Regionale Verkeerspolitie voertuigen

Auteur Topic: Regionale Verkeerspolitie voertuigen  (gelezen 467974 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Christian010

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,829
Reactie #100 Gepost op: 30 november 2008, 14:24:32
Zijn de andere voertuigen van de VOA ook omgenummerd dan?
(wat overigens wel logisch is, want de 1800 nummers stammen meen ik uit de tijd dat de TOD onderdeel was van de TR)

Dat durf ik niet te zeggen, ik weet alleen dat het nieuwe voertuig de roepnaam 13-05 heeft meegekregen.


Roadkingwarrior

  • Gast
Reactie #101 Gepost op: 1 december 2008, 10:32:12
Zijn de andere voertuigen van de VOA ook omgenummerd dan?
(wat overigens wel logisch is, want de 1800 nummers stammen meen ik uit de tijd dat de TOD onderdeel was van de TR)
Volgens mij is de VOA nog steeds een onderdeel van FTO (forensische- en Technische Opsporing) of voorheen TR. De VOA doet namelijk alleen de technische opsporing bij een ongeval. De VOG zijn verkeerspolitiemensen die de artikel 6 WVW ongevallen (ongevallen met ernstig letsel) opnemen. Dit moet wettelijk tegenwoordig door speciaal gecertificeerde politiemensen gebeuren. Door valt de VOG onder de verkeerspolitie.


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #102 Gepost op: 1 december 2008, 12:20:42
Volgens mij is de VOA nog steeds een onderdeel van FTO (forensische- en Technische Opsporing) of voorheen TR. De VOA doet namelijk alleen de technische opsporing bij een ongeval. De VOG zijn verkeerspolitiemensen die de artikel 6 WVW ongevallen (ongevallen met ernstig letsel) opnemen. Dit moet wettelijk tegenwoordig door speciaal gecertificeerde politiemensen gebeuren. Door valt de VOG onder de verkeerspolitie.

Ten aanzien van de VOG klopt het wat je zegt. De VOA is in Rotterdam-Rijnmond echter (ook) onderdeel van de verkeersdienst. Volgens mij is dat in de meeste regio's het geval. Maar goed, het blijft Nederland met 25 koninkrijkjes, dus zal het niet overal hetzelfde zijn...
Voorheen was de VOA dus inderdaad onderdeel van de TR, dat stond ook op de voertuigen. Tegenwoordig dus van de verkeersdienst (terug van weggeweest)

Ter illustratie
Voormalig:


Huidig:
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


M@rcel

  • Werkzaam in opsporingsland Hobbyfotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 814
  • "Servo Per Amikeco"
Reactie #103 Gepost op: 8 maart 2009, 21:40:41


Dienst : Politie Haaglanden
Afdeling/Buro : Verkeerspolitie
Soort voertuig : surveillancevoertuig
Merk : Volvo
Type : V70 D5
Kenteken : 86-PR-BG
Wagennummer : 4523
Bouwjaar : 07-10-2004
In dienst sinds : 07-10-2004
Bijzonderheden : -

Grtz,
Marcel


Carv

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 540
Reactie #104 Gepost op: 10 maart 2009, 16:47:16
Zag vandaag bij Rijkswaterstaat N11 / A4 de nieuwe Volvo V50 van Rotterdam Rijnmond staan. Bleek een groot overleg te zijn aldaar.
Helaas geen camera bij me.

Zaten zoals eerder gezegd inderdaad 2 lage pitten voor op het dak ( zelfde type als op de VOA bus van RR enkele pagina`s terug) en een witte ( oranje uitstralend) achterop in het midden van het dak.
Verder nog een dashboard flitser en 2 grille flitsers gezien. Op de motorkap stond het roep/ wagenpark in grote cijfers.

Al met al zag het er goed uit.


PH-PXA

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,465
Reactie #105 Gepost op: 10 maart 2009, 17:57:55
Zag vandaag bij Rijkswaterstaat N11 / A4 de nieuwe Volvo V50 van Rotterdam Rijnmond staan. Bleek een groot overleg te zijn aldaar.
Helaas geen camera bij me.

