Eigenaardige gang van zaken Borgsweer

Auteur Topic: Eigenaardige gang van zaken Borgsweer  (gelezen 22207 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #70 Gepost op: 28 mei 2006, 13:14:45


Is dit nu een reactie van dezelfde brandwacht die de benaming Boerenbrandweer in het leven riep .....

Even je eerdere reacties citeren:

Welkom bij de boerenbrandweer :D Vraag niet waarom dat is wel aan alles bijelkaar tezien.

Blijkbaar kan een AL vanuit delftzijl met 4 man sneller ter plaatse zijn als het eigen korps waar het incident was. Zegt wat over de opkomtst tijd van de plaatselijke TS.

Eerst afkammen, dan door diverse van je collega's terug gefloten worden en dan je uitspraken nuanceren, het had je niet misstaan als dit je eerste reactie had geweest.

Het perfecte verwoorden zoals Peter het noemt loopt m.i. dus wel een beetje los ik zie het meer als terugkrabbelen, alleen in je laatste zin heb je gelijk.




Itdoka,ik bedoelde ook alleen maar die laatste reactie van hem.De andere reacties ken ik  ;D


Snyper

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 614
Reactie #71 Gepost op: 28 mei 2006, 14:00:45


Is dit nu een reactie van dezelfde brandwacht die de benaming Boerenbrandweer in het leven riep .....

Even je eerdere reacties citeren:

Eerst afkammen, dan door diverse van je collega's terug gefloten worden en dan je uitspraken nuanceren, het had je niet misstaan als dit je eerste reactie had geweest.

Het perfecte verwoorden zoals Peter het noemt loopt m.i. dus wel een beetje los ik zie het meer als terugkrabbelen, alleen in je laatste zin heb je gelijk.

Beste Itdoka,

Waarom zou ik terugkrabbelen. Het is hoe ik erover denk. De term boerenbrandweer is in mijn ogen niks negatiefs hoor. Dat is gewoon een dolletje richting die collega's. We zeggen hier vaak ook wel als we met onze buitenpost gaan oefenen, hee daar hebben we de boertjes. De boerenbrandweer. Maar als jij dat direct aan gaat zien als een belediging richting hun, dat is dan aan jouzelf. Ieder zijn mening. Ik heb er zelfs nog een gezichtje erachter gedaan ter verduidelijking daarvan.

Over de autoladder van Delftzijl krab ik ook helemaal niet terug. Het is toch zo dat die eerder ter plaatse komt of niet? De beelden liegen er niet om. En dat zegt gewoon direct iets over de opkomst tijd van de ts van Borgsweer.

Maar als je hier nu probeert van een normale discussie (landelijk probleem de opkomst overdag) beetje mij voor aap wil gaan zetten met zinnen terug kopieeren enz enz ga dan naar het brandweer prikbord. Daar zijn nog meer van die mensen die het leuk vinden om op die wijze te praten. Ik kom op dit forum op gewoon op een normale manier te praten en verder niets. En probeer niet constant het laatste woord te hebben want ook jij was er niet bij.


ltdoka

  • Gast
Reactie #72 Gepost op: 28 mei 2006, 14:19:37
Sorry meneer brandwacht

Toch zal ik je even citeren (helaas maar het zijzo) en dan moet je vooral even goed lezen wat er na het lache bekje staat

Welkom bij de boerenbrandweer  :D Vraag niet waarom dat is wel aan alles bijelkaar tezien.

Vertel mij nu eens hoe je hiermee een normale discussie denkt te starten ???
Ik hoef het laatste woord niet te hebben daarvoor zijn de reacties, zoals ik al eerder aangeven heb, over je eigen collega HV-ers te minachtend en niet alleen in dit geval.
Gelukkig weet ik geen ene malle moer van brandbestrijding (hoewel ook niet helemaal waar) maar ik stoor me gewoon ontzettend aan de neerbuigende reacties op werkwijzen van anderen en als je dan zo goed weet hoe het toegaat op het brandweer forum en je daar stoord aan dergelijk gedrag snap ik niet dat jezelf op dit forum dat zelfde storende gedrag ten toonspreid

En dan als laatste opmerking, die je vast niet indank afgaat nemen,
En probeer niet constant het laatste woord te hebben want ook jij was er niet bij.

Ik zeg nergens dat ik er WEL bij was sterker ik zeg zelfs dat ik er NIET bijwas en juist het feit dat jij er net als ik niet bij geweest ben en ons moeten behelpen met een filmpje (waar iedereen een titel aan kangeven die hij / zij zelf wenst) dus niemand het recht om over deze mensen op een dergelijke wijze te (ver)oordelen


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #73 Gepost op: 28 mei 2006, 14:24:42
Heren,

Laten we ons beperken tot het 'uitrukken' van de brandweer. Persoonlijke zaken / problemen / opmerkingen / enz s.v.p. per PM afhandelen!  ;)


Om de discussie verder te laten gaan: wat zouden jullie er persoonlijk van vinden als jullie commandant zo'n voorstel zou doen? Hij heeft een probleem met de opkomst tijden en heeft van de burgemeester de opdracht gekregen het op te lossen. Zijn voorstel is dat jullie voortaan zelf naar het brand adres moeten gaan en dat een ander de TS komt brengen....


