begeleiding recordpoging surfen Engeland- Nederland

Auteur Topic: begeleiding recordpoging surfen Engeland- Nederland  (gelezen 15608 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Gepost op: 21 juli 2003, 23:22:09
Op een zaterdag in Augustus of september, afhankelijk van het weer, doet een tweetal jongens een poging het wereldrecord surfen Engeland-Nederland te verbeteren. Vraag aan de reddingsbrigades aan de Zuidhollandse/Zeeuwse kust. Als op een vrijdag besloten wordt de zaterdag erop te varen, kunnen jullie dan als bekend wordt (dat is een uur van te voren) waar de surfers aan land komen de coaches van ons overnemen (wij van HOGE beveiligen van één van de surfers de oversteek)  en naar het strand brengen? Kan er pers (RTL 5) aan boord om aankomst te filmen? (misschien voor KNRM, grotere boten) Hoe kunnen we dat organiseren, hebben jullie (kustbrigades) ook marifoon? Moeten we van te voren afspraken maken, er komt een heel circus op het strand!  ;D Wij denken dat we met onze boot (6,80 m)  wel op, maar niet makkelijk van het strand weg kunnen komen, is dat zo?? ??? Denk eens even mee 8)


Henk




9910001

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,762
Reactie #1 Gepost op: 27 juli 2003, 17:18:46
ligt aan het weer en aan de branding of een dergelijke boot weer het strand kan af krijgen bij mooi weer kom je een heel end en kan je de boot op een meter diepte voor anker leggen en dan kom je wel weer weg. Het strand optrekken zou ik als ik jou was niet doen omdat je dan meer mankracht nodig heb om de boot weer te laten drijven.

9910001
9910001


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #2 Gepost op: 27 juli 2003, 19:19:35
ligt aan het weer en aan de branding of een dergelijke boot weer het strand kan af krijgen bij mooi weer kom je een heel end en kan je de boot op een meter diepte voor anker leggen en dan kom je wel weer weg. Het strand optrekken zou ik als ik jou was niet doen omdat je dan meer mankracht nodig heb om de boot weer te laten drijven.

9910001

Bedankt!

Henk


Marno

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 233
  • Co-assistent - SEH EMC RB-Callantsoog
Reactie #3 Gepost op: 1 augustus 2003, 21:12:57
Geen probleem toch als het daar helemaal vol staat met mensen?

Je hebt altijd van die gekken die het leuk worden om van top tot teen nat te worden en die boot mee terug in het water te duwen. Al was het maar om indruk te maken op dat mooie meisje daar 10 meter verder ;)
Aan mijn zonen, aan de zonen van mijn leermeester en aan de leerlingen die verklaard hebben zich aan de regelen van het beroep te zullen houden, aan h


Redheadkingpin

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 293
Reactie #4 Gepost op: 18 augustus 2003, 16:43:31
hangt ook af van de branding en hoog of laag water. Met hoog water kan je ook gewoon voor anker net onder de kust. (met bruce-anker)

Anders zorg gewoon voor een trailer en trekker en je neemt hem gewoon vanaf het strand mee naar huis.


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #5 Gepost op: 18 augustus 2003, 17:20:14
Bedankt voor de reactie, daar hebben we wat aan. Maar hebben jullie ook marifoon?

Kunnen we jullie bereiken op 16?

Henk


Redheadkingpin

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 293
Reactie #6 Gepost op: 18 augustus 2003, 19:58:38
helaas mogen wij geen marifoon kanalen in onze motorola mobliofoon doen.  Dus dat gaat niet.

Maar kom je langs Callantsoog dan?


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #7 Gepost op: 18 augustus 2003, 21:09:53
helaas mogen wij geen marifoon kanalen in onze motorola mobliofoon doen.  Dus dat gaat niet.

Maar kom je langs Callantsoog dan?

Nee, dat is niet de bedoeling, maar ik weet niets van kustbrigades, dus ik vraag maar wat. De reddingsbrigades hier hebben wel marifoonkanalen in hun mobilofoon, dus hier mag het wel. Jammer dat dat bij jullie niet mag. De bedoeling is dat we ergens in Zeeland of Zuidholland terechtkomen anders is de weg te lang en wordt er geen record gevestigd. Woensdag kijken de meteo mensen naar de lange termijn en ziet het er goed uit dan krijgen we vooralarm. Op donderdag worden de voorberijdingen getroffen en op vrijdag varen we naar Engeland. Wij met de Seeker en de surfers en coaches met het veer. Daar slapen we in een Hotel en zaterdag vertrekken we om 08.00 uur. +/- 6 uur later zijn we weer in Nederland. Het is 180 km varen en ze halen met goede wind een gemiddelde van 40 km per uur.

Henk


Rescue-Boy

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 235
  • Velocitas-Vis-Nostra
    • Arctic-challenge
Reactie #8 Gepost op: 19 augustus 2003, 17:13:49
Nou Henk ik denk dat je van de bevoegde autoriteit (IVW)officieel geen VHF kanalen in je zgn landmobiele mobilofoon mag doen, maar er zit natuurlijk een verschil tussen wat niet mag en wat men wel (laat) doe(t)n.

Res ( die net een heel mooie brief over e.e.a gelezen heeft van de IVW - div- telecom).
NoordBorgh go's North again in 2009


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #9 Gepost op: 21 augustus 2003, 23:07:06
Nou als het niet mag dan kunnen ze maar beter de ATIS uitzetten als ze op een KNBRD kanaal zenden ???  ??? ;D

Henk