Mes

Auteur Topic: Mes  (gelezen 5991 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #10 Gepost op: 18 juli 2003, 14:22:57
wat nou,dat is een aardappelschilmesje ;D ;D ;D ;D


Jos Kaldenhoven

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 313
  • How can I help you?
    • Jos Kaldenhoven fotografie
Reactie #11 Gepost op: 18 juli 2003, 14:54:53
Vindt hem iets te onhandig voor het schillen van de piepers of een appeltje!
Hou mijn vingers liefst alle tien heel, ook al hebben we alletwee ons EHBO-diploma....  :P


Straalpijp Rick

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,863
  • Er is geen beter weer dan BRANDWEER
    • Brandweer Barendrecht
Reactie #12 Gepost op: 18 juli 2003, 22:15:56
sinds wanneer kan je een pieper schillen ;D


kader5701

  • Gast
Reactie #13 Gepost op: 19 juli 2003, 10:32:05
Dat heet jassen, en het betekent dat je de buiten kant eraf haalt. Gaat ook met GSMmetjes als je ze op 25 m hoogte uit je tengels laat vallen.
Gert


Straalpijp Rick

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,863
  • Er is geen beter weer dan BRANDWEER
    • Brandweer Barendrecht
Reactie #14 Gepost op: 19 juli 2003, 22:08:44
ohhhh  ;D


Shadow

  • Gast
Reactie #15 Gepost op: 21 juli 2003, 14:15:22
Tijdje geleden een vraagje gesteld aan de lokale politie-medewerken die verantwoordelijk is voor de bijzondere wetten (wapens en dergelijke)

Heb altijd een Leatherman aan mijn broeksriem hangen en recentelijk is er in Heerlen een APV uitgevaardigd die bijna alles wat als wapen kan gebruikt worden verbiedt.

Zijn antwoord was het volgende: een leatherman is bedoeld als gereedschap en zo wordt het ook geinterpreteerd door de politie. Het mes dat erbij zit is maar 1 van de vele functie's.

Als je natuurlijk gewoon een enkelvoudig klapmes op zak draagt wordt het een ander verhaal.

Ciao,
Peter


chris

  • Gast
Reactie #16 Gepost op: 21 juli 2003, 21:48:02
Misschien een rare opmerking, maar om in voorkomende gevallen gordels los te snijden zijn speciale life hamers te koop voor iets van €10. Bij van de Putte in Nieuwegein is zo'n zelfde "ding" te koop draagbaar aan de riem met een allesknipende schaar, een gordelsnijder en een ramen intikker. Als ehbo'er zou je daar genoeg aan moeten hebben. Waar zou je zo'n mes voor moeten gebruiken?? Maar dat is mijn ingeving.


kader5701

  • Gast
Reactie #17 Gepost op: 21 juli 2003, 21:59:44
Om een plakkie kaas te snijje.
Heb je dat ding wel eens in het echt gezien? Dat is echt geen ding om aan je riem te dragen, dat is een complete home-improvement.
Gert


Jos Kaldenhoven

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 313
  • How can I help you?
    • Jos Kaldenhoven fotografie
Reactie #18 Gepost op: 21 juli 2003, 23:45:04
Misschien een rare opmerking, maar om in voorkomende gevallen gordels los te snijden zijn speciale life hamers te koop voor iets van €10. Bij van de Putte in Nieuwegein is zo'n zelfde "ding" te koop draagbaar aan de riem met een allesknipende schaar, een gordelsnijder en een ramen intikker. Als ehbo'er zou je daar genoeg aan moeten hebben. Waar zou je zo'n mes voor moeten gebruiken?? Maar dat is mijn ingeving.
Het mes zat in een riemhouder, compleet met schaar, pincet en pupillampje, vandaar. DIe lifehammers, daar heb ik er een van in de auto liggen.


chris

  • Gast
Reactie #19 Gepost op: 22 juli 2003, 10:49:17
Ja ik heb hem in het echt gezien het is zeker een compleet apparaat, maar om in een ehbo koffer o.i.d. wel makkelijk indien dit noodzakkelijk is.