Regionale Verkeerspolitie voertuigen

Auteur Topic: Regionale Verkeerspolitie voertuigen  (gelezen 470204 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

RS6

  • HAP - AA
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 989
  • Audi - Vorsprung durch Technik
Reactie #500 Gepost op: 30 juni 2011, 19:59:23


http://www.domeinenrz.nl/domeinenrz_nl/0b45d282e3fc1da4c302a872fa747719.php?veilingen=2011-07&categorien%5B%5D=8&search=&images=1&pamount=50&show=Toon&kfrom=151&meerfotos=8196

http://www.domeinenrz.nl/domeinenrz_nl/0b45d282e3fc1da4c302a872fa747719.php?veilingen=2011-07&categorien%5B%5D=8&search=&images=1&pamount=50&show=Toon&kfrom=151&meerfotos=8195

 :(

Ik zag recentelijk in Haaglanden een Mercedes C-klasse station met een Vista lichtbalk. Op de zijkant stond ook Verkeerspolitie. Ik denk een oude noodhulpauto die ze nu in gebruik hebben.

Erg jammer, naar mijn mening één van de mooiste opvallende politie voertuigen in NL.
Zijn er geen nieuwe voertuigen voor besteld of wacht men af wat er uit de aanbesteding komt?


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #501 Gepost op: 30 juni 2011, 19:59:54
Verbaasd me niets als ze die bij gebrek aan beter gebruiken voor de verkeersdienst.

Een Mercedes een 50.000 km langer houden is een betere optie als een Volvo V50 uit de huidige aanbesteding.
Even 50.000 km met iets minder doen, in plaats van een looptijd van een voertuig uit de huidige aanbesteding, even wachten op een nieuwe uit de nieuwe aanbesteding  O0
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


HGL

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 660
Reactie #502 Gepost op: 30 juni 2011, 21:38:09
Erg jammer, naar mijn mening één van de mooiste opvallende politie voertuigen in NL.
Zijn er geen nieuwe voertuigen voor besteld of wacht men af wat er uit de aanbesteding komt?

Ze rijden 1 V50 en een oude c-klasse. Nieuwe voertuigen worden/zijn aanbesteed. Vermoedelijk zelfde voertuigen als de nieuwe van de  hondenbrigade Haaglanden. Gaan in iedergeval weer 4wiel aangedreven rijden.


MarcoV

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,483
Reactie #503 Gepost op: 1 juli 2011, 22:25:43


Dienst: Regiopolitie Zuid-Holland-Zuid
Bureau: VerkeersHandhavingsTeam (VHT)
Soort voertuig: Onopvallend radarvoertuig
Merk & type: Opel Vivaro
Kenteken: **-***-*
Bijzonderheden: Flitst door de achterruit. Achterruit is een speciale achterruit laat ivm radar en flitser. Tevens videocamera achter voor beveiliging.


Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #504 Gepost op: 1 juli 2011, 22:40:16


Dienst: Regiopolitie Zuid-Holland-Zuid
Bureau: VerkeersHandhavingsTeam (VHT)
Soort voertuig: Onopvallend radarvoertuig
Merk & type: Opel Vivaro
Kenteken: **-***-*
Bijzonderheden: Flitst door de achterruit. Achterruit is een speciale achterruit laat ivm radar en flitser. Tevens videocamera achter voor beveiliging.
Mij werd juist verteld dat ze vanwege deze rijd nu ook alleen maar met IR flitsen en dat alle "gewone" camera's vervangen zijn.
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #505 Gepost op: 3 juli 2011, 21:48:37


Dienst: Regiopolitie Amsterdam-Amstelland
Bureau: Dienst Controle Infrastructuur Verkeer team Hoofdwegen
Soort voertuig: ''RingwegSurveillanceAuto'' (RSA)
Wagenparknummer: 0241
Roepnummer: 71.32
Merk & type: Volvo V50 2.0tdi 130kw
Kenteken: 43-PGH-1
Byzonderheden: Knipperende koplampen, KLPD striping aan de achterzijde en de nieuwe ''KLPD'' set-up qua verlichting

Inmiddels nieuwe foto's. Helaas is het andere photo-bucket account een beetje (te) vol geraakt. Leen nu een andere ;) Zoals te zien is op onderstaande foto's is er inmiddels een soort flap onder de balk gemaakt.







Discussie over het flapje en dergelijke graag hier:

http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php?topic=53287.0
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Scaniafan

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 542
  • HV geïnteresseerde
Reactie #506 Gepost op: 5 juli 2011, 10:52:36
Mij werd juist verteld dat ze vanwege deze rijd nu ook alleen maar met IR flitsen en dat alle "gewone" camera's vervangen zijn.

Bijna alle (mobiele) flitsers in Nederland zijn vervangen door IR flitsers. Dit heeft niets te maken met de achterruit, maar "verkeersveiligheid" (minder mensen zien de flits, minder mensen remmen, minder ongelukken & meer geld voor de staatskas)
Rij nooit harder dan je beschermengeltje kan vliegen =)


Sonic

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 277
  • Kmar/Politie geïnteresseerde
Reactie #507 Gepost op: 5 juli 2011, 18:15:16
Bijna alle (mobiele) flitsers in Nederland zijn vervangen door IR flitsers. Dit heeft niets te maken met de achterruit, maar "verkeersveiligheid" (minder mensen zien de flits, minder mensen remmen, minder ongelukken & meer geld voor de staatskas)

En de technieken worden met de loop van de jaren ook beter, was het voorheen met een rolletje(analoog), nu gaat alles via de laptop en speciale kastjes(digitaal). Lang leve de techniek O0

Greetz


MarcoV

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,483
Reactie #508 Gepost op: 16 juli 2011, 20:03:36


Dienst: Regiopolitie Zuid-Holland-Zuid
Bureau: VHT
Soort voertuig: surveillancevoertuig
Wagenparknummer: 18-4102
Merk & type: Volvo V50
Kenteken: 09-JKR-4
Byzonderheden: ANPR aanwezig


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #509 Gepost op: 16 juli 2011, 20:07:36


Dienst: Regiopolitie Zuid-Holland-Zuid
Bureau: VHT
Soort voertuig: surveillancevoertuig
Wagenparknummer: 18-4102
Merk & type: Volvo V50
Kenteken: 09-JKR-4
Byzonderheden: ANPR aanwezig

Is maar gewoon een 2.0.