Plaats hier foto's van Ginaf voertuigen

Auteur Topic: Plaats hier foto's van Ginaf voertuigen  (gelezen 52897 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

timo

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 304
Reactie #10 Gepost op: 18 juni 2006, 19:56:29
GINAF=GINAF en DAF= DAF
Het zijn 2 verschillende merken vrachtwagens,maar zien er wel vrijwel indentiek uit.Het is voor fabrikanten goedkoper om bij een ander merk de cabine enz aan te schaffen,ze sparen daardoor ontzettend veel ontwikkel en productie werk daarmee uit.Waardoor de vrachtwagen uiteindelijk goedkoper op de markt kan worden gezet,dus leuker voor de consument.

Het mooist kun je dat zien aan de Opel Vivaro,de Renault Trafic en de Nissan Primastar.Dat zijn 3 vrijwel indentieke auto,s,maar uiteindelijk zijn ze gebaseert op 1 prototype.Vraag me niet wie er als eerste kwam met dat type,maar dit soort zaken zijn uiteindelijk gunstiger voor de consument  ;)

kijk hier heb ik wat aan. en dan gaat het er niet om of je verstand van vrachtwagens heb. ik krijg eerst een site daar staat dat de onderdelen bij daf vandaan komen dus vindt ik het een DAF, en dan komt er gelijk iemand even zeggen dat iemand die dat zegt gek en bla bla bla. had het dan zelf uitgelegd.
Rode kruiser afdeling Gouda E.O. Manschap brandweer Hollands midden, post Gouda


Firefighter1970-b.d.

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,293
Reactie #11 Gepost op: 18 juni 2006, 22:26:09
ik vind ginaf wel heel erg op daf lijken ze zijn eigenlijk gewoon hetzelfde. heeft dit toevallig een reden??


Daf bouwt zelf in principe geen terrreinvoertuigen groter als 4x4  dus bouwt deze,met Daf motoren en Daf cabines maar de verdeelbak komt b.v.van steyr de assen vanm Sisu  het chassis is van Ginaf dus het is een eigen ontwerp van Ginaf een Ginaf is dus geen DAf


FirePol

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,371
Reactie #12 Gepost op: 19 juni 2006, 17:09:01
Hier twee mooie voorbeelden van ginaf's namelijk de oude en de nieuwe generatie ts van het ISK te Harskamp




Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #13 Gepost op: 19 juni 2006, 17:32:40
Hier twee mooie voorbeelden van ginaf's namelijk de oude en de nieuwe generatie ts van het ISK te Harskamp




Naast lifty gestaan ::) ;D
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


Henri

  • Gast
Reactie #14 Gepost op: 19 juni 2006, 17:39:35
hallo mensen,
Ginaf gebruikt Daf Componenten en de cabines van Daf.
Alleen voor het smalspoor chassis wordt gebruik gemaakt van de cabine van de Iveco Euro cargo.
dit komt omdat de LF cabine van Daf samen is ontwikkeld met Renault,en er is toen overeengekomen dat de cabine
niet door andere fabrikanten mag worden gebruikt.
Daf en Ginaf zijn twee zelfstandige fabrieken.
Daf staat voor van Doorne automobiel fabriek te eindhoven.
Ginaf staat voor van Ginkel automobielfabriek te Veenendaal.
Ginaf is begonnen met het civiel maken van militaire voertuigen en kippers net als Terberg [was een dorps smederij]
later zijn deze fabrikanten speciale voertuigen en chassis gaan bouwen en hebben de componenten
van gerenomeerde fabrikanten betrokken en samen gebouwd.
Vroeger werden dit dumpvoertuigen genoemd.

 Groetjes Henri


louis van t

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,373
Reactie #15 Gepost op: 19 juni 2006, 17:45:02
volgens mijn zitten of zaten ze in Ederveen en niet in Veenendaal.
Nederlands Historisch Hulpverlenings Archief


louis van t

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,373
Reactie #16 Gepost op: 19 juni 2006, 17:46:54
Naast lifty gestaan ::) ;D

Ja en samen met nog een aantal anderen
Nederlands Historisch Hulpverlenings Archief


Henri

  • Gast
Reactie #17 Gepost op: 19 juni 2006, 17:49:23
Ja daar kan je wel eens gelijk in hebben
Ederveen de fabriek en Veenendaal de werkplaats.

Groetjes Henri


Albert-Jan

  • Gast
Reactie #18 Gepost op: 19 juni 2006, 19:36:26
Ja daar kan je wel eens gelijk in hebben
Ederveen de fabriek en Veenendaal de werkplaats.

Groetjes Henri

Nou draai het maar om. Ederveen de werkplaats voor onderhoud en het magazijn en in Veenendaal de "fabriek". Zo reed ik daar vorig jaar langs in Veenendaal toen er ineens één van die nieuwe ASK voertuigen van Ginaf achter mij aan reed. Ik voelde me ineens heel erg klein!!!


louis van t

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,373
Reactie #19 Gepost op: 20 juni 2006, 20:23:51
Albert-Jan

je heb gelijk. de fabriek zit nu in Veenendaal. de firma Ginaf is ooit begonen in Ederveen en in 1978 heeft men een nieuwe fabriek neer gezet in Veenendaal voor de productie en de oude fabriek in Ederveen is nu de werkplaats van de onderhoud en services afdeling.
Nederlands Historisch Hulpverlenings Archief