Alarmering brandweerfotografen

Auteur Topic: Alarmering brandweerfotografen  (gelezen 4495 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Saint Pierre

  • Gast
Gepost op: 9 juni 2006, 09:29:44
Ik zie net dat er vanacht hier in zuid limburg een piketfotograaf van de brandweer gealarmeerd is voor een middelbrand.
1005345 04:31:55 09-06-06 middelbrand caecilistraat heerlen RBZL Ditrict 3 Piketfotograaf

Hoe werkt dit in andere regio's ??




Jeroen!

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,547
Reactie #1 Gepost op: 9 juni 2006, 15:22:12
Ik zie net dat er vanacht hier in zuid limburg een piketfotograaf van de brandweer gealarmeerd is voor een middelbrand.
1005345 04:31:55 09-06-06 middelbrand caecilistraat heerlen RBZL Ditrict 3 Piketfotograaf

Hoe werkt dit in andere regio's ??

Er zijn meerdere regio's die zo werken. Dat een Brandweerfotograaf een pager en dus een eigen capcode heeft gekregen. Zelf zou ik het allemaal onhandig vinden en juist de monitorcode erin zetten  :P Waarom? Straks is er een melding waar de AC bij denkt van: "Mwah das niks om fotos te maken" terwijl je daar achteraf gezien toch wel naarte had gewild  ;)


Jeroen!

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,547
Reactie #2 Gepost op: 16 juni 2006, 12:39:46
Maastricht heeft, evenals Heerlen, een eigen fotograaf in dienst. Dat wil zeggen een betaalde kracht. Als bij hem de pieper overgaat moet hij er gewoon heen, hij is niet in de gelegenheid om aan de hand van de melding zelf te beslissen of hij er heen gaat of niet. Een monitorcode is voor hem dus niet van belang. Dit in tegenstelling tot bij de vele hobbyfotografen die foto's schieten wanneer het hun uitkomt, als je begrijpt wat ik bedoel.


Dus de meldkamer weet ook precies wat hij leuk en niet leuk vind? Zoals ik al aangaf als er een melding komt van bijv. een koe te water en de meldkamer piept de fotograaf niet op, terwijl hij dat best leuk vind om naartoe te gaan....... ::) dan weet ie het niet (als hij geen monitorcode heeft....)


Karim

  • Gast
Reactie #3 Gepost op: 16 juni 2006, 15:22:41
Dus de meldkamer weet ook precies wat hij leuk en niet leuk vind? Zoals ik al aangaf als er een melding komt van bijv. een koe te water en de meldkamer piept de fotograaf niet op, terwijl hij dat best leuk vind om naartoe te gaan....... ::) dan weet ie het niet (als hij geen monitorcode heeft....)

Dat weten ze wel want ze hebben ook nog 'n eigen piepertje op zak  ;)  En die fotograaf van Heerlen werkt zelf bij de brandweer (VPT)


Jos v L

  • Dbbo ministerie van defensie & vrijwilliger Brwzl
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,663
    • Brandweer Zuid-Limburg - Team FVT
Reactie #4 Gepost op: 16 juni 2006, 19:23:05
Vanaf OVD inzet gaat de pager af .
Indien er een inzetvoorstel is  waarop mijn pager niet afgaat, kan de bevelvoerder of OVD nog altijd via de RAC voor mijn komt vragen.
En idd zou ik absoluut geen monitorcode etc in mijn pager willen hebben. Zie je al voor je dat mijn pager voor iedere melding afgaat. pffff moet er niet aan denken, dat worden slapeloze nachten hahahah.

En wat ik verder leuk of niet leuk vind is ondergeschikt daarin.


Dus de meldkamer weet ook precies wat hij leuk en niet leuk vind? Zoals ik al aangaf als er een melding komt van bijv. een koe te water en de meldkamer piept de fotograaf niet op, terwijl hij dat best leuk vind om naartoe te gaan....... ::) dan weet ie het niet (als hij geen monitorcode heeft....)
Al mijn bijdragen op het forum zijn volledig op persoonlijke titel.


Jos v L

  • Dbbo ministerie van defensie & vrijwilliger Brwzl
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,663
    • Brandweer Zuid-Limburg - Team FVT
Reactie #5 Gepost op: 16 juni 2006, 19:26:26
Dat weten ze wel want ze hebben ook nog 'n eigen piepertje op zak  ;)  En die fotograaf van Heerlen  werkt zelf bij de brandweer (VPT) 

En die fotograaf van Heerlen   (Parkstad-Limburg ;D)
Al mijn bijdragen op het forum zijn volledig op persoonlijke titel.


Karim

  • Gast
Reactie #6 Gepost op: 16 juni 2006, 20:46:11
En die fotograaf van Heerlen  (Parkstad-Limburg ;D)

Sorry Jos, je hebt helemaal gelijk  :D

Hoe kan ik zo'n fout maken  :-X   :P


Jos v L

  • Dbbo ministerie van defensie & vrijwilliger Brwzl
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,663
    • Brandweer Zuid-Limburg - Team FVT
Reactie #7 Gepost op: 16 juni 2006, 22:15:08
Sorry Jos, je hebt helemaal gelijk  :D

Hoe kan ik zo'n fout maken  :-X   :P

het is je vergeven ;D
Al mijn bijdragen op het forum zijn volledig op persoonlijke titel.


firemanr

  • Gast
Reactie #8 Gepost op: 17 juni 2006, 02:57:14
In gemeente Terneuzen hebben we (de 2 brandweerfotografen van gemeente Terneuzen) gewoon een extra pager met de monitorcodes van alle 10 de kazernes erin. Als we een melding hebben, beslissen we zelf of we gaan of niet. We worden dus niet apart door het AC gewaarschuwd, maar gaan "gewoon mee" op de alarmering van de desbetreffende kazernemonitor. ;)


gignnl

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 964
  • Dit forum is het helemaal !
Reactie #9 Gepost op: 17 juni 2006, 03:35:53
na de komst van c 2000 bepaald de voorlichting wanneer de pers gewaarschuwd word.komt het ze niet uit vergeten ze het toch gewoon :'(