begeleiding recordpoging surfen Engeland- Nederland

Auteur Topic: begeleiding recordpoging surfen Engeland- Nederland  (gelezen 15603 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Dave

  • Gast
Reactie #20 Gepost op: 23 augustus 2003, 19:30:50
OK dan zitten we toch op een lijn, Redheadkingpin....

Van mij mag iedereen alle kanalen zetten in welk apparaat dan ook. Maar ga dan vervolgens niet heilig doen alsof je neus bloed en met je vinger wijzen zovan hij doet het weer...  ( enne, goed blijven opletten op welk kanaal je wat zegt, hé ;D)

Dave.


9910001

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,762
Reactie #21 Gepost op: 24 augustus 2003, 18:02:37
Het zijn goede verbingen die er met een knbrd bak kaunnen worden gemaakt. De onderlinge samenwerking met deKNRM is ook goed mogelijk, als je met een brigade boot KNRM werk wilt gaan doen dan is een marifoon noodzakelijk. Bij dezewerksaamhedenis een KNBRD bak niet noodzakelijk omdat alle contacten via de marifoon kunnen. Wat een mogelijk kan zijn is in de KNBRD bakken een kopeling kanaal toe te voegen welke ook op dereddingsboten in de marifoon geplaats kan worden. Een tweede kanaal 0 of zoiets.

9910001
9910001


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #22 Gepost op: 25 augustus 2003, 22:05:29
Nou één kanaal 0 is toch genoeg? De meeste brigades die met de KNRM samenwerken mogen inmiddels 0 in hun marifoon hebben, dus daar doe je dan het verkeer op met de KNRM boten wat niet op 67, of op 16 thuishoort. Het is niet de bedoeling dat niet KNRM boten daar onderling op gaan tokkelen natuurlijk.

Bovendien hebben de meeste KNRM boten KNBRD kanalen.

Henk


Dave

  • Gast
Reactie #23 Gepost op: 30 augustus 2003, 00:22:58
Hier ben ik het helemaal mee eens. Bovendien zou een marifoon tot de basis uitrusting van een reddingsboot moeten horen. Er varen nog (te) veel reddingsbrigades rond die hun boten hier niet mee hebben uitgerust. En dan heb het probleem dat je illegaal moet programmeren.

Dave


richard

  • Gast
Reactie #24 Gepost op: 30 augustus 2003, 23:01:16
Waar gaat dit over  ???
Alle bij de redned aangesloten brigades weten wat wel en niet is toegestaan met mob waar redned freq op geprog zijn. Er zijn al verschillende verzoeken geweest van de RFC om je vooral aan de regels te houden omdat anders de vergunningen wel eens in gevaar kunnen komen. Is het nou echt zo moeilijk om ons daar aan te houden ?? Verder moet ik wel bekennen dat ik niet alle postings heb gelezen omdat het in eerste instantie over een recordpoging ging en niet over een mariffonkanaal in een mob aan boord van een boot toch.

Groeten,


9910001

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,762
Reactie #25 Gepost op: 31 augustus 2003, 13:10:17
Het is inderdaad niet het topic, maar om er over door te breien, de meeste knrm boten kunnen op de brigadekanalen komen het probleem is dat deze verbingen nu niet de beste zijn, er kan ook over slechte verbingen gesproken worden. De KNBRD kanalan worden niet altijd uitgeluisterd omdat dit moeilijk uitvoerbaar is. Om alle brigade boten alleen op marifoon kanalen te planten is ook niet handig omdat je dan niet vanaf je post je boot meer kan oproepen en er kan vanaf de post nieuwe opdrachten komen in verband met andereacties e.d.

9910001
9910001


Dave

  • Gast
Reactie #26 Gepost op: 31 augustus 2003, 13:12:27
Waar gaat dit over  ???
Alle bij de redned aangesloten brigades weten wat wel en niet is toegestaan met mob waar redned freq op geprog zijn. Er zijn al verschillende verzoeken geweest van de RFC om je vooral aan de regels te houden omdat anders de vergunningen wel eens in gevaar kunnen komen. Is het nou echt zo moeilijk om ons daar aan te houden ?? Verder moet ik wel bekennen dat ik niet alle postings heb gelezen omdat het in eerste instantie over een recordpoging ging en niet over een mariffonkanaal in een mob aan boord van een boot toch.

Groeten,

Hoi Richard,

Welkom op dit forum.

Ik ben het met je eens dat alle brigades zouden moeten weten wat wel en niet mag met de zendapperatuur.
Echter, er zijn genoeg brigades die stiekum zich hieraan niet houden, of doordat ze samenwerken met bv de brandweer hun mobilofoons uitrusten met de brandweer kanalen.

Dave


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #27 Gepost op: 1 september 2003, 00:21:54
Het doel heiligt de middelen, als een brigade geen mogelijkheid heeft om een marifoon te plaatsen mag tie van mij voor noodgevallen een paar marifoonkanalen in z'n mobie steken, liever creatief opgelost als om verlegen. Waarom ik hier op kom is ivm de recordpoging er mee geconfronteerd wordt dat de reddingsbrigadeboten van de kustbrigades kennelijk geen marifoon hebben. Ze bieden, nog in tegenstelling tot hier in de omgeving ook bijna geen hulp aan schepen, dus is de noodzaak niet aanwezig. Maar wij hebben geen KNBRD kanalen, dus wordt het GSM denk ik (lekker betrouwbaar... ???).

Henk


Redheadkingpin

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 293
Reactie #28 Gepost op: 1 september 2003, 08:37:46
idd hulp aan schepen valt geheel binnen het taakgebied van de KNRM.

Probeer anders een portofoon met KNBRD kanalen van rb huizen te lenen, misschien lukt het dan.


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #29 Gepost op: 3 september 2003, 12:58:54
idd hulp aan schepen valt geheel binnen het taakgebied van de KNRM.

Probeer anders een portofoon met KNBRD kanalen van rb huizen te lenen, misschien lukt het dan.

Ja dat is een goed idee, ga ik proberen! ;D

Henk