Eigenaardige gang van zaken Borgsweer

Auteur Topic: Eigenaardige gang van zaken Borgsweer  (gelezen 22209 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

fireman77

  • Gast
Reactie #90 Gepost op: 30 mei 2006, 13:59:12
Ja, jij bent lekker bezig wou je zeggen. Jij levert kritiek maar komt vervolgens ook niet met alternatieven, dus of jij nou zo creatief bezig bent... ???
Als je kritiek wil leveren kom dan maar met iedeeen voor bijvoorbeeld het korps Borgsweer om dit te helpen oplossen..  :-X

Ik geef toch aan hoe het zou moeten gaan.


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #91 Gepost op: 2 juni 2006, 21:57:35
Ik geef toch aan hoe het zou moeten gaan.
Nee,jij kent maar 1 stelling.En die is dat zolang een korps niet volgens de voor jou heilige regels uitrukt/functioneert,dat dat korps maar opgeheven moet worden.Dat is het enige punt wat jij kent,verdere alternatieve oplossingen heb ik bij jou nog niet gezien.

Ik heb aangegeven hoe hier een aantal problemen de wereld uitgeholpen zijn,en hoe die oplossingen perfect werken.Inderdaad,er zijn keiharde richtlijnen dat weet iedereen.Dat weten de collega,s in Borgsweer ook,dat zal hun best onder de neus gewreven zijn.
De verantwoordelijkheden liggen bij het commando en bij de burgermeester.Jij als goed en perfect brandweerman zou dat toch moeten weten?Dus leg je de problemen toch daar neer,daar hoor jeje eigen geen eens mee te bemoeien.Zonde van je tijd,daar wordt een commandant en burgermeester voor betaald om die problemen op te lossen


fireman77

  • Gast
Reactie #92 Gepost op: 2 juni 2006, 22:24:13
Nee,jij kent maar 1 stelling.En die is dat zolang een korps niet volgens de voor jou heilige regels uitrukt/functioneert,dat dat korps maar opgeheven moet worden.Dat is het enige punt wat jij kent,verdere alternatieve oplossingen heb ik bij jou nog niet gezien.

Ik heb aangegeven hoe hier een aantal problemen de wereld uitgeholpen zijn,en hoe die oplossingen perfect werken.Inderdaad,er zijn keiharde richtlijnen dat weet iedereen.Dat weten de collega,s in Borgsweer ook,dat zal hun best onder de neus gewreven zijn.
De verantwoordelijkheden liggen bij het commando en bij de burgermeester.Jij als goed en perfect brandweerman zou dat toch moeten weten?Dus leg je de problemen toch daar neer,daar hoor jeje eigen geen eens mee te bemoeien.Zonde van je tijd,daar wordt een commandant en burgermeester voor betaald om die problemen op te lossen

Ik blijf versteld staan van jou betrokkenheid bij een brandweerkorps, het korps bestaat niet alleen uit het commando en de burgemeester. Nee het korps dat zijn ook de brandwachten die de uitruk garanderen dus dan moet je ook je steentje bijdragen om met eventuele ideeën die je hebt naar voren te kunnen brengen zodat het commando tijdens een daarvoor goed moment dit ter sprake kan brengen wat er in het korps leeft omtrent dit probleem. Als ze allemaal zoals jou zullen reageren dan hebben ze lekker veel feedback van het korps en weten ze niet wat er in het korps leeft.

En dan zonde van je tijd, ja dat mag jij vinden maar is niet de juiste instelling.

Dat ik maar één stelling hebt is niet waar, ik ben voor de uitruk procedure  dat iedereen naar de kazerne gaat en vanuit daar de uitruk begint.

En ja als ze dat niet kunnen waarmaken dan zullen dit soort korpsen worden opgeheven, dat zal jij toch ook wel met me eens zijn.


En trouwens dat je mij telkens complimenteert dat ik best wel goed en perfect bent dat kan ik nou wel waarderen, hou dat vast zou ik zeggen..............


SirMark

  • HV-enthousiasteling en werkzaam in de uitvaartbranche.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 942
Reactie #93 Gepost op: 4 juni 2006, 00:33:30
Ik blijf versteld staan van jou betrokkenheid bij een brandweerkorps, het korps bestaat niet alleen uit het commando en de burgemeester. Nee het korps dat zijn ook de brandwachten die de uitruk garanderen dus dan moet je ook je steentje bijdragen om met eventuele ideeën die je hebt naar voren te kunnen brengen zodat het commando tijdens een daarvoor goed moment dit ter sprake kan brengen wat er in het korps leeft omtrent dit probleem. Als ze allemaal zoals jou zullen reageren dan hebben ze lekker veel feedback van het korps en weten ze niet wat er in het korps leeft.

