Eigenaardige gang van zaken Borgsweer

Auteur Topic: Eigenaardige gang van zaken Borgsweer  (gelezen 22133 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

FP924

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 586
Gepost op: 11 mei 2006, 19:54:21
Zie hier, dit filmpje:

http://www.112delfzijl.nl/Video's/schuurbrand%20borgsweer%2023-03-2006%20(WMV).wmv

Er vallen me een paar dingen op aan dit filmpje. Allereerst, een AL die ruim voor de eerste TAS terplaatse is? Dat lijkt mij toch niet helemaal de bedoeling.

Maar dan het tweede. Zoals ik het zie op het filmpje zijn meerdere brandweerlieden (*) met eigen vervoer naar het brandadres gekomen, en wanneer de TAS terplaatse komt ( die blijkbaar hun uitrukkleding heeft meegenomen  :o  ??? ) kleden ze zich terplaatse om. Dat vind ik een wel héle rare gang van zaken.

(*) - Allereerst die mevrouw met roze truitje, niet te zien dat ze zich omkleed maar wanneer de TAS terplaatse komt rent ze erheen, trekt ze haar schoenen uit en haalt iets uit de TAS, dus lijkt me duidelijk.
- Daarna die meneer met het zwarte jack, ook niet te zien dat die zich omkleed, maar maakt wel heel duidelijk aantstalten.
- Dan als laatste zien je ook nog een persoon in rood t-shirt zichzelf terplaatse omkleden, die zal dus blijkbaar ook met eigen vervoer naar het brandadres gereden zijn.




Snyper

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 614
Reactie #1 Gepost op: 11 mei 2006, 21:10:47
Welkom bij de boerenbrandweer  :D Vraag niet waarom dat is wel aan alles bijelkaar tezien.


Cor van Gent

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 320
    • Brandweer Oud-Beijerland
Reactie #2 Gepost op: 11 mei 2006, 21:15:02
Kofferbakkenbrandweer ;D ;D ;D
Regio Zuid-Holland-Zuid


FP924

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 586
Reactie #3 Gepost op: 11 mei 2006, 22:01:14
Welkom bij de boerenbrandweer  :D Vraag niet waarom dat is wel aan alles bijelkaar tezien.
O is dat normaal bij de 'boerenbrandweer'  :o :D Nou ik blijf het maar raar vinden hoor, ziet er niet bepaald proffessioneel uit.


Firefly

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 590
  • Risicobewustzijn is een kwaliteit!
Reactie #4 Gepost op: 11 mei 2006, 22:02:05
Dat zoiets nog kan...... :o

Ik weet niet wat het tijdsverloop is. Maar daar mogen de procedures wel aangescherpt worden!
Ik hoop dat de bewoners geen klachten indienen.
Brandwacht 1e klas + WVD


Thijs

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 694
    • www.1-1-2forum.nl
Reactie #5 Gepost op: 12 mei 2006, 11:55:34
Als je een bericht plaatst kom dan met de juiste informatie. Het gaat niet over de brandweer Delfzijl.  Maar over Borgsweer
Alleen de AL is van Delfzijl. De TS 638 is van Woldendorp en en TS648 is van Wagenborgen.


Firefly

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 590
  • Risicobewustzijn is een kwaliteit!
Reactie #6 Gepost op: 12 mei 2006, 13:33:16
Ik heb de titel even bijgesteld  ;)

Inderdaad vreemde gang van zaken. Autoladder die als eerste aankomt, en ook nog eens met vier man. (Maar dat is een andere discussie)

Daarnaast natuurlijk de 'vrije instroom' wat tot erg onoverzichtelijke (en gevaarlijke) situaties leidt!
Brandwacht 1e klas + WVD


FP924

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 586
Reactie #7 Gepost op: 12 mei 2006, 14:06:37
Bedankt Firefly.  ;)

Al met al blijft het toch een -in mijn ogen- ongecoördineerd rotzooitje.  :(


Snyper

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 614
Reactie #8 Gepost op: 12 mei 2006, 22:11:41
Blijkbaar kan een AL vanuit delftzijl met 4 man sneller ter plaatse zijn als het eigen korps waar het incident was. Zegt wat over de opkomtst tijd van de plaatselijke TS.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #9 Gepost op: 13 mei 2006, 11:39:55
Dat over zelf rijden naar een incident komt nog vaker voor als dat je denkt! Hier in Aalsmeer is het verboden, maar even verderop heb ik het ook wel eens gezien dat mensen zich daar staan om te kleden!
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !