begeleiding recordpoging surfen Engeland- Nederland

Auteur Topic: begeleiding recordpoging surfen Engeland- Nederland  (gelezen 15609 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #40 Gepost op: 4 oktober 2003, 13:08:39
OO maar dan kan je ons een beetje op de hoogte houden over de gang van zaken :D ;)


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #41 Gepost op: 4 oktober 2003, 13:39:13
Nu, bij deze. De vrijdag verliep voorspoedig tot de brandstofpomp het 40 mijl voor Ramsgate het begaf. Het marinefregat "Jacob van Heemskerk was vlak in de buurt en heeft ze naar IJmuiden teruggesleept, want naar Ramsgate kon niet. Lekker shoarma gegeten, het hele schip bezichtigd , en in IJmuiden stonden wij met een nieuwe brandstofpomp die er meteen ingezet is. Zaterdag morgen weer op weg, maar toen was het weer zo slecht (hoge golven uit het Noorden en kans op onweer) en de voorspellingen voor zondag onstuimig met windkracht 7 dat de organisatie besloot de surftocht af te blazen. De jongens zaten toen ter hoogte van Noordwijk richting Engeland en zijn teruggevaren naar Scheveningen waar we ze nu met de trailer gaan ophalen. Onderweg nog de Valentijn uit Noordwijk tegen gekomen, die lag ook flink te stuiteren ;D.

Volgens weekend een nieuwe kans.

Henk


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #42 Gepost op: 4 oktober 2003, 14:03:41
tja jammer,maar materiaalpech en het weer heb je niet in de hand.Maar inderdaad volgende week opnieuw proberen ;)


9910001

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,762
Reactie #43 Gepost op: 15 oktober 2003, 17:46:13
kan je Atis krijgen op een illigale marifoon? ik weet niet welk atis nummer je in wilt bakken maar volgens mij gaat dit niet. Dat er brigades zijn welke dit wel doen vind ik een slechte zaak omdat dit nadelige gevolgen kan hebben voor het gebruikt van frequentie. Heeft zijn er nog verdere reacie geweest op de sleepactie van de heemskerk.

9910001
9910001


Dave

  • Gast
Reactie #44 Gepost op: 16 oktober 2003, 00:36:09
kan je Atis krijgen op een illigale marifoon? ik weet niet welk atis nummer je in wilt bakken maar volgens mij gaat dit niet. Dat er brigades zijn welke dit wel doen vind ik een slechte zaak omdat dit nadelige gevolgen kan hebben voor het gebruikt van frequentie. Heeft zijn er nog verdere reacie geweest op de sleepactie van de heemskerk.

9910001

Precies 9910001, volgens mij is het ook niet mogelijk om een atis in een ilegale marifoon te zetten.

Je moet ook maar niet alles geloven wat mensen schrijven,  ;D ;D ;D net als in de weekbladen...

Wij hebben alleen positive reacties gehad op het avontuur met de Heemskerk. Aan een technisch probleem kun je weinig doen, helaas.

Dave


Rescue

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,278
Reactie #45 Gepost op: 30 oktober 2003, 11:34:51
Door allerlei omstandigheden en het weer is de recordpoging afgeblazen..

Mogelijk dat juni volgend jaar een volgende poging wordt gestart..

Lees het laatste nieuws op
www.rescuetraining.nl/sponsor


uitkijk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 961
  • Dit forum is het helemaal !
Reactie #46 Gepost op: 19 december 2003, 16:34:59
Ter informatie kanaal 0 (156.000) is geen marifoonkanaal maar een mobilofoonkanaal.
Toestemming vragen aan KNRM voor medegebruik.

Houd je aan de door de overheid gestelde regels, ze zijn er niet voor niets. Marifoonvergunningen zijn geregistreerd, ook bij SAR maakt de kustwacht gebruik van dit bestand.
Pas bij een overtocht op zee je uitrusting hier op aan, een SART lijkt me bijv al geen overbodige luxe.
Het is namelijk vreselijk lullig als je als "redder" geredde wordt.

Kees


Dave

  • Gast
Reactie #47 Gepost op: 19 december 2003, 17:49:10
VHF 0 is geen probleem, hoor... we werken vaker samen met KNRM ;D.

Dave


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #48 Gepost op: 19 december 2003, 17:56:19
Ter informatie kanaal 0 (156.000) is geen marifoonkanaal maar een mobilofoonkanaal.
Toestemming vragen aan KNRM voor medegebruik.

Houd je aan de door de overheid gestelde regels, ze zijn er niet voor niets. Marifoonvergunningen zijn geregistreerd, ook bij SAR maakt de kustwacht gebruik van dit bestand.
Pas bij een overtocht op zee je uitrusting hier op aan, een SART lijkt me bijv al geen overbodige luxe.
Het is namelijk vreselijk lullig als je als "redder" geredde wordt.

Kees

Dat vind ik dus een achterhaalde instelling. Ik heb hier, dus ook voor jou, een standaard antwoord op. Reddingsboten varen uit onder omstandigheden waarbij de meeste watersporters juist de beschutting opzoeken, met een vehoogd risico op averij. Gevaarlijk is de houding geen hulp in te willen roepen omdat je "voor lul staat". Ik zelf ben al twee keer gezonken en een keer op de dijk beland. Eén keer ben ik gered door de Prinses Margriet van de Huizer Reddingsbigade bij een zoekaktie voor Almere toen de boot volliep en omsloeg. Aan de andere kant hebben wij regelmatig reddingsboten geholpen met motorpech (vooral lege accu's) en zelfs kort geleden een RIB van de politie zonder benzine. Het overkomt je allemaal wel eens en het is zeker geen schande. Hoe je je daarbij gedraagt dat is wel belangrijk. Niet in paniek raken, ankertje uit en zeker je niet schamen en op tijd hulp in roepen.

Henk


uitkijk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 961
  • Dit forum is het helemaal !
Reactie #49 Gepost op: 19 december 2003, 18:44:19
Jou betoog is zeker niet in tegenspraak doch slechts een aanvulling op mijn verhaal denk ik Henk.
Je dient je zeker als reddingseenheid voor te bereiden op je bijzondere taak toch? Je kunt er namelijk rekening mee houden.
Dat wil niet zeggen dat je niets kunt overkomen, alleen is het vreselijk lullig om erachter te koen dat dit door een evt. onvoldoende voorbereiding of gebrekkige uitrusting komt.  ;D
Heb nergens gesteld dat dit in het onderhavige geval zo geweest zou zijn.
Heb wel eens eerder iemand aan de telefoon gehad van een tv clubje die "even" een oversteekje op de waterfiets wilde doen en ook nog een kanoër die bij een poging in de problemen kwam.
Wilde maar net aangeven dat men er niet te luchtig over moet doen.

Kees