Plaats hier foto's van Ginaf voertuigen

Auteur Topic: Plaats hier foto's van Ginaf voertuigen  (gelezen 52614 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Alexxxxx

  • Gast
Gepost op: 17 juni 2006, 22:53:09
De Ginafs staan nu over verschillende toipcs verspreid.... Tijd voor een eenduidig Ginaf topic.


Merk en type: Ginaf X 3328
Eigenaar: KNRM Ameland
Land van herkomst: Nederland
Locatie: Leeuwarden: vliegbasis
Datum: 16-06-2006
Fotograaf/Bron: Alex Miedema
Bijzonderheden: foto is genomen bij de open dag van de luchtmacht; al mijn foto's van dat evenement staan hier




Patriess

  • Verpleegkundige/EHV/BHV+/LOTUS i.o.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,804
Reactie #1 Gepost op: 18 juni 2006, 13:31:00
Nurse powerrrrr


timo

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 304
Reactie #2 Gepost op: 18 juni 2006, 14:12:33
http://i12.photobucket.com/albums/a250/patries1983/Open%20dagen%20KLU%202006/Img_1229.jpg

ik vind ginaf wel heel erg op daf lijken ze zijn eigenlijk gewoon hetzelfde. heeft dit toevallig een reden??
Rode kruiser afdeling Gouda E.O. Manschap brandweer Hollands midden, post Gouda


Michel D.

  • POL/NRK/SIGMA
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,209
Reactie #3 Gepost op: 18 juni 2006, 14:25:52
ik vind ginaf wel heel erg op daf lijken ze zijn eigenlijk gewoon hetzelfde. heeft dit toevallig een reden??


zie: http://www.ginaf.nl/ginaf.html  :)

Groetjes, Michel


timo

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 304
Reactie #4 Gepost op: 18 juni 2006, 14:35:53
zie: http://www.ginaf.nl/ginaf.html  :)

Groetjes, Michel

wat ik even zag is dat er gewoon DAF componenten in zitten. dus inprincipe is het een daf lijkt mij
Rode kruiser afdeling Gouda E.O. Manschap brandweer Hollands midden, post Gouda


Michel D.

  • POL/NRK/SIGMA
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,209
Reactie #5 Gepost op: 18 juni 2006, 14:38:34
wat ik even zag is dat er gewoon DAF componenten in zitten. dus inprincipe is het een daf lijkt mij

Het uiterlijk komt overeen met DAF, en dan praten we over de cabine. De rest ontwikkeld GINAF zelf. Terberg maakt bijvoorbeeld ook eigen vrachtwagens en gebruikt hiervoor onderdelen en cabine's van Volvo. Dus ondanks het (legale) gebruik van cabine's en enkele onderdelen van DAF, blijf een GINAF een GINAF lijkt mij.

groetjes, Michel


Alexxxxx

  • Gast
Reactie #6 Gepost op: 18 juni 2006, 14:40:32
wat ik even zag is dat er gewoon DAF componenten in zitten. dus inprincipe is het een daf lijkt mij

nee, natuurlijk niet wat een onzin. Hij is gebouwd door Ginaf. En bij deze hebben ze toevallig een DAF motor en cabine gebruikt ja, ze zuleln wel gek zijn die zut zlef te ontwikkelen, zodat ze zich helemaal kunnen richten op waar ze goed in zijn. Bovendien gebruikt Ginaf nog veel meer andere leveranciers, zoals Sisu, Steyr, Iveco, enzovoort...

Sorry hoor, ik kan er erg slecht tegen als mensen Ginafs DAF noemen... getuigt van zo'n ongelovelijk gebrek aan kenneis op het gebied van vrachtwagens...


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #7 Gepost op: 18 juni 2006, 14:47:23
GINAF=GINAF en DAF= DAF
Het zijn 2 verschillende merken vrachtwagens,maar zien er wel vrijwel indentiek uit.Het is voor fabrikanten goedkoper om bij een ander merk de cabine enz aan te schaffen,ze sparen daardoor ontzettend veel ontwikkel en productie werk daarmee uit.Waardoor de vrachtwagen uiteindelijk goedkoper op de markt kan worden gezet,dus leuker voor de consument.

Het mooist kun je dat zien aan de Opel Vivaro,de Renault Trafic en de Nissan Primastar.Dat zijn 3 vrijwel indentieke auto,s,maar uiteindelijk zijn ze gebaseert op 1 prototype.Vraag me niet wie er als eerste kwam met dat type,maar dit soort zaken zijn uiteindelijk gunstiger voor de consument  ;)


MHL media

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 444
  • www.mediatv.nl
    • MediaTV
Reactie #8 Gepost op: 18 juni 2006, 15:53:19
Toevallig gisteren twee generaties GINAF voertuigen op de foto gezet bij het ISK in de Harskamp.



Voor het laatste hulpverleningsnieuws uit de regio Rijnmond kijk op www.mediatv.nl of @mediatvnl


RalfW

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,795
Reactie #9 Gepost op: 18 juni 2006, 16:14:35
GINAF=GINAF en DAF= DAF
Het zijn 2 verschillende merken vrachtwagens,maar zien er wel vrijwel indentiek uit.Het is voor fabrikanten goedkoper om bij een ander merk de cabine enz aan te schaffen,ze sparen daardoor ontzettend veel ontwikkel en productie werk daarmee uit.Waardoor de vrachtwagen uiteindelijk goedkoper op de markt kan worden gezet,dus leuker voor de consument.

Het mooist kun je dat zien aan de Opel Vivaro,de Renault Trafic en de Nissan Primastar.Dat zijn 3 vrijwel indentieke auto,s,maar uiteindelijk zijn ze gebaseert op 1 prototype.Vraag me niet wie er als eerste kwam met dat type,maar dit soort zaken zijn uiteindelijk gunstiger voor de consument  ;)

fiat ducato, peugeot boxer en citroen....