Eigenaardige gang van zaken Borgsweer

Auteur Topic: Eigenaardige gang van zaken Borgsweer  (gelezen 21918 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Jos v L

  • Dbbo ministerie van defensie & vrijwilliger Brwzl
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,663
    • Brandweer Zuid-Limburg - Team FVT
Reactie #10 Gepost op: 13 mei 2006, 15:54:52
Welkom bij de boerenbrandweer  :D Vraag niet waarom dat is wel aan alles bijelkaar tezien.

Een vreemde manier ja, maar het korps zal daar een reden voor hebben. Hoe dan ook staat dit los van het brandweerpersoneel ter plaatse. Zij zullen naar afspraken en  beste weten gehandeld hebben.  Vind het begin van een filmpje veel vreemder. Eerst scheurt de filmmaker met een auto achter de autoladder, even later rijden ze ervoor en dan zijn ze ook nog eerder ter plaatse en filmen ze de aankomst van de autoladder.  Dit soort cowboyritjes geeft mij meer reden tot ongerustheid.
Al mijn bijdragen op het forum zijn volledig op persoonlijke titel.


marcel-beets

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 294
  • hoofdbrandwacht + ademluchtmedewerker
Reactie #11 Gepost op: 13 mei 2006, 21:03:42
ook handig als je je brandkranen in je gemeente af en toe eens controleert    dat scheel heel wat geram met de toch al kromme brandkraansleutel


het ziet er inderdaat niet echt professioneel uit    hoewel ik me ook vol trots lid mag noemen van een boerenbrandweer gaat het er bij ons toch wel heel anders aan toe


Martijn Slotboom

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,279
  • Laten we het gezellig houden op het forum
Reactie #12 Gepost op: 13 mei 2006, 21:44:23
ook handig als je je brandkranen in je gemeente af en toe eens controleert    dat scheel heel wat geram met de toch al kromme brandkraansleutel


het ziet er inderdaat niet echt professioneel uit    hoewel ik me ook vol trots lid mag noemen van een boerenbrandweer gaat het er bij ons toch wel heel anders aan toe

Dat kan je wel zeggen marcel
Oosthuizen is ook een boerendorp
Ilpendam kan er ook wat van hoor
Daar komt de commandant met eigen vervoer naar het incident adres
en die is zelfs sneller dan z'n eigen blusgroep.


fireman77

  • Gast
Reactie #13 Gepost op: 13 mei 2006, 21:58:37
Amateurisme van het hoogste soort lijkt me zo........


marcel-beets

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 294
  • hoofdbrandwacht + ademluchtmedewerker
Reactie #14 Gepost op: 14 mei 2006, 02:44:03
daar heb je helemaal gelijk in  ik heb namelijk ook wel eens een ilpendamse porto zien vliegen omdat er wat fout ging tijdens een wedstrijdje  :o


Willem58

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 129
Reactie #15 Gepost op: 14 mei 2006, 22:25:26
Ik zou geen bev. willen zijn bij zo'n allegaartje je hebt totaal geen overzicht, en je mist dus ook niemand. Zou bijna denken dat het gefaked is.


Target77

  • Gast
Reactie #16 Gepost op: 14 mei 2006, 22:31:45
Eigenlijk hoort er wel een circusmuziekje op de achtergrond van het filmpje....  ;) :D :D


Rolanddeg

  • Docent, kerninstructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,300
  • Bee-doo Bee-doo
    • De Groot Brandwachten
Reactie #17 Gepost op: 14 mei 2006, 22:46:10
http://estadium.ya.com/rafamoratilla/Benny%2BHill.mid
denk dit er dan ff onder... ;D (kon alleen de midi file vinden, via de bekende weg wel als mp3tje te downloaden... zoek voor: Benny Hill ;))


Coen

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 165
  • Brandweer 4 Life
Reactie #18 Gepost op: 15 mei 2006, 09:05:48
Ik denk dat het tijd wordt dat iemand van het betreffende korps reageerd. De commandant zal zelf ook wel weten dat dit niet de manier van uitrukken is binnen brandweer Nederland, maar misschien heeft hij er een goede reden voor, of is er geen andere oplossing. Iemand die het beter kan en /of weet mag er vervolgens commandant worden.
Een domme leert van zijn eigen fouten, een slimme van de fouten van een ander. Deel daarom de kennis die je hebt!


pyroloog

  • Bevelvoerder
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 181
  • BRW-ZHZ
Reactie #19 Gepost op: 17 mei 2006, 10:17:58
Ik denk dat het tijd wordt dat iemand van het betreffende korps reageerd. De commandant zal zelf ook wel weten dat dit niet de manier van uitrukken is binnen brandweer Nederland, maar misschien heeft hij er een goede reden voor, of is er geen andere oplossing. Iemand die het beter kan en /of weet mag er vervolgens commandant worden.

Het zijn welliswaar praktijken van enige jaren geleden, maar toch fijn dat er mensen zijn die willens en wetens de regels overtreden omdat ze toch die mensen willen helpen toch? ;) ;)  Je kan dan lekker commentaar geven op die mensen daar die hun best doen, maar ik denk dat je bij de gemeente moet zijn, die er een verkeerd beleid op nahoudt blijkbaar. Als je de opkomst/uitruk niet kan waarborgen binnen de gemeente zal je of mensen moeten piketteren of beroeps in dienst nemen. Aangezien beide geld kosten doen ze dat niet :-\ en als het een keer fout loopt weten ze van niks, zegegn ze >:(
Ze zijn helaas niet overal goed bedeeld met genoeg vrijwilligers of een beroepskern! Dus loop collegahulpverleners die alles op alles zetten om de veiligeid in de gemeente nog een beetje te garanderen niet af te zeiken omdat ze niet anders kunnen!!! Als je denk dat je het beter weet of kan, ga dan eens daar met B&W praten. Lijkt me een stuk nuttiger.
Ik heb meer moeite met die amateurhobbyisten die hun leven in de waagschaal zetten om op de meest debile locaties foto's en filmpjes proberen te maken!

Gegroet,

Dirk