Ford A-ambulances

Auteur Topic: Ford A-ambulances  (gelezen 49909 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

FlyingDutchman

  • HV-ge´nteresseerde ingenieur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,297
Reactie #130 Gepost op: 20 oktober 2016, 14:45:59
Juist, en dan liefst met rumbler! Heb onlangs in NYC nog het effect daarvan mogen bewonderen  O0.

(Zoals even te horen in https://www.youtube.com/watch?v=q0PhkowBy9A van CobraEmergencyVideos)
Groeten  FlyingDutchman  "Be careful out there..." ("Hill Street Blues")


mauster

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 59
Reactie #131 Gepost op: 27 oktober 2016, 20:58:46
Die Transit Custom is van Broeder de Vries op schiphol. Zie hem dagelijks.


Bert65

  • Heden vervoersbranche, voorheen medewerker Dierenambulance
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,998
Reactie #132 Gepost op: 27 oktober 2016, 21:50:00
Wanneer gaan ze nou eens dat landelijk invoeren, dat wail/yelp?  >:D
Wanneer gedragen chauffeurs zich zoals het hoort? In de wet is de tweetonige hoorn geregeld en de rest niet. Waarom dan toch gebruiken?

In het begin zal men hier mogelijk vlot op reageren maar zodra men gewend is geraakt aan het geluid, valt het voorrangsvoertuig niet meer op. Als ik filmpjes, uit landen waar de yelp gemeengoed is, bekijk, gaan de weggebruikers niet sneller aan de kant als hier in Nederland.


R0N4NN

  • Student IVK
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 138
Reactie #133 Gepost op: 27 oktober 2016, 22:21:44
Citaat van: Bert65 link=msg=1454453 date=1477597800
Wanneer gedragen chauffeurs zich zoals het hoort? In de wet is de tweetonige hoorn geregeld en de rest niet. Waarom dan toch gebruiken?


Omdat de wail en yelp vele malen beter en eerder hoorbaar is dan de gebruikte tweetonige sirenes.


Bert65

  • Heden vervoersbranche, voorheen medewerker Dierenambulance
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,998
Reactie #134 Gepost op: 27 oktober 2016, 22:26:20
Citaat van: R0N4NN link=msg=1454459 date=1477599704
Omdat de wail en yelp vele malen beter en eerder hoorbaar is dan de gebruikte tweetonige sirenes.
Nee, het valt op omdat het geluid ongewoon is. Als ik filmpjes uit de VS bekijk, en zeker de laatste die hierboven staat, kan ik toch niet zeggen dat, als het eerder hoorbaar zou zijn, men daar ook adequaat op reageert. Daar zou het toch om moeten gaan?
Citaat van: Bert65 link=msg=1454453 date=1477597800
Wanneer gedragen chauffeurs zich zoals het hoort? In de wet is de tweetonige hoorn geregeld en de rest niet. Waarom dan toch gebruiken?

Ik heb geen antwoord op deze vraag. Valt dit ook onder "bij nacht met KK rijden" of "'s nachts geen tweetoon aan omdat er iemand wakker kan worden"?


s.strijk

  • Aspirant Hoofdconducteur NS. BOA Domein 4
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,316
Reactie #135 Gepost op: 20 november 2016, 14:05:18
De Ford testambu van UMCG is inmiddels verschoven naar Assen.
Dienst: Ambulancezorg Fryslan
Standplaats: Assen(rouleerd)
Roepnummer: nog niet bekend
Merk & type: Ford Transit 2.2tdci/ AmbulanzMobile Novaris XL/ Visser
Kenteken: JX-426-X
Bijzonderheden: betreft een testvoertuig. Ook voorzien van Logo's voor Limburg Noord en nog een andere organisatie.


Denniyo

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 20
Reactie #136 Gepost op: 10 december 2016, 20:12:53
Anderhalve week geleden is er ook eentje gesignaleerd in het Friese Kollummerzwaag, ik weet niet helemaal cker of het dezelfde is, al acht ik de kans wel groot ook dit kenteken begon met JX  ;)


Bert65

  • Heden vervoersbranche, voorheen medewerker Dierenambulance
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,998
Reactie #137 Gepost op: 10 december 2016, 21:41:21
Is het gezichtsbedrog? Ik vind hem wat smal en hoog.
Ligt het zwaartepunt hierdoor niet te hoog?


DiNozzo

  • LE Infra
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,727
Reactie #138 Gepost op: 10 december 2016, 22:03:35
Dat is gezichtsbedrog, want de Sprinter is zelfs een 5 centimeter smaller als de Transit. Wel is de Transit weer een paar centimeter hoger, en daar komt de opbouw dan nog bovenop.


Bert65

  • Heden vervoersbranche, voorheen medewerker Dierenambulance
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,998
Reactie #139 Gepost op: 10 december 2016, 22:41:52
Citaat van: DiNozzo link=msg=1465884 date=1481403815
Dat is gezichtsbedrog, want de Sprinter is zelfs een 5 centimeter smaller als de Transit. Wel is de Transit weer een paar centimeter hoger, en daar komt de opbouw dan nog bovenop.
Aha, dank je voor de info.
Als ik zou naar je uitleg en de foto kijk, ligt het zwaartepunt toch hoger wat het voertuig instabieler kan maken.
Ik ben benieuwd naar de bevindingen na de testperiode.