Donor (licht je antwoord toe!!)

Auteur Topic: Donor (licht je antwoord toe!!)  (gelezen 56926 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Florian van Hunnik

  • Gast
Reactie #10 Gepost op: 20 juni 2006, 20:50:33
Ik ben het allebei niet, nog geen 18 ;)

Om orgaandonor te zijn, hoef je geen 18 te zijn. Registreren kan vanaf je 12e, en vanaf je 16e is jouw keus bepalend. Een formulier is aan te vragen via Donorvoorlichting.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #11 Gepost op: 20 juni 2006, 21:06:05
stel, ik word nu platgereden, dan gebeurd er toch niets, er was ooit es sprake van dat iedereen het was, behalve als je tekende dat je niet wilde. Is dat nu zo ?
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


SEH zustertje

  • SEH verpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,416
Reactie #12 Gepost op: 20 juni 2006, 21:08:41
stel, ik word nu platgereden, dan gebeurd er toch niets, er was ooit es sprake van dat iedereen het was, behalve als je tekende dat je niet wilde. Is dat nu zo ?
als iemand overleden is, wordt er door de behandelend arts navraag gedaan bij het donor register...
(iedereen kan alleen maar dood verklaard worden door een arts)....staat iemand niet ingeschreven, dan wordt er navraag bij de familie gedaan, wat zij vinden ...


7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Reactie #13 Gepost op: 20 juni 2006, 21:10:32
Bloeddonor nee. Mijn nabestaanden weten wat ik wil zodra ik er niet meer ben.


Jeroen!

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,547
Reactie #14 Gepost op: 20 juni 2006, 21:42:42
als iemand overleden is, wordt er door de behandelend arts navraag gedaan bij het donor register...
(iedereen kan alleen maar dood verklaard worden door een arts)....staat iemand niet ingeschreven, dan wordt er navraag bij de familie gedaan, wat zij vinden ...


Eigenlijk hoor iedereen ook een pasje (nouja pasje, meer papieren rechthoekje) bij hun te dragen met je keuze... ::)


SEH zustertje

  • SEH verpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,416
Reactie #15 Gepost op: 20 juni 2006, 22:02:51
Eigenlijk hoor iedereen ook een pasje (nouja pasje, meer papieren rechthoekje) bij hun te dragen met je keuze... ::)
i.p. is dat niet eens nodig.....als men zich maar registreert!
(zo wie zo wordt na overlijden het donor register geraad pleegd, en indien iemand zo ziek is.....zal er eerst met familie gesproken worden ivm de donatie(als de patiënt nog "leeft")
 ;)


Zeeuw

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 455
Reactie #16 Gepost op: 20 juni 2006, 22:07:04
Ik ben wel orgaan donor maar geen bloed donor.

Ze mogen me van binnen leeg halen als ze me maar weer toonbaar maken.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #17 Gepost op: 20 juni 2006, 22:32:57
als iemand overleden is, wordt er door de behandelend arts navraag gedaan bij het donor register...
(iedereen kan alleen maar dood verklaard worden door een arts)....staat iemand niet ingeschreven, dan wordt er navraag bij de familie gedaan, wat zij vinden ...


aha okej, het kwam misschien een beetje kortaf over in mijn berichtje (platgereden, beetje respectloos, sorry daarvoor) maar ik snap nu wat er gebeurd, dank je voor de uitleg
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Delta

  • AIOS Anesthesie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,443
  • Arts
Reactie #18 Gepost op: 20 juni 2006, 22:35:03
Ben alleen orgaandonor. Vind het te lastig om bloed te geven, te druk helaas.
Arts  www.alphalog.nl


Heleen Lotus

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,245
Reactie #19 Gepost op: 20 juni 2006, 22:36:00
IK ben bloeddonor, orgaandonor en beenmergdonor. Ik heb nu eenmaal van dichtbij meegemaakt dat het toch wel belangrijk is voor andere mensen, als je ze op die manier toch kan helpen.