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #74 Gepost op: 28 mei 2006, 14:32:20


Om de discussie verder te laten gaan: wat zouden jullie er persoonlijk van vinden als jullie commandant zo'n voorstel zou doen? Hij heeft een probleem met de opkomst tijden en heeft van de burgemeester de opdracht gekregen het op te lossen. Zijn voorstel is dat jullie voortaan zelf naar het brand adres moeten gaan en dat een ander de TS komt brengen....
Ik zou het balletje terugleggen bij de commandant,het is in eerste instantie zijn probleem.Problemen met opkomsttijden moet je laten liggen waar ze horen te liggen,dus bij het commando,en bij de burgermeester.Dus ik verlang eerst een creatieve instelling van zowel commando en burgermeester


ltdoka

  • Gast
Reactie #75 Gepost op: 28 mei 2006, 14:37:28
Zoals gezegd ben geen HV-er

Zal mij niet uitmaken hoe men komt als men maar komt en hun best doen bijwijze van spreken met een stoomspuit.
Denk alleen dat je wel moet gaan werken richting een oplossing en die bereik ja alleen maar met mee denken niet met afzeiken


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #76 Gepost op: 28 mei 2006, 14:49:33
Ik zou het balletje terugleggen bij de commandant,het is in eerste instantie zijn probleem.Problemen met opkomsttijden moet je laten liggen waar ze horen te liggen,dus bij het commando,en bij de burgermeester.Dus ik verlang eerst een creatieve instelling van zowel commando en burgermeester

Gezien de ideeën in: http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php?topic=13201.0 en http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php?topic=12123.0 verwacht ik niet dat ze voor meer 'geld' gaan kiezen door voor een korps wat bijv <20 uitrukken op een jaar heeft een tweede kazerne gaan oprichten....  :P

De goedkoopste oplossing (en daarmee ook oncontroleerbare tijden ;)) is het laten opkomen naar het brand adres. Als de commandant nu geen andere oplossing heeft, zou je het dan pikken als het bijv een order zou worden?


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #77 Gepost op: 28 mei 2006, 15:18:35
Als de commandant nu geen andere oplossing heeft, zou je het dan pikken als het bijv een order zou worden?
Ik was er al bang voor dat je deze kant op zou gaan  :D
Maar als het een order gaat worden wordt het erg simpel.Dan wil ik graag zwart op wit,dat mocht er eventuele schade,letsel of andere zaken ontstaan.Ik als vrijwilliger wordt gevrijwaard van alle zaken,en dat de gemeente in dat geval de verantwoording neemt.


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #78 Gepost op: 28 mei 2006, 15:28:29
Ik was er al bang voor dat je deze kant op zou gaan  :D
Maar als het een order gaat worden wordt het erg simpel.Dan wil ik graag zwart op wit,dat mocht er eventuele schade,letsel of andere zaken ontstaan.Ik als vrijwilliger wordt gevrijwaard van alle zaken,en dat de gemeente in dat geval de verantwoording neemt.

 ;D

Maar volgens mij heb je ook nog een eigen verantwoording..... Als BV heb je volgens mij geen zicht meer op wie er aanwezig is / komt. Waar dat toe kan leiden is helaas terug te vinden in de rapporten van Harderwijk  :'( Wil je dat als manschap / BV?

Als het 'fout' gaat tegenwoordig krijg je als BV / OVD een uitnodiging voor gesprek met: http://www.onderzoeksraad.nl/onderzoeksraad.htm . Daar gaan ze een jaar doen over wat jij binnen enkele seconden moest beslissen....  :-X

Nog een gewetens vraagje: als nummer 7 (8, 9, 10, enz) aankomt mag die dan aan het werk of mag hij/zij gaan 'kijken' naar de brand?  ::) ;)


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #79 Gepost op: 28 mei 2006, 15:35:57
;D

Maar volgens mij heb je ook nog een eigen verantwoording..... Als BV heb je volgens mij geen zicht meer op wie er aanwezig is / komt. Waar dat toe kan leiden is helaas terug te vinden in de rapporten van Harderwijk  :'( Wil je dat als manschap / BV?

hierin kan ik heel kort zijn NEE.Want dat zou m,n volgende punt zijn,want dat zou wederom betekenen dat er nog niets is geleerd van een brand als in Harderwijk.Vandaar dat ik het balletje terugleg bij de verantwoordelijken,dus commando en gemeente.Ze mogen best bij mij komen met zo,n voorstel,maar je ziet dat ik dan met tegen eisen kom.En daar stappen ze nooit mee in.Vandaar ook dat situaties zoals in Borgsweer zo snel mogelijk verleden tijd moeten zijn.Maar dan op een charmantere manier,dan sommige die hier hun reactie neerzette.
En dat kan alleen maar door goed overleg tussen brandweer en gemeente,want uiteindelijk heeft een gemeente de plicht om haar brandweerzorg op peil te houden.Zeker als blijkt dat assistentie vanuit buurgemeentes telang op zich laten wachten