En dan zonde van je tijd, ja dat mag jij vinden maar is niet de juiste instelling.

Dat ik maar één stelling hebt is niet waar, ik ben voor de uitruk procedure  dat iedereen naar de kazerne gaat en vanuit daar de uitruk begint.

En ja als ze dat niet kunnen waarmaken dan zullen dit soort korpsen worden opgeheven, dat zal jij toch ook wel met me eens zijn.


En trouwens dat je mij telkens complimenteert dat ik best wel goed en perfect bent dat kan ik nou wel waarderen, hou dat vast zou ik zeggen..............

Ik blijf versteld staan van jouw betrokkenheid bij slachtoffers... ik heb jou nog geen minuut gehoord over de mensen die in dat brandende huis zitten als het korps is opgeheven en er een TAS van 30km verder op moet komen. Jij interesseerd je alleen maar voor theoretische regeltjes en procedures, maar slachtoffers.. die boeien je niet.. niet voldoen aan de uitrukprocedure? Opheffen die hap.. Hoeveel mensenlevens dat ook kan kosten gezien de tijd dat er een auto vanaf een andere post moet komen! Je mag toch eerst wel eens achter je eigen oren krabben wil je over iemands betrokkenheid bij een korps gaan mekkeren.

Ik zal hier dan ook niet ventileren dat jij een perfecte brandweerman bent.


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #94 Gepost op: 4 juni 2006, 01:08:24
Ik blijf versteld staan van jouw betrokkenheid bij slachtoffers... ik heb jou nog geen minuut gehoord over de mensen die in dat brandende huis zitten als het korps is opgeheven en er een TAS van 30km verder op moet komen. Jij interesseerd je alleen maar voor theoretische regeltjes en procedures, maar slachtoffers.. die boeien je niet.. niet voldoen aan de uitrukprocedure? Opheffen die hap.. Hoeveel mensenlevens dat ook kan kosten gezien de tijd dat er een auto vanaf een andere post moet komen! Je mag toch eerst wel eens achter je eigen oren krabben wil je over iemands betrokkenheid bij een korps gaan mekkeren.

Ik zal hier dan ook niet ventileren dat jij een perfecte brandweerman bent.

Die regels zijn niet bedacht om de hulpverlening slechter te maken, maar beter. Vooral voor die slachtoffers. Je moet een bepaald minimum halen voor je bestaansrecht, en dan wel volgens de richtlijnen graag.

Het sluiten van een post is een betere stok achter de deur dan "kijk er nog eens naar volgens mij gaat het niet helemaal goed".

Het zal in de praktijk juist eerder leiden tot een post erbij -zoals hier in Huizen!- dan een post sluiten.

Hemk


Target77

  • Gast
Reactie #95 Gepost op: 4 juni 2006, 02:04:56
Wat ik mij wel afvraag is het volgende: Mocht er een brandweerman/vrouw omkomen of ernstig gewond raken bij dit incident en er wordt achteraf gevraagd of de bevelvoerder het incident kon overzien en of hij/zij weet waar zijn manschappen staan en met welke taak. Wat zou dan het antwoord zijn?? Is er spraken van goede communicatie?? Denk dat de uitkomsten van een, eventueel, onderzoek, ingesteld door de Inspectie Openbare Orde en Veiligheid (IOOV), vernietigend zouden kunnen zijn. Uitkomsten zoals bij de Koningkerk te Haarlem (waar we blijkbaar nog steeds geen leering uit getrokken hebben)...

En dan de volgende vraag: Zou ik op dat moment in de schoenen van de betrokken bevelvoerder willen staan?? Daar kan ik kort maar krachtig op antwoorden. Nee!  ;)


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #96 Gepost op: 4 juni 2006, 11:13:32
Wat ik mij wel afvraag is het volgende: Mocht er een brandweerman/vrouw omkomen of ernstig gewond raken bij dit incident en er wordt achteraf gevraagd of de bevelvoerder het incident kon overzien en of hij/zij weet waar zijn manschappen staan en met welke taak. Wat zou dan het antwoord zijn?? Is er spraken van goede communicatie?? Denk dat de uitkomsten van een, eventueel, onderzoek, ingesteld door de Inspectie Openbare Orde en Veiligheid (IOOV), vernietigend zouden kunnen zijn. Uitkomsten zoals bij de Koningkerk te Haarlem (waar we blijkbaar nog steeds geen leering uit getrokken hebben)...

