begeleiding recordpoging surfen Engeland- Nederland

Auteur Topic: begeleiding recordpoging surfen Engeland- Nederland  (gelezen 15617 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Dave

  • Gast
Reactie #10 Gepost op: 22 augustus 2003, 00:13:58
Ja, of gewoon goed matriaal aanschaffen!  :-X


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #11 Gepost op: 22 augustus 2003, 05:06:43
Nou Dave, het lijkt mij anders best goed materiaal als het ding op alle kanalen kan zenden, lekker handig en raar dat het niet mag, een mari met knbrd kanalen of een mobi met kan 16 en 67 erin. ;D

Henk


Dave

  • Gast
Reactie #12 Gepost op: 22 augustus 2003, 10:54:32
Ja, handig is het zeker. Maar als je nou gewoon ervoor zorgt dat het matriaal zoals mobilofoons en marifoons goed werken, hoef je niet illegaal te knoeien en andere frequenties te programeren, die niet voor dat apparaat bedoeld zijn.

Zorg gewoon voor een goed apparaat, goede antenne en een goede kabelverbinding tussen appataat en antenne... zoals wij dit op onze boot ook hebben ;D

Dave


Redheadkingpin

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 293
Reactie #13 Gepost op: 22 augustus 2003, 20:33:23
Zorg gewoon voor een goed apparaat, goede antenne en een goede kabelverbinding tussen appataat en antenne... zoals wij dit op onze boot ook hebben ;D

Dave

Een beetje kortzichtige opmerking. Jammer.

Daar we geen marifoon kanalen op onze mobliofoon hebben wil nog niet zeggen dat we een slechte installatie op de boot hebben zitten.

De motorola mobliofoons kunnen makkelijk op marifoon kanalen zenden. Echter heeft getronics (de importeur) deze mobliofoons nooit laten testen voor marifoon.
Min VenW wil nou eenmaal een testrapport zien.


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #14 Gepost op: 22 augustus 2003, 23:42:09
Een beetje kortzichtige opmerking. Jammer.



Ja, vind ik ook, waarom zou dat niet kunnen/mogen. De banden zijn de zelfde en de apparatuur ook, Ik denk dat de PTT er gewoon twee keer aan wil verdienen!!


Henk


Dave

  • Gast
Reactie #15 Gepost op: 23 augustus 2003, 00:08:01
Citaat van: Redheadkingpin
Een beetje kortzichtige opmerking. Jammer.

Daar we geen marifoon kanalen op onze mobliofoon hebben wil nog niet zeggen dat we een slechte installatie op de boot hebben zitten.
Citaat

Wat ik bedoel is dat ze zich moeten houden aan de gestelde regels: Een marifoon met alleen marifoonkanalen en een mobilofoon met hun KNBRD kanalen, eventueel uitgebreid met brandweerkanalen mits met toestemmind natuurlijk...

Verder moeten ze voor een goede ontvangst degelijke antennes en een goede coaxiale verbinding hebben...

Dus het is niet kortzichtige bedoeld, maar het bedoeld om brigades die de 'foute' kanalen in hun mari- enof mobilofoon geprogrammeerd hebben wakker te schudden en duidelijk te maken dat ze illegaal bezig zijn.

Ik wil niet beweren dat iedereen dus maar een slechte installatie heeft, integendeel...

Dave


Jos Kaldenhoven

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 313
  • How can I help you?
    • Jos Kaldenhoven fotografie
Reactie #16 Gepost op: 23 augustus 2003, 01:56:59
Heren,

Prima discussie over "foute apparatuur" Uitwisseling van meningen en een correctie indien nodig op een normale toon! Zoals het dus hoort...


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #17 Gepost op: 23 augustus 2003, 05:25:15
Dank je wel Jos... ;D

toch kun je als reddingsdienst in de verleiding komen dingen te doen die niet mogen, maar wel handig zijn.
Een marifoon op de vaste post of in de auto, striping die eigenlijk bij een ambulance hoort, een blauw zwaailicht aan dat niet mag, hard varen zonder aanleiding. Ik zal maar als eerste het boetekleed aantrekken, wij varen nu al meer dan een jaar zonder registratieletters.  :o.
Niemand die mij ooit om mijn vaarbewijs/bedieningscertificaat heeft gevraagd in 22 jaar, of naar onze brandblusser heeft gekeken. Eén keer ruzie over een dodemanskoortje, dat is alles.
Bij de reddingsbrigade zitten vaak mensen van de politie. Dan kun je toch wel eens dingen doen die eigenlijk zouden mogen maar toch tegen de regeltjes zijn? Eergisteren hoorde ik weer een boothuis op 16. Dat mag niet, maar het is wel handig en niemand zegt er toch wat van...

Henk


Redheadkingpin

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 293
Reactie #18 Gepost op: 23 augustus 2003, 10:44:55
Oke dave, dan praten we wel over hetzelfde.

Waarschijnlijk te maken met de frustratie dat je als technische alles voor elkaar hebt en er veel mogelijkheden zijn.  Officieus kan je alles doen.

Maar zodra je op de officiele tour gaat, is het antwoord steevast NEE, dat kan/mag niet van de "officiele Instanties".

wat betreft marifoon kanalen op onze mobi, wil iedereen meewerken (KNRM etc) maar niet het Agentschap Telecom van Economische Zaken. Deze mensen kijken in de wet...


kader5701

  • Gast
Reactie #19 Gepost op: 23 augustus 2003, 18:38:36
Ordnung muss sein! ;D