Donor (licht je antwoord toe!!)

Auteur Topic: Donor (licht je antwoord toe!!)  (gelezen 57736 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Scaniafan

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 542
  • HV geïnteresseerde
Reactie #180 Gepost op: 18 april 2012, 13:59:00
Ik ben geen bloeddonor, omdat bij mij bij bloedprikken nooit voldoende bloed komt om een x aantal buisjes te vullen voor een fatsoenlijke labtest (moet altijd in 2 delen gebeuren), dus laat staan dat ik zakken met bloed ga kunnen vullen :-X

Ik ben wel orgaandonor. Waarom? Omdat ik een erfelijke nierziekte heb die mogelijk ooit gevolgen gaat hebben voor mij (meeste mannen gaan eerder dood door ouderdom dan door de nierziekte, maar toch). Ik hoop dan (als er nog geen andere mogelijkheden zijn) ooit een donornier te mogen ontvangen.

En puur om die reden ben ik van mening dat ik ook bereid moet zijn om anderen hulp te kunnen bieden ;)
Rij nooit harder dan je beschermengeltje kan vliegen =)


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,591
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #181 Gepost op: 18 april 2012, 15:47:58
Geen bloeddonor moet niks van naalden hebben laat staan dat ik zie dat er 1 in me arm verdwijnt.
Wel orgaandonor ten 1e als ik dood ben heb ik er toch niks meer aan dus snij me maar open en gebruik wat je gebruiken kan
en ten 2e mocht ik zelf ooit iets nodig hebben waarvan ik hoop dat het nooit nodig is dan ben ik blij als ik wat kan krijgen.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


jeugdbrandweer131

  • Niet meer actief bij de brandweer.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 516
  • evenementenhulpverlener bij het NRK
    • www.dylanwildschut.nl
Reactie #182 Gepost op: 18 april 2012, 17:14:15
ik ben een orgaandonor omdat ik graag mensen wil helpen ook als ik dood ben  O0

verder ben ik sterk aan het twijfelen of ik bloeddonor gaat worden (denk het haast wel)maar eerst nog wachten tot dat ik 18 ben  ;)
gaat het niet zoals het moet, moet het maar zoals het gaat. [IMG]http://www.t-tools.nl/Monitor/17.gi


Sesamzaadje

  • Operationeel Expert
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 739
  • Eenheid ZWB
Reactie #183 Gepost op: 18 april 2012, 17:33:54
Bloed en orgaan donor. Orgaan: Als ik dood ben heb ik er niks meer aan, misschien gaat mijn long naar een roker, misschien gaat hij naar iemand van 17 die al vanaf de geboorte chronisch ziek is.

Bloed: Je kunt makkelijk een halve liter missen en je kunt er iemand leven mee redden dus waarom niet.
De weg is niet de vraag waarheen, de weg is de vraag hoe.


Hommer

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 44
Reactie #184 Gepost op: 18 april 2012, 17:58:10
Bloedplasma donor en orgaandonor. Bloedplasma: gewoon omdat het kan en omdat er in de bloedbank een poster hing dat ze op zoek waren naar plasmadonoren met mijn bloedgroep. Orgaandonor omdat ik hoop dat wanneer ik kom te overlijden en mijn organen blijken nodig te zijn dan hoop ik dat mijn nabestaanden mijn keuzes respecteren.


nikitacavia

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 112
Reactie #185 Gepost op: 18 april 2012, 18:07:15
Orgaan donor. Ik heb na mijn dood er toch niks meer aan  :P.
Brandweer liefhebber,wou er altijd bij,maar helaas door mijn handicap is het onmogelijk.


Nick

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,458
Reactie #186 Gepost op: 18 april 2012, 18:55:44
Orgaan donor. Ik heb na mijn dood er toch niks meer aan  :P.

Idem. Dan kan ik er beter een ander mee helpen!
Senior GGP / Oost-Brabant


112Rene

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 436
Reactie #187 Gepost op: 19 april 2012, 01:13:36
Orgaan donor. Ik heb na mijn dood er toch niks meer aan  :P.
Idem. Dan kan ik er beter een ander mee helpen!

Sluit ik me bij aan.
Binnenkort ga ik meer informatie zoeken over bloeddonatie en kijken hoe ik me erbij kan aansluiten.


Boogje

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 443
  • Officer of the Dutch American Police Department
    • Dutch American Police Department
Reactie #188 Gepost op: 19 april 2012, 01:52:19
Wel orgaandonor, wat ze nog kunnen gebruiken mogen ze hebben.

Wel bloeddonor geweest, nu niet meer mogelijk want door alle medicatie is de kans te groot dat de ontvanger licht gaat geven  ;)
Together we form the rainbow, everyone it's own color, but only together we can shine.  www.dapd.nl


broeder1986

  • verpleegkundige acute psychiatrische opname afdeling
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 123
Reactie #189 Gepost op: 22 mei 2012, 06:41:58
zowel bloed als orgaandonor.

Mijn tante werkt bij de Sanquin, en kreeg van haar op mijn 18e een inschrijfformulier voor beide. Inmiddels geef ik ruim 7 jaar bloed en heb 15liter afgestaan.
groetjes Broeder1986 -(psychiatrisch) verpleegkundige -Apirant Manschap A. VNOG -evenementen verkeersregelaar - Event Security Officer