Explosie op boot met gewonden (Grip 2) - Medemblik 08-06-2006

Auteur Topic: Explosie op boot met gewonden (Grip 2) - Medemblik 08-06-2006  (gelezen 21143 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

ArieScanner

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,623
  • Met vriendelijke Groet, ArieScanner
    • Persmoment.nl - This is the moment!
Reactie #30 Gepost op: 8 juni 2006, 21:54:21
Ik heb net weer enkele keren met Robin gesproken, die verteld dat nu alle ambulances weg zijn (wel logisch ;)) en dat hij alleen een MMT busje uit Amsterdam heb gezien en niet uit Groningen ook was er geen traumaheli geland volgens hem.

Ik las dat het schip was afgehuurd door een middelbare school vandaag...
Persmoment.nl - Fotografie: www.persmoment.nl  Brandweer Diemen Web-Log: www.kazernediemen.web-log.nl


Martijn Slotboom

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,279
  • Laten we het gezellig houden op het forum
Reactie #31 Gepost op: 8 juni 2006, 21:58:38
Kinderen gewond bij gasexplosie op boot Medemblik
Uitgegeven op donderdag 08 juni 2006 om 21:15:18  

(Novum) - Bij een gasexplosie op een schip in de haven van het Noord-Hollandse Medemblik zijn donderdagavond acht tot tien kinderen gewond geraakt. De kinderen zijn met botbreuken en brandwonden met ambulances overgebracht naar ziekenhuizen in de omgeving, maar ook naar Rotterdam, Groningen en Amsterdam. Dat meldt de politie.

Op de boot waren ongeveer veertig kinderen aanwezig. De kinderen die niet gewond raakten, brengen de nacht door in een hotel in Medemblik. De explosie vond iets voor 20.00 uur plaats in de Oosterhaven. De hulpdiensten in de omgeving rukten massaal uit. Brandweer, ambulances en politie verleenden assistentie. De brand die na de explosie uitbrak was snel geblust. Rond 21.00 uur was iedereen van het schip af, zegt politiewoordvoerder Menno Hartenberg.

De toedracht van de ontploffing is nog niet bekend. De waterpolitie van het Korps Landelijke Politiediensten is onderweg naar de plek en neemt het onderzoek over.

www.nieuws.nl


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #32 Gepost op: 8 juni 2006, 22:01:21
Ik heb net weer enkele keren met Robin gesproken, die verteld dat nu alle ambulances weg zijn (wel logisch ;)) en dat hij alleen een MMT busje uit Amsterdam heb gezien en niet uit Groningen ook was er geen traumaheli geland volgens hem.

Ik las dat het schip was afgehuurd door een middelbare school vandaag...

dat zijn de zogenaamde charterschepen, die worden afgehuurd door gezelschappen waarna je kunt zeilen, eten (meestal op een (gas) bbq) en evt slapen en de volgende dag weer!

Jeroen * die het charter leventje kent
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Christian010

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,829
Reactie #33 Gepost op: 8 juni 2006, 22:08:40
21:59:22 08-06-06 25 I BRAN Prio GRAAG TELEF.CONTACT GMC DEVELSTEINCOLLEGE DEVELSINGEL 5 ZWIJNDRECHT
 BRW ZH-Zuid ( RcVD )

21:56:25 08-06-06 25 I BRAN Prio GRAAG NOGMAALS CONTACT GMC DEVELSTEINCOLLEGE DEVELSINGEL 5 ZWIJNDRECHT
BRW ZH-Zuid ( OvD Drechtsteden Prio 1 )
 
21:43:52 08-06-06 25 I BRAN Prio INFO MELDING DEVELSTEINCOLLEGE DEVELSINGEL 5 ZWIJNDRECHT GRAAG TELEF.CONTACT GMC
 BRW ZH-Zuid ( OvD Drechtsteden Prio 1 )
 
21:36:18 08-06-06 25 I AMBU tel contact gmc
CPA Zuidholland-Zuid ( OvD-G van Dienst Drechtsteden )


Dit zal te maken hebben met de slachtoffers


N9213Q

  • Gast
Reactie #34 Gepost op: 8 juni 2006, 22:11:58
Hoe bedoel je dit?  ???


Christian010

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,829
Reactie #35 Gepost op: 8 juni 2006, 22:15:11
Hoe bedoel je dit?  ???

De slachtoffers zijn studenten uit Zwijndrecht, dus lijkt mij dat deze meldingen hiermee te maken hebben.


ArieScanner

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,623
  • Met vriendelijke Groet, ArieScanner
    • Persmoment.nl - This is the moment!
Reactie #36 Gepost op: 8 juni 2006, 22:15:36
Lijkt me dan voorlichting door ambulancediensten voor de ouders van leerlingen.
Persmoment.nl - Fotografie: www.persmoment.nl  Brandweer Diemen Web-Log: www.kazernediemen.web-log.nl


Jeroen!

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,547
Reactie #37 Gepost op: 8 juni 2006, 22:17:59
Lijkt me dan voorlichting door ambulancediensten voor de ouders van leerlingen.

Das toch een taak van de politie  :)


Maitre Nageur

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 19
  • WRB, TRB
    • Website Waddinxveense Reddingsbrigade
Reactie #38 Gepost op: 8 juni 2006, 22:20:28



bron: nu.nl
"whatever can go wrong, will go wrong."


Rolanddeg

  • Docent, kerninstructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,300
  • Bee-doo Bee-doo
    • De Groot Brandwachten
Reactie #39 Gepost op: 8 juni 2006, 22:21:48
Vanavond, donderdag 8 juni om ongeveer 20.00 uur, is aan boord van een van de zeilschepen, waarmee onze leerlingen uit de examengroep op zeilkamp zijn,  een gasfles ontploft. Zover nu bekend is zijn acht leerlingen hierbij gewond geraakt en naar het ziekenhuis overgebracht. Familieleden van deze leerlingen zijn op de hoogte gebracht door de schoolleiding en worden ontvangen in de personeelskamer. Er is besloten de niet-gewonde leerlingen vanavond nog per bus op te halen en naar Zwijndrecht terug te brengen.

aldus www.develsteincollege.nl

ik ken meer dan zat mensen van die school... ben ff stil... heb ook een vriend van die school die misschien mee ging met zo'n reis, maar ik weet het niet zeker... toch wel spannend :(