Privacy foto's (kentekens onherkenbaar maken)

Auteur Topic: Privacy foto's (kentekens onherkenbaar maken)  (gelezen 37829 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

NikonDirk

  • Leeft op een eiland.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,223
    • Opvallende politievoertuigen.
Reactie #40 Gepost op: 20 maart 2007, 20:26:34
Deze gasten moeten we op alle mogelijke manieren proberen te weren uit alle forums. Gelukkig zitten er tegenwoordig overal wel een aantal mensen die daar waar mogelijk ingrijpen in deze situaties...  :|


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #41 Gepost op: 20 maart 2007, 21:00:51
Even een vraagje van jullie zijde;

Wat vinden jullie van deze foto?
Kan het of kan het niet? Graag met een (kleine) uitleg erbij!

GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


NikonDirk

  • Leeft op een eiland.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,223
    • Opvallende politievoertuigen.
Reactie #42 Gepost op: 20 maart 2007, 21:09:33
Voor een vakblad kan dit zeker wel. Deze mensen bekijken puur de situatie op zich en niet de omstanders. Voor bijvoorbeeld een forum als dit: Nee. Wij kijken meer naar hoe de slachtoffers erbij liggen en wie er omheen staan en kun je zoiets beter niet posten. Plus dat er nog een heleboel foto-posters niet met privacy om kunnen gaan.


NikonDirk

  • Leeft op een eiland.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,223
    • Opvallende politievoertuigen.
Reactie #43 Gepost op: 20 maart 2007, 21:23:14
Hier nog een duidelijk voorbeeld van "walgelijk aasgier gedrag". Er zó bovenop staan om als het kán zelf een infuusje te mogen prikken... :-X  Moet je dat ventje met dat lichtbruine jasje er maar eens gewoon bovenop zien staan.. :|

http://lifeliner1amsterdam.nl:80/nieuws/75-Twee-zwaargewonden-na-kettingbotsing-in-Voorhout.html

Als je er niets te zoeken hebt moet je daar dus wég wezen!  >:(

Hopelijk wordt hier in het nieuw op te starten forum ook eens goed aandacht aan gegeven!  :|


Maxx

  • Senior GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,615
Reactie #44 Gepost op: 21 maart 2007, 15:04:06
Over dat jongentje..

Je weet niet wat de relatie was met het SO. (dit neemt natuurlijk niet weg dat hij zo dichtbij mag staan!)

En die foto van Jeroen van Seben. Ik weet het niet. Het slachtoffer is wel afgeschermd maar persoonlijk zou ik deze foto niet op internet plaatsen.


NikonDirk

  • Leeft op een eiland.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,223
    • Opvallende politievoertuigen.
Reactie #45 Gepost op: 21 maart 2007, 15:40:06
Over dat jongentje..

Je weet niet wat de relatie was met het SO. (dit neemt natuurlijk niet weg dat hij zo dichtbij mag staan!)
Daar heb je gelijk in. Maar ik vermoed dat als de hulpverleners zo met iemand bezig zijn waar jij die dag mee op pad bent geweest, je niet zo relaxed met je handen in je zakken (naar de fotograaf) staat te kijken....  :|


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #46 Gepost op: 22 maart 2007, 00:04:28
Daar heb je gelijk in. Maar ik vermoed dat als de hulpverleners zo met iemand bezig zijn waar jij die dag mee op pad bent geweest, je niet zo relaxed met je handen in je zakken (naar de fotograaf) staat te kijken....  :|

Je legt het uit als relaxed. Probeer jij je in zo'n situatie maar een houding aan te meten. Ik zou ook snel naar 'handen in de zakken gaan', omdat dit een 'veilige' en 'vertrouwde' houding is voor mij.

We kunnen dit m.i. niet beoordelen, omdat we er niet bij waren ente weinig achtergrondinfo kennen.
Als het inderdaad zomaar een omstander is, moet hij zich diep schamen (en de agenten die hem weg hadden moeten sturen ook).
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


Firechief P

  • Manschap A / oefenleider / bevelvoerder
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,923
  • waarom gebeurt alles als ik er niet ben?
    • www.pjdekok.nl
Reactie #47 Gepost op: 22 maart 2007, 18:14:29
Vandaag werd er een stoffelijk overschot gevonden van een man aan de Westkade in Spijkenisse. Zijn er mensen die dit breed op de foto hebben genomen en dit ook op internet gaan vertonen, dat de man drijft en dat zijn hoofd duidelijk te zien is. Hoe meer ingezoomd hoe beter natuurlijk:@. Walgelijk zulke mensen die dit doen, deze hebben totaal geen respect voor het slachtoffer en de nabestaande. Kan me er eigenlijk erg boos over maken.

De foto van de deze man stond wel breed op de voorpagina van de Metro van gisteren (21 maart 2007). Vond deze foto ook wel iets te ver gaan, je ziet het gezicht niet goed maar is verder ook niet afgedicht, het enige wat het beeld enigzins afdekt is een een of andere buis / reling.

Maar bedankt me toen wel dat misschien de grote media wel de oorzaak zijn van het feit dat (naar mijn mening) teveel fotografen ook maar alles plaatsen.
"Slecht voorbeeld doet .... slecht volgen"


NikonDirk

  • Leeft op een eiland.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,223
    • Opvallende politievoertuigen.
Reactie #48 Gepost op: 22 maart 2007, 18:31:03
Denk dat dit geval veel te maken heeft met "hoe ver wil ik zelf gaan om een mooie plaat te schieten" en weinig te maken heeft met wat de media wil. Maar daarom ben ík ook geen persfotograaf :). En inderdaad, misschien wel een softie dus...  8)


Firechief P

  • Manschap A / oefenleider / bevelvoerder
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,923
  • waarom gebeurt alles als ik er niet ben?
    • www.pjdekok.nl
Reactie #49 Gepost op: 22 maart 2007, 19:33:11
Denk dat dit geval veel te maken heeft met "hoe ver wil ik zelf gaan om een mooie plaat te schieten" en weinig te maken heeft met wat de media wil. Maar daarom ben ík ook geen persfotograaf :). En inderdaad, misschien wel een softie dus...  8)

Uiteraard, je hebt een eigen verantwoordelijkheid!! Maar we weten tegelijk allemaal dat er veel mensen iemand anders (persoon/groep/etc...) als voorbeeld nemen voor hun eigen gedrag. Dus in dat opzicht zou dus het gedrag van de prof.media natuurlijk zijn weerslag kunnen hebben op de fotograaf die nog minder bezig zijn met eigen verantwoordelijkheid. (bijv. doordat ze nog vrij jong zijn ;) )