaande posters welke de mening hebben dat het altjd een verschil van smaak en misschien ook wel levens ervaring zal zijn hoe je een bepaalde foto bekijkt. Je zal altijd voor- en tegenstanders blijven houden bij het beoordelen van een bepaalde foto. Zie daarom ook niet zo heel erg de toegevoegde waarde van dit topic aangezien over het algemeen toch dezelfde mensen een bepaalde foto wel vinden kunnen en een andere groep een bepaalde foto niet vinden kunnen.


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #876 Gepost op: 24 juli 2010, 09:20:12
Kijk bijvoorbeeld eens op www.boston.com/bigpicture. Vooral in de series over Irak en Afghanistan vind je niet zelden zeer duidelijke foto's van neergeschoten militairen en net ontplofte zelfmoordenaars. De vraag van het publiek is er gewoon steeds meer naar en de media spelen daar op in. Die willen op de eerste plek geld verdienen en moreel besef dat komt op de tweede plek (of nog veel later).

Ik denk dat dit ook gewoon heel erg wennen is want ik vrees dat je er toch niets tegen gaat doen. Hoe smakeloos het ook is. Sites als Ogrish en Rotten hebben het niet voor niets altijd zo goed gedaan.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


NikonDirk

  • Leeft op een eiland.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,223
    • Opvallende politievoertuigen.
Reactie #877 Gepost op: 24 juli 2010, 09:25:34
In de Emiraten hakken ze handen af en na een diefstal krijg je er nog zweepslagen. Dat accepteren wij al lang niet meer in Nederland. Denk dus dat de vergelijking met het buitenland niet helemaal opgaat.  :|


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #878 Gepost op: 24 juli 2010, 10:21:32
Ik heb het over de Westerse landen om ons heen 0021
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


Ko van Leeuwen

  • Fotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,398
  • IJmuiden
    • Foto Ko van Leeuwen
Reactie #879 Gepost op: 24 juli 2010, 13:04:09
Die willen op de eerste plek geld verdienen en moreel besef dat komt op de tweede plek (of nog veel later).
Tamelijk ongenuanceerde opmerking die meer zegt over jou als over de media :-(

Ik heb het over de Westerse landen om ons heen 0021
Dat is makkelijk gezegd. Noem eens voorbeelden?