En dan de volgende vraag: Zou ik op dat moment in de schoenen van de betrokken bevelvoerder willen staan?? Daar kan ik kort maar krachtig op antwoorden. Nee!  ;)
Er is hier niemand die de situatie in Borgsweeer goedpraat,en dat zal ook niet gebeuren ook.Voor de rest zijn al die onderzoeksrapporten maar voor 1 persoon goed geweest,en dat is voor de oud papierman.Want met geen enkel rapport is iets meegedaan zelfs niet met een rapport van het IOOV.Waarin dingen staan die een brandweerman zelf ook had kunnen verzinnen.Dus er wordt op dit moment steeds minder waarde gehecht aan dit soort onderzoekjes,want men doet er toch niets aan.


ltdoka

  • Gast
Reactie #97 Gepost op: 4 juni 2006, 11:40:30
Of de werkwijze de juiste is kun je (terecht ??) openlijk betwijfelen
Feit blijft dat men er in Borgsweer (al of niet vrijwillig) voor gekozen heeft hun probleem op deze manier (voorlopig) op te lossen
Niemand hier weet of er achter de schermen wordt gewerkt aan een definitieve oplossing maar gezien de regelgeving mag je aannemen dat dat wel het geval zal zijn.

Wat ik al eerder heb aangegeven is de manier waarop er door de (eigen)collega's op deze werkwijze wordt gereageerd erg minderwaardig vind, de strekking van dekop van deze topic verraad dat ook, verschillende personen zijn er op uit om een korps wat met man en macht alle zeilen bijzet om toch nog naar behoren hun vrijwillige taak uit te voeren te kakken worden gezet.

Het gooien met onderzoeken, het roepen dat je niet de coomandant wilt zijn van een dergelijk korps, het opdreunen van regels en wat al niet meer draagt niet bij aan een oplossing of begrip voor welk korps ook dat op deze wijze zijn/haar werk doet.
Hier op dit forum zullen er (zeker op deze manier) geen oplossingen komen voor dit probleem, wanneer je dergelijk zaken wilt veranderen kun je denk ik beter kneppelhard een e-mail sturen naar de burgemeester van de gemeente waar Borgsweer onder valt en hem wijzen op de verkeerde (lees niet volgens de regels) werkwijze van zijn korps.
Wellicht dat de leden van het korps daar meer bij gebaat zijn dan elkaar hier de loef af proberen te steken met kennis van regels en misschien krijg je dan nog een antwoord van de eerste burger dat hij/zij je bedankt voor het meedenken.

Tenslotte is er niet voor niets een spreuk over theorie en praktijk
Theorie is dat niets werk terwijl alles zou moeten werken
Praktijk is dat alles werk maar niemand weet waarom het werkt
De vereniging van deze twee is dat niets werk en dat niemand weet waarom het niet werkt

Gelukkig weten de leden van het korps in Borgsweer dat praktijk belangrijker is dan theorie

Ik zou dan ook willen roepen: kom op wees een vent* en mailen naar de gemeente, daar kun je wat veranderen aan de situatie hier niet

* hij/zij


fireman77

  • Gast
Reactie #98 Gepost op: 4 juni 2006, 12:44:47
Hee eindelijk zeg je het goed, je kan twijfelen aan de werkwijze.
En dat is terrecht hoor, zonder vraagtekens dan.

Maar dan begin je toch weer over minderwaardig doen over collega's, dat is nou weer jammer.
Maar goed blijkbaar kan jij dit niet scheiden het begrip kritiek leveren en minderwaardig over iemand of iets spreken.

De brandweer in Nederland is de laatste jaren aan het veranderen, dat sommige mensen dit anders ervaren is niet anders maar wel zorgwekkend dat ze niet inzien dat deze werkwijze niet de juiste is.


ltdoka

  • Gast
Reactie #99 Gepost op: 4 juni 2006, 12:58:20
Misschien verstaan we beiden iets anders onder de noemer minderwaardig.  :-\

Ik vind je collega's op dit forum te kakken zetten omtrent hun werkwijze minderwaardig  :-[ zeker wanneer daar ook nog bepaalde termen bij genoemd worden

Ook heb ik de werkwijze van het korps nergens de juiste genoemd maar wel begrijpenlijk en daar zit een wereld van verschil tussen

Wanneer je dan vind dat er zaken moeten veranderen zul je zoals gestelt door ondermeer peter71 de commandant en de burgemeester daarop aan moeten kijken, deze personen laten de situatie immers voortduren, en niet de mensen die trachten te roeien met de riemen die ze hebben.