Fotografen kan dit?

Auteur Topic: Fotografen kan dit?  (gelezen 783242 keer)

0 gebruikers (en 9 gasten bekijken dit topic.

Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
Reactie #1110 Gepost op: 18 januari 2011, 20:29:36
Wat iemand wil publiceren moet hij/zij zelf weten. De vraag is wat hij ermee wil bereiken. Je mag dergelijke foto's en filmpjes maken, je mag ze naar de krant sturen, maar een beetje krant plaatst geen foto van een lichaam met afgerukte ledematen (om maar een voorbeeld te noemen). Als iemand dat op zijn site wil plaatsen, dan kan dat toch? De vraag is echter welke doelgroep hij wenst te bereiken, fans van Faces of Death ofzo? YouTube idem, echter als YouTube van mening is dat een video te luguber is dan kunnen zij die verwijderen. Volgens mij kunnen kijkers ook klagen over een video?


Scannernet.nl

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 240
  • Neem ook eens een kijkje op www.scannernet.nl
    • www.scannernet.nl
Reactie #1111 Gepost op: 18 januari 2011, 20:35:12
Gaat mij er niet om of ik er tegen kan (ik zie beroepsmatig wel ergere dingen), maar ik zie niet in waarom je zoiets wil publiceren. Als je het als fotograaf/cameraman het al nieuwswaardig zou vinden, dan kun je ook andere beelden maken vind ik. Ieder z'n "smaak".
Neem ook eens een kijkje op Scannernet.nl voor Live Scanners, Live AIS, het laatste nieuws en foto's uit de regio


Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
Reactie #1112 Gepost op: 18 januari 2011, 20:37:47
Tsja we zitten hier op een hulpverleningsforum. Dergelijke zaken bekijken wij waarschijnlijk vanuit een ander perspectief dan iemand die daar in de straat woont en wellicht "het spektakel van zijn leven" filmt en dat op YouTube zet. Waarom? Tsja, als je je dat gaat afvragen dan is het einde zoek denk ik ;)


Timmos

  • Persfotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,326
    • Tim-Koster.nl
Reactie #1113 Gepost op: 18 januari 2011, 20:46:53
Het gaat hier gewoon om een journalist.. Moet zeggen dat ik weinig problemen heb met de beelden.. Het omhoog takelen om het zo even te noemen hebben ze zelfs eruitgeknipt en gewacht tot het lichaam in een lijkzak ligt..

De muziek vind ik fijner maar zal de vaste setup zijn van MediaTV..


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #1114 Gepost op: 18 januari 2011, 20:54:43
Tsja.... wat moet ik hier nog van zeggen......

Zeg maar niets meer. Ik denk dat alles al gezegd is..? Kop op; wie zoekt zal ooit vinden.  ::)


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #1115 Gepost op: 13 maart 2011, 17:44:51
Een aantal berichten uit dit topic is verplaatst naar het moderatorforum voor overleg. Eventuele reacties graag via PM.
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


112Rene

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 436
Reactie #1116 Gepost op: 15 maart 2011, 16:35:59
Beetje afwijkend maar toch. Fotografen kan dit?

http://www.exploration-bb.nl/urbex/report-statiefestatie/

ROERMOND - Zaterdagavond rond 19.15 uur kwam bij de politie de melding binnen dat er mensen in een bouwkraan zouden zitten. Een politiehelikopter die toevallig in de buurt was en de melding hoorde nam een kijkje. Met zijn zoeklicht vond de helikopter een 18-jarige Roermondenaar die op grote hoogte in de kraan zat.

Op de hoek van de Schuitenberg en de Mariagardestraat staat een zogenaamde torenkraan bij een appartementencomplex in aanbouw. De kraan is ongeveer 60 meter hoog. De man zat boven in de giek (= het horizontale gedeelte) van de kraan. Hij kwam vrijwillig naar beneden.

In tegenstelling tot de melding waarbij gesproken werd van twee personen in de kraan zat er één man bovenin. De 18-jarige Roermondenaar werd benden door de politie aangehouden. Hij verklaarde dat hij graag foto’s maakt vanaf grote hoogte. Dat was voor hem reden om in de kraan te klimmen. Hij had zijn foto-apparatuur bij zich. De man krijgt een boete van 70 euro voor het betreden van verboden terrein.

www.112regiolimburg.nl

Op de desbetreffende site een heel verhaal van zijn actie. (Ook dat het bijna misging)
Zou dit ander mensen niet aanzetten om dit ook tegaan doen met alle gevolgen van dien. (Stel dat)
Graag jullie mening hierover.


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #1117 Gepost op: 15 maart 2011, 17:59:33
Kan dit? Nee, natuurlijk niet. Er mogen geen onbevoegden in zo'n apparaat klimmen. Klaar!  O0


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #1118 Gepost op: 16 maart 2011, 00:55:01
Kan dit? Nee, natuurlijk niet. Er mogen geen onbevoegden in zo'n apparaat klimmen. Klaar!  O0

Foei, het is echt een kwajongen, vol streken! Hij groeit nog op voor galg en rat! Dat zal mij een gedonder geven bij pa als hij voor het eten thuis komt, en terecht!

Het was nog lang onrustig in de straat.

Mooie foto's trouwens!


Frank.

  • Hoofdagent
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,170
Reactie #1119 Gepost op: 16 maart 2011, 20:43:05
Foei, het is echt een kwajongen, vol streken! Hij groeit nog op voor galg en rat! Dat zal mij een gedonder geven bij pa als hij voor het eten thuis komt, en terecht!

Het was nog lang onrustig in de straat.

Mooie foto's trouwens!
Jep, ik kan al raden als er wat mis was gegaan wat de media schrijven:

Politie wist van jongen in kraan
ROERMOND - De politie van Limburg-Noord was op de hoogte van de jongeman die afgelopen weekend is overleden. De jongen viel van grote hoogte van een bouwkraan waar hij in was geklommen om foto's te maken, aldus vrienden van de jongen.

Het beklimmen van de kraan is strafbaar en gevaarlijk. Waarom de politie niet heeft ingegrepen is nog onduidelijk en wordt door buurkorps Limburg-Zuid onderzocht.

Bron: de krantenkoppen