Zaten zoals eerder gezegd inderdaad 2 lage pitten voor op het dak ( zelfde type als op de VOA bus van RR enkele pagina`s terug) en een witte ( oranje uitstralend) achterop in het midden van het dak.
Verder nog een dashboard flitser en 2 grille flitsers gezien. Op de motorkap stond het roep/ wagenpark in grote cijfers.

Al met al zag het er goed uit.

Die rijden al een tijdje rond hoor ;), dat zijn de 1680 en de 1681;)

Zie hier een koud plaatje van een aantal weken geleden;) :



Dienst : Politie Rotterdam-Rijnmond
Afdeling/Buro : Verkeerspolitie
Soort voertuig : surveillancevoertuig
Merk : Volvo
Type : V50
Kenteken : 99-GVH-3
Wagennummer : 1681
Bouwjaar : 2008
In dienst sinds : 2009
Bijzonderheden : -




mvg

Roy


Ron-Almere

  • Gast
Reactie #106 Gepost op: 10 maart 2009, 21:36:47
Voorheen was de VOA dus inderdaad onderdeel van de TR, dat stond ook op de voertuigen. Tegenwoordig dus van de verkeersdienst (terug van weggeweest)

In Amsterdam is de VOA altijd en nog steeds onderdeel van verkeersdienst . Voorheen onder de naam "Technische & Ongevallendienst" kortweg OD. Destijds knipte men bij ongevallen waarnodig voertuigen open en deed technischvoertuigonderzoek. Het knipwerk laat men tegenwoordig aan de brandweer over en het voertuigonderzoek aan de TUV.


Carv

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 540
Reactie #107 Gepost op: 11 maart 2009, 00:31:18
Die rijden al een tijdje rond hoor ;), dat zijn de 1680 en de 1681;)

Zie hier een koud plaatje van een aantal weken geleden;) :

[IMG]http://img7.imageshack.us/img7/7100/1681a.jpg[img]

Dienst : Politie Rotterdam-Rijnmond
Afdeling/Buro : Verkeerspolitie
Soort voertuig : surveillancevoertuig
Merk : Volvo
Type : V50
Kenteken : 99-GVH-3
Wagennummer : 1681
Bouwjaar : 2008
In dienst sinds : 2009
Bijzonderheden : -




mvg

Roy

Ja, dat ie er al was had ik gelezen in één van de eerde posts. Was op test of iets dergelijks. Had er nog geen plaatje van gezien maar die van jouw is goed gelukt.

Grille flitsers zitten er zker wel in maar die zie je tegenwoordig vaker achter de grille( zoals in dit geval) ipv dat ze er een stukje uitzagen en ze erin zetten.

Blijfven mooie autos die Volvos


PH-PXA

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,465
Reactie #108 Gepost op: 11 maart 2009, 21:46:57
Ik zie hem meer binnen staan als buiten bij ons, maar de jongens (en vrouwen) willen de mercedes even aftrappen voordat die allemaal vervangen worden, inmiddels 2 afgebouwde mercedessen gezien, blijft een triets gezicht. Wat mij betreft laat de mercedes maar terug komen.

Hierbij gelijk een plaatje van de c320:D



Dienst : Politie Rotterdam-Rijnmond
Afdeling/Buro : Verkeerspolitie
Soort voertuig : surveillancevoertuig
Merk : Mercedes
Type : C320
Kenteken : 97-TS-LD
Wagennummer : 1503
Bouwjaar : ****
In dienst sinds : ****
Bijzonderheden : ****


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #109 Gepost op: 12 maart 2009, 12:51:30
Volgens mij is het overal zo, dat eerst de oude voertuigen een bepaalde kilometerstand moeten hebben, voordat ze er uit gaan, dat de nieuwe voertuigen er dan al staan, wil niet zeggen dat die oude meteen de deur uit gaan  ;)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !