Regionale Verkeerspolitie voertuigen

Auteur Topic: Regionale Verkeerspolitie voertuigen  (gelezen 467896 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Ba$h

  • Uitvoeder
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 78
  • Grote kuilen graver/Motorrijder/Techneut
Reactie #1070 Gepost op: 2 februari 2016, 21:02:53










Dienst: Politie Nederland
Eenheid: Verkeer?
District: Friesland
Soort voertuig: ANPR voertuig
Merk & Type: Volkswagen Golf Variant 1.6 TDI Comfortline DSG
Kenteken: 7-XFK-93
Bijzonderheden: Voor zien van 4 ANPR camera's. 1 op het dashboard, 1 onder in de gril en 2 camera's op de hoedenplank. Verder is de auto voorzien van exacte GPS bepaling.
Foto's en video's alleen gebruiken na overleg O0


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #1071 Gepost op: 2 februari 2016, 21:21:58
Mooie wagen, maar wat is het nut van de camera's op de hoedenplank?
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,585
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #1072 Gepost op: 2 februari 2016, 21:28:31
Ik ga er vanuit voor het verkeer wat achter je rijdt zodat je daarop ook een hit kan krijgen als er iets mee is.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


Ba$h

  • Uitvoeder
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 78
  • Grote kuilen graver/Motorrijder/Techneut
Reactie #1073 Gepost op: 2 februari 2016, 21:38:12
Er zullen vast situaties zijn waar in geen gebruik kan worden gemaakt van de camera's aan de voorzijde. Dat ze dan gebruik maken van de achterzijde. En als je 2 richtingen wilt controleren, is het makkelijker scherpstellen op iets wat op je afkomt ipv. iets wat van je afgaat.
Foto's en video's alleen gebruiken na overleg O0


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #1074 Gepost op: 3 februari 2016, 08:12:25
ANPR camera's hoeven niet scherp te stellen, alles wat achter je rijdt komt vanzelf een keer voorbij.
Ik zit zelf ook een beetje in de ANPR wereld, maar heb dit nog nooit gezien. Vandaar mijn vraag  :)
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


Ba$h

  • Uitvoeder
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 78
  • Grote kuilen graver/Motorrijder/Techneut
Reactie #1075 Gepost op: 4 februari 2016, 16:07:38
Citaat van: silque link=msg=1403744 date=1454483545
ANPR camera's hoeven niet scherp te stellen, alles wat achter je rijdt komt vanzelf een keer voorbij.
Ik zit zelf ook een beetje in de ANPR wereld, maar heb dit nog nooit gezien. Vandaar mijn vraag  :)

Ik ging er vanuit dat er vanuit dat een soort van auto-focus zou zitten op die camera's. Maar helaas weet ik het antwoord ook niet op de vraag.
Foto's en video's alleen gebruiken na overleg O0


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,585
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #1076 Gepost op: 12 februari 2016, 00:13:50
Over een paar maanden krijgt Rotterdam wat ik begrepen heb 3 nieuwe Volvo's die nu worden opgebouwd.
Verder schijnt de top 250 km/u te worden i.p.v. nu 230 km/u. Zal proberen als ze er zijn wat foto's te maken.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


Frank.

  • Hoofdagent
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,170
Reactie #1077 Gepost op: 12 februari 2016, 00:42:04
Citaat van: silque link=msg=1403744 date=1454483545
ANPR camera's hoeven niet scherp te stellen, alles wat achter je rijdt komt vanzelf een keer voorbij.
Ik zit zelf ook een beetje in de ANPR wereld, maar heb dit nog nooit gezien. Vandaar mijn vraag  :)
Het (huidige en vorige) regionale ANPR-voertuig van onze voormalige regio had ook een camera achter de voorruit en 1 achter de achterruit. Die laatste was elektronisch te bedienen middels het scherm en kon je bijvoorbeeld op de ene rijstrook richten, en de voorzijde op de andere. Of bij rijdende surveillance hem richten op de andere rijstrook en met de voorste camera handmatig 'spelen.'

Inmiddels is deze camera verwijderd en vervangen voor 2 vaste camera's in de grill en 1 richtbare op het dashboard. De camera achter de voorruit kan nu voor opnames á la VROS gebruikt worden.


RS6

  • HAP - AA
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 989
  • Audi - Vorsprung durch Technik
Reactie #1078 Gepost op: 12 februari 2016, 01:59:03
Citaat van: enrico1972 link=msg=1405879 date=1455232430
Over een paar maanden krijgt Rotterdam wat ik begrepen heb 3 nieuwe Volvo's die nu worden opgebouwd.
Verder schijnt de top 250 km/u te worden i.p.v. nu 230 km/u. Zal proberen als ze er zijn wat foto's te maken.

Klinkt goed!
Ben ook benieuwd hoe ze de huidige Volvo's op 250 gaan krijgen.
Mijn ervaring is dat de V70 nu met veel moeite de 220 net halen...  ::)
Of is het een ander model en uitvoering?
Als je meer info hebt hoor ik het graag.  ;)


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,585
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #1079 Gepost op: 12 februari 2016, 09:52:23
Meer info heb ik niet RS6.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen