HAP-chauffeur & de taxipas

Auteur Topic: HAP-chauffeur & de taxipas  (gelezen 27473 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

leo A

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 277
  • LOTUSŪkring Zuid-Holland Zuid
    • Lotuskring Zuid Holland Zuid
Reactie #20 Gepost op: 11 september 2006, 20:22:53
HA die Harry007,

Ik heb inderdaad mijn beroepspersonen vervoer.
Inmiddels ben ik ook geslaagd voor het praktijkexamen taxi, en ben lekker met de dokter aan het rijden.
Ik vind het in ieder geval een fantastich beroep!

Groeten Leo
service controleur kleine blusmiddelen Hap chauffeur Dordrecht LOTUS E.H. verlener https://bit.ly/2BTzliB?fbclid=IwAR1TCU2Ox-kHkiz_nwOC3rJZE6v4Kkv24z-


Ambu2000

  • Gast
Reactie #21 Gepost op: 18 december 2006, 16:53:11
Ik vind ook dat het behalen van een taxipas een investering is in jezelf. Net zoals een opleiding volgen dat is.

Daarnaast is het hebben rijden van chauffeurs met een taxipas een stukje bewijsvoering van kwaliteit die je als onderneming aanbied. Het gaat erom dat je als bedrijf kan zeggen dat je goed geshoolde chauffeurs in dienst heb die weten hoe zij moeten rijden op een klantvriendelijke manier. Vergelijk het maar met ISO certificering of HACCP. Je kan als bedrijf zeggen dat jouw product goed zijn maar hoe bewijs je dat? Op deze manier dus.

Daar tegenover staat dat het ook voor jou als werknemer een bewijs is van je kwaliteiten.


strongbow

  • Iets met een grote gele bus
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 879
  • Don't worry, be happy!
Reactie #22 Gepost op: 22 december 2006, 18:18:37
Ik vind ook dat het behalen van een taxipas een investering is in jezelf. Net zoals een opleiding volgen dat is.

Daarnaast is het hebben rijden van chauffeurs met een taxipas een stukje bewijsvoering van kwaliteit die je als onderneming aanbied. Het gaat erom dat je als bedrijf kan zeggen dat je goed geshoolde chauffeurs in dienst heb die weten hoe zij moeten rijden op een klantvriendelijke manier. Vergelijk het maar met ISO certificering of HACCP. Je kan als bedrijf zeggen dat jouw product goed zijn maar hoe bewijs je dat? Op deze manier dus.

Daar tegenover staat dat het ook voor jou als werknemer een bewijs is van je kwaliteiten.

Ik kan datgene waar je op getoetst wordt tijdens het examen taxichauffeur in mijn werkzaamheden als HAP-chauffeur toch echt nauwelijks toepassen. Er zijn voldoende opleidingen die belangrijk zijn, maar de taxiopleiding heeft naar mijn mening echt geen meerwaarde. Het sluit niet aan op onze praktijk
Rust zal je redden....  BLS/AED/PBLS instructeur


Heleen Lotus

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,245
Reactie #23 Gepost op: 25 december 2006, 22:43:56
Ik kan datgene waar je op getoetst wordt tijdens het examen taxichauffeur in mijn werkzaamheden als HAP-chauffeur toch echt nauwelijks toepassen. Er zijn voldoende opleidingen die belangrijk zijn, maar de taxiopleiding heeft naar mijn mening echt geen meerwaarde. Het sluit niet aan op onze praktijk

Ben het met je eens. Tijdens mijn praktijk examen vroeg de examinator wat de rit kostte van daar naar daar. Ik kon daar werkelijk geen antwoordt op geven. Heb toen maar een gokje gedaan.  ;D Na wat berekeningen kwam ik dan toch op het juiste bedrag uit, waarop ik eruit flapte " da's wel verrekte duur zeg, voor zo'n klein rot stukje".   :-X
Op dat moment dacht ik, oeps wat zeg ik nu.   :-X Maar ben toch geslaagd.  ;D


Ambu2000

  • Gast
Reactie #24 Gepost op: 27 december 2006, 09:23:21
Meditaxi volgt de Taxi CAO en daar hangen automatisch aan aantal eisen van de overheid aan.

In de wet wordt gesteld dat chauffeurs in dienst bij een taxi bedrijf, een taxipas moeten hebben. Zo simpel is het en daar valt niet over te discussieren. Alleen over het feit of het zinnig is of niet. :D


Heleen Lotus

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,245
Reactie #25 Gepost op: 27 december 2006, 18:38:18
Ach je kunt het ook zo beschouwen, je hebt er weer een diploma erbij.  ;D