Aanbestedingsfeitjes

Auteur Topic: Aanbestedingsfeitjes  (gelezen 37482 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

grizz

  • Senior GGP, Senior OC, opstapper KNRM Andijk
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,000
  • Niets is onmogelijk
Reactie #50 Gepost op: 11 december 2008, 13:42:29
ik zeg de subaru forester, continu 4 wd, een bak met ruimte en een betere wegligging dan de touran,

Wat ik overigens wel prettig vind aan de Touran is de zithoogte, alsmede de ruimte in het voertuig, rondom goed zicht, dat je een bocht goed moet uitremmen... tja dat is bekend...
Ik breng altijd mijn eigen schoenen thuis.....


MNL-5200

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,679
Reactie #51 Gepost op: 12 december 2008, 18:48:36
Toch hoor je veel wisselende berichten uit het veld komen. Mensen zijn zowel over de Touran als over de V50 wel te spreken. Natuurlijk heb je ook mensen die niet tevreden zijn en / of zijn er verbeterpunten. Als ik mensen uit Flevoland hoor, die helemaal happy zijn met de wissel van de C-Max naar de V50. (Of minder happy over de te kleine achterbank)
Ook zijn er een hoop mensen blij met de grote hoeveelheid ruimte in de Touran. Persoonlijk heb ik ook geen hekel aan de wegligging van de Touran, vind alleen de turbo er vrij heftig inhakken, dat is iets waar je aan moet wennen.

Natuurlijk kun je beter, ik denk ook dat je meer auto hebt in een Passat dan in een V50, maar dat zal de procedure weer uit moeten gaan wijzen  ::)

Utrecht heeft de 110pk uitvoering, niet echt een heftige trap in je rug dus  ;D

Voor normale ritten is de wegligging prima idd, maar pit ritten wil hij nog wel eens flink schuiven over de voorwielen evenals plotselinge manoeuvres kan hij niet zo goed tegen (logisch, hogere auto, dus zwaartepunt ligt hoger). Wegligging van de focuswagon vind ik persoonlijk toch wel wat beter.

En die forrester, tsja. niet echt een logische keuze. Ze hebben wel een diesel uitvoering, maar geen automaat! Ook vind ik de prestaties van die boxer diesel echt tegenvallen (10,4s 100km/u, 186km/h) afgezet tegen het hoge gewicht van een continu 4x4 (=meer verbruik) systeem denk ik niet dat de forester er ooit gaat komen. Bovendien zit je nog met een lage restwaarde, helemaal in vergelijking met volkswagens en volvo's.

Kunnen ze beter audi quattro's gaan rijden, maarja das natuurlijk helemaal een utopie voor pitwagens :D


Koos Grandioos

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 613
Reactie #52 Gepost op: 18 december 2008, 17:00:03
Nieuwe haakarmvoertuigen voor brandweer en politie

DEN HAAG - De Landelijke Faciliteit Rampenbestrijding (LFR), heeft in opdracht van het ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties (BZK), deze week met Volvo en Scania een overeenkomst gesloten voor het leveren van  haakarmvoertuigen aan regionale brandweerkorpsen, de KLPD en partners in de rampenbestrijding.

Deze voertuigen zullen worden ingezet in het kader van de rampenbestrijding, voor hulpverlening in heel Nederland. Haakarmvoertuigen worden bij de brandweer bijvoorbeeld gebruikt voor het verplaatsen van haakarmbakken. Deze bakken worden ingezet voor het vervoeren van diverse materialen, die o.a. nodig zijn bij een ongeval met gevaarlijke stoffen, voor het aanleggen van groot watertransport, maar ook bij grootschalige ongevallen en rampen voor de medische hulpverlening, etc. Ook de KLPD zal haakarmvoertuigen gaan inzetten bij o.a. grootschalige onderzoeken.
De opdracht, die na een openbare Europese aanbesteding werd verworven, bestaat uit het leveren van verschillende modellen van Volvo en Scania voertuigen. De firma Hiab zal het haakarmsysteem gaan leveren. Alle voertuigen worden geleverd met een Euro 5 motor, een motor die minder roet en uitlasgassen uitstoot dan de voorgeschreven motoren. De haakarmvoertuigen - gemiddelde aanschafprijs ligt rond de 130.000 euro -  komen in zes versies beschikbaar. Deelnemers aan het project kunnen hieruit een keuze maken. De meeste voertuigen zullen volgend jaar worden afgeleverd.
 
Haakarmvoertuigen zijn sinds het eind van de jaren tachtig in omloop binnen de rampenbestrijding. De eerste haakarmvoertuigen zijn nu toe aan vervanging en met de groei van het aantal haakarmbakken zijn er meer voertuigen nodig die deze bakken kunnen verplaatsen.
 
De veiligheidsregio’s hebben van het ministerie van BZK subsidie ontvangen voor de vervanging en aanschaf van haakarmvoertuigen. Daarnaast kunnen de aan het project deelnemende korpsen voor eigen rekening voertuigen binnen de kaders van de overeenkomst verwerven.

Bron: BZK
Verbeter de wereld, begin bij je zelf!


Michel D.

  • POL/NRK/SIGMA
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,209
Reactie #53 Gepost op: 26 december 2008, 14:25:44
De discussie over keuze van het nieuwe MMT-voertuig past niet geheel in dit draadje. Mijn bedoeling van dit topic was puur het plaatsen aanbestedingsfeiten. Dus misschien kan de discussie over een te kiezen voertuig elders worden gehouden  :)

Meteen maar weer een feit:

Politie schaft 2500 stuks Lifepak® 1000 AED’s.

http://www.aedsolutions.eu/_content/news/Politie%20kiest%20voor%20AED%20Solutions%20BV.pdf


7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Reactie #54 Gepost op: 5 januari 2009, 21:14:57
"Als elke seconde telt"...

Heel Nederland hangt al vol met die dingen en dan komt politie Nederland er een keer mee aankakken. Goede zaak hoor, daar niet van. Maar hoeveel tijd is er nu overeen gegaan?  ::)


7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Reactie #55 Gepost op: 16 januari 2009, 19:51:27
Vanaf volgende week gaan de eerste VW Transporters rijden bij de Politie Utrecht.

Bron: WIS


Maxx

  • Senior GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,615
Reactie #56 Gepost op: 16 januari 2009, 21:10:18
AA, krijgt 13 nieuwe Tourans om precies te zijn. Dit heb ik begrepen van me vader . Naar verwachting komen de wagens eind februarie binnen.

En die gaan de noodhulp golfjes vervangen?


MNL-5200

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,679
Reactie #57 Gepost op: 18 januari 2009, 23:53:53
Vanaf volgende week gaan de eerste VW Transporters rijden bij de Politie Utrecht.

Bron: WIS

Welk bureau krijgt ze als eerste? Paardenveld?


7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Reactie #58 Gepost op: 19 januari 2009, 17:28:31
Welk bureau krijgt ze als eerste? Paardenveld?

De geruchten komen bij Marco Polo vandaan. Ik heb werkelijk geen idee waar ze het eerste te zien zijn.


Wouter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,541
Reactie #59 Gepost op: 21 januari 2009, 17:58:16
Als ik mensen uit Flevoland hoor, die helemaal happy zijn met de wissel van de C-Max naar de V50. (Of minder happy over de te kleine achterbank)

In Almere hoor ik tegenwoordig meer negatieve berichten dan positieve over de V50.