Eigenaardige gang van zaken Borgsweer

Auteur Topic: Eigenaardige gang van zaken Borgsweer  (gelezen 22039 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #100 Gepost op: 4 juni 2006, 17:27:19
Misschien verstaan we beiden iets anders onder de noemer minderwaardig.  :-\

Ik vind je collega's op dit forum te kakken zetten omtrent hun werkwijze minderwaardig  :-[ zeker wanneer daar ook nog bepaalde termen bij genoemd worden

Ook heb ik de werkwijze van het korps nergens de juiste genoemd maar wel begrijpenlijk en daar zit een wereld van verschil tussen

Wanneer je dan vind dat er zaken moeten veranderen zul je zoals gestelt door ondermeer peter71 de commandant en de burgemeester daarop aan moeten kijken, deze personen laten de situatie immers voortduren, en niet de mensen die trachten te roeien met de riemen die ze hebben.

Daar ben ik het per definitie mee oneens. Als jij alle zeilen bijzet om toch nog een goede uitruk te garanderen zonder en daarbij de regels een beetje ombuigt omdat anders de snelle hulpverlening niet gegarandeert kan worden door het ontbreken van de middelen daartoe, kan het in zo'n situatie eerder fout gaan dan ergens waar de regels nauwgezet opgevolgd worden. Die aanbevelingen komen niet uit de lucht vallen, maar er ging weleens iets niet helemaal goed en daarop zijn maatregelen genomen om herhaling van deze ongelukken te voorkomen.

Als je als brandweerman je eigen plan trekt weet je dat als het fout gaat de "hoge heren"hun handen in onschuld wassen en het onderzoek zal altijd de bevelvoerder als zondebok aanwijzen. De burgemaaster zal uitroepen dat hij betreurt dat het zo gelopen is, maar dat de brandweer helaas zonder zijn medeweten van de richtlijnen is afgeweken, waardoor het ongeval heeft kunnen gebeuren.

Ik zou zeggen laat je niet voor het bezuinigingskarretje spannen en leg de verantwoording voor een goede uitruk daar waar hij hoort te liggen: bij de korpsleiding en het bestuur.

Henk


Target77

  • Gast
Reactie #101 Gepost op: 4 juni 2006, 21:08:07
Daar ben ik het per definitie mee oneens. Als jij alle zeilen bijzet om toch nog een goede uitruk te garanderen zonder en daarbij de regels een beetje ombuigt omdat anders de snelle hulpverlening niet gegarandeert kan worden door het ontbreken van de middelen daartoe, kan het in zo'n situatie eerder fout gaan dan ergens waar de regels nauwgezet opgevolgd worden. Die aanbevelingen komen niet uit de lucht vallen, maar er ging weleens iets niet helemaal goed en daarop zijn maatregelen genomen om herhaling van deze ongelukken te voorkomen.

Als je als brandweerman je eigen plan trekt weet je dat als het fout gaat de "hoge heren"hun handen in onschuld wassen en het onderzoek zal altijd de bevelvoerder als zondebok aanwijzen. De burgemaaster zal uitroepen dat hij betreurt dat het zo gelopen is, maar dat de brandweer helaas zonder zijn medeweten van de richtlijnen is afgeweken, waardoor het ongeval heeft kunnen gebeuren.

Ik zou zeggen laat je niet voor het bezuinigingskarretje spannen en leg de verantwoording voor een goede uitruk daar waar hij hoort te liggen: bij de korpsleiding en het bestuur.

Henk

 

Dan zitten wij deze keer op 1 en dezelfde lijn Henk....moet niet te veel voorkomen he  :P ;) ;D ;D


Snyper

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 614
Reactie #102 Gepost op: 4 juni 2006, 21:52:06
Misschien verstaan we beiden iets anders onder de noemer minderwaardig.  :-\

Ik vind je collega's op dit forum te kakken zetten omtrent hun werkwijze minderwaardig  :-[ zeker wanneer daar ook nog bepaalde termen bij genoemd worden

Boerenbrandweer doel je zeker op?

Ook heb ik de werkwijze van het korps nergens de juiste genoemd maar wel begrijpenlijk en daar zit een wereld van verschil tussen

Wanneer je dan vind dat er zaken moeten veranderen zul je zoals gestelt door ondermeer peter71 de commandant en de burgemeester daarop aan moeten kijken, deze personen laten de situatie immers voortduren, en niet de mensen die trachten te roeien met de riemen die ze hebben.


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #103 Gepost op: 5 juni 2006, 13:38:59


Ik zou zeggen laat je niet voor het bezuinigingskarretje spannen en leg de verantwoording voor een goede uitruk daar waar hij hoort te liggen: bij de korpsleiding en het bestuur.

Henk

 
Ik geloof dat ik dit al een hele poos loop te galmen,dus dat ben ik wel met je eens.
Loopt het echt uit de klauw,kun je als korps alsnog "orde op zaken gaan stellen"
Nog geen jaar geleden was er bij ons een raadsbesluit genomen om de nieuwe kazerne van ons in een totaal onlogische hoek van het dorp te plaatsen.Ondanks alle inspanningen van commandant,regiocommandant en burgermeester (die het gelukkig met ons eens was),maar het besluit bleef staan.Toen kregen wij van de commandant en burgermeester toestemming om als korps in actie te komen,daar is een hoop heissa en media bij gekomen.Wij hebben als korps allerlei onderzoeken gedaan en laten doen.Wij hebben in bluspak de deurmat kaalgelopen tijdens raadsvergaderingen,er zijn talloze gesprekken geweest met raadsleden.Maar wel met gevolg dat het genomen raadsbesluit van tafel ging,en de kazerne nu op een goede locatie komt.

Maar voordat wij als korps in actie kwamen,waren er al diverse gesprekken geweest,tussen onze korpsleiding en gemeente,pas op het allerlaatst kwmane wij als korps erbij.Eerder is de tussenkomst van korpsleden ook niet gewenst,want het zijn dan nog steeds gesprekken op bestuurlijk niveau


SirMark

  • HV-enthousiasteling en werkzaam in de uitvaartbranche.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 942
Reactie #104 Gepost op: 6 juni 2006, 20:17:16
Daar ben ik het per definitie mee oneens. Als jij alle zeilen bijzet om toch nog een goede uitruk te garanderen zonder en daarbij de regels een beetje ombuigt omdat anders de snelle hulpverlening niet gegarandeert kan worden door het ontbreken van de middelen daartoe, kan het in zo'n situatie eerder fout gaan dan ergens waar de regels nauwgezet opgevolgd worden. Die aanbevelingen komen niet uit de lucht vallen, maar er ging weleens iets niet helemaal goed en daarop zijn maatregelen genomen om herhaling van deze ongelukken te voorkomen.

Als je als brandweerman je eigen plan trekt weet je dat als het fout gaat de "hoge heren"hun handen in onschuld wassen en het onderzoek zal altijd de bevelvoerder als zondebok aanwijzen. De burgemaaster zal uitroepen dat hij betreurt dat het zo gelopen is, maar dat de brandweer helaas zonder zijn medeweten van de richtlijnen is afgeweken, waardoor het ongeval heeft kunnen gebeuren.

Ik zou zeggen laat je niet voor het bezuinigingskarretje spannen en leg de verantwoording voor een goede uitruk daar waar hij hoort te liggen: bij de korpsleiding en het bestuur.

Henk

Wat wij hier zien is geen fout van de brandweerman. Deze brandweermensen trekken niet hun eigen plan, maar er is geen betere procedure binnen het korps. De plaatselijke leiding moet dit verhelpen, niet alles op de brandweermensen schuiven want die doen alleen maar wat binnen de mogelijheden ligt wat het betreffende korps te bieden heeft.


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #105 Gepost op: 6 juni 2006, 21:23:00
Wat wij hier zien is geen fout van de brandweerman. Deze brandweermensen trekken niet hun eigen plan, maar er is geen betere procedure binnen het korps. De plaatselijke leiding moet dit verhelpen, niet alles op de brandweermensen schuiven want die doen alleen maar wat binnen de mogelijheden ligt wat het betreffende korps te bieden heeft.

De korpsleiding bestaat toch ook uit brandweermensen?

Henk