Fotografen kan dit?

Auteur Topic: Fotografen kan dit?  (gelezen 776749 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

mike

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,931
Reactie #890 Gepost op: 8 augustus 2010, 01:02:26
Nou het is mijn woning, en behalve de brandweer (om te blussen) en politie (ik heb niets te verbergen) wil ik verder niemand binnen laten, of mogen ze ook in mijn woning foto's maken met hun PPK.

Nee niemand mag in beginsel in je woning komen. Dat is geregeld in de grondwet. Alleen kan de wet uitzonderingen maken. Daar vallen vallen hulpdiensten onder zijn kunnen onder bepaalde voorwaarden een woning binnen(gevaar voor mensen of goederen). Met je PPK mag je niet zonder toestemming van de rechthebbende de woning betreden.

gr
Mike


stln01

  • chemisch analist/ vrijw. bedrijfsbrandweer
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 221
Reactie #891 Gepost op: 8 augustus 2010, 01:05:11
Nu heb ik een brandje thuis, heel veel ellende en gelukkig is de brand snel geblust. Maar ik neem aan dat de bewoner toestemming heeft gegeven aan de fotograaf om de (..)

(..) Nou het is mijn woning
Woon jij er nu, verhuur je dit pand, of doe je alsof? Anders hoef je je toch niet zo boos te maken?


tower-ladder

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,406
Reactie #892 Gepost op: 8 augustus 2010, 01:06:32
Ach schande, er zijn een paar mensen met een enorme berg boter op hun hoofd, Zeggen dat ze geen foto's maken en plaatsen van terminale patienten die vervoerd worden of van lift opsluitingen etc. even zoeken en het bewijs is geleverd. Dan reageren met, ja maar het gaat om de technische kant van het gebruik van de hoogwerker, tuurlijk dan vervallen alle normen en waarden en mag je wel doodzieke mensen wel op de foto zetten.
En nu zie ik een foto van de binnenzijde van een woning op een website staan, waarvan de beheerders hier ook steeds reageren. Ik wacht de reactie wel af, zal niet lang meer duren, en dan ben ik natuurlijk weer de brompot, zeurpiet, beroeps klager etc.
Als de temperatuur van het water dat via het zolderraam naar binnen wordt gespoten gelijk is aan de temperatuur van het water dat via de voordeur naar


Ko van Leeuwen

  • Fotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,398
  • IJmuiden
    • Foto Ko van Leeuwen
Reactie #893 Gepost op: 8 augustus 2010, 01:13:05
Nee natuurlijk niet, maar ik vroeg me even af of de fotograaf echt toestemming heeft gevraagd, of da hij zomaar met de brandweercollega's onder het mom van we kennen elkaar toch even naar binnen is gelopen om een foto te maken.
Ko, zou jij dit doen?
Als de brandweer dat vraagt wel, maar dan is hij voor de brandweer en niet voor publicatie. Tenzij de bewoner toestemming geeft.

Verder ben je hier aan het verkeerde adres als je wilt weten of de fotograaf toestemming heeft gevraagd. Dat zal je toch aan de de fotograaf en de bewoner moeten vragen. En dat kan ook zonder de foto meteen in dit topic te zetten.


stln01

  • chemisch analist/ vrijw. bedrijfsbrandweer
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 221
Reactie #894 Gepost op: 8 augustus 2010, 01:20:09
Ach schande, er zijn een paar mensen met een enorme berg boter op hun hoofd, Zeggen dat ze geen foto's maken en plaatsen van terminale patienten die vervoerd worden of van lift opsluitingen etc. even zoeken en het bewijs is geleverd. (..) dan ben ik natuurlijk weer de brompot, zeurpiet, beroeps klager etc.
Je mag gerust misstanden aan de kaak stellen, alleen zou ik me er persoonlijk niet druk over maken. Zolang het jouw woning niet is en je niet in je privacy geschaad voelt. Ik zie geregeld foto's en filmpjes op dit forum waarbij ik mijn vraagtekens plaats en meestal laat ik het voor wat het is. Dus ik begrijp jouw reactie wel, maar maak je niet al te druk. :)


mike

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,931
Reactie #895 Gepost op: 8 augustus 2010, 01:23:09
Je mag gerust misstanden aan de kaak stellen, alleen zou ik me er persoonlijk niet druk over maken. Zolang het jouw woning niet is en je niet in je privacy geschaad voelt. Ik zie geregeld foto's en filmpjes op dit forum waarbij ik mijn vraagtekens plaats en meestal laat ik het voor wat het is. Dus ik begrijp jouw reactie wel, maar maak je niet al te druk. :)

Met deze reactie kunnen we alles wel plat lullen en het hele forum wel dicht gooien.  Zoek even op wat het woordje forum betekend. Dat betekend dat je discussieerd  over zaken.


Timmos

  • Persfotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,326
    • Tim-Koster.nl
Reactie #896 Gepost op: 8 augustus 2010, 01:27:04
Ach schande, er zijn een paar mensen met een enorme berg boter op hun hoofd, Zeggen dat ze geen foto's maken en plaatsen van terminale patienten die vervoerd worden of van lift opsluitingen etc. even zoeken en het bewijs is geleverd. Dan reageren met, ja maar het gaat om de technische kant van het gebruik van de hoogwerker, tuurlijk dan vervallen alle normen en waarden en mag je wel doodzieke mensen wel op de foto zetten.
En nu zie ik een foto van de binnenzijde van een woning op een website staan, waarvan de beheerders hier ook steeds reageren. Ik wacht de reactie wel af, zal niet lang meer duren, en dan ben ik natuurlijk weer de brompot, zeurpiet, beroeps klager etc.

Ben ik dus niet de enige die zich daar aan ergerde :)


stln01

  • chemisch analist/ vrijw. bedrijfsbrandweer
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 221
Reactie #897 Gepost op: 8 augustus 2010, 01:30:12
tower-ladder doet voor alsof het zijn woning is en geeft niemand toestemming om binnnen te komen. Ik lees hier nergens het verhaal dat de eigenlijke bewoner geen toestemming verleent. Discussie is aardig, alleen wanneer je de feiten kent.


mike

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,931
Reactie #898 Gepost op: 8 augustus 2010, 01:36:04
tower-ladder doet voor alsof het zijn woning is en geeft niemand toestemming om binnnen te komen. Ik lees hier nergens het verhaal dat de eigenlijke bewoner geen toestemming verleent. Discussie is aardig, alleen wanneer je de feiten kent.


Ook weer zo'n mooie. Kijk eens links en rechts naar de diverse discussies hoeveel mensen kennen daadwerkelijk in alle discussies de feiten???


stln01

  • chemisch analist/ vrijw. bedrijfsbrandweer
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 221
Reactie #899 Gepost op: 8 augustus 2010, 01:45:11

Ook weer zo'n mooie. Kijk eens links en rechts naar de diverse discussies hoeveel mensen kennen daadwerkelijk in alle discussies de feiten???
En dat is de kern Mike! O0