Donor (licht je antwoord toe!!)

Auteur Topic: Donor (licht je antwoord toe!!)  (gelezen 57188 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Annemiek

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,285
  • Reddingsbrigade
Reactie #20 Gepost op: 20 juni 2006, 23:49:53
Ik ben vorige week benaderd voor bloeddonor,en heb besloten dat te gaan doen,als de medische keuring goed is tenminste.
Ik denk daar al langer over,maar dit was het zetje in de rug wat ik nodig had denk ik!

Orgaandonor ben ik niet om principiele redenen,waar ik me hier maar niet over ga uitwijden ivm de discussiegevoeligheid!  ;)
  Ta


Jeroen!

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,547
Reactie #21 Gepost op: 21 juni 2006, 10:27:56
Ben alleen orgaandonor. Vind het te lastig om bloed te geven, te druk helaas.

Met ongeveer een half uurtje ben je klaar hoor  ;) :)


tebby

  • Verpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,690
    • mijn hyves
Reactie #22 Gepost op: 21 juni 2006, 11:29:47
ik weet het niet nog niet zo goed wat ik er mee wil.
flappus  niet elke verandering is een verbetering


zafara

  • Gast
Reactie #23 Gepost op: 21 juni 2006, 17:31:57
doet dat bloedprikken eigenlijk pijn??
en hoevaak moet je dat doen?? eens in de hoeveel tijd??


Annemiek

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,285
  • Reddingsbrigade
Reactie #24 Gepost op: 21 juni 2006, 21:09:36
doet dat bloedprikken eigenlijk pijn??
en hoevaak moet je dat doen?? eens in de hoeveel tijd??

Ik kreeg te horen dat ik als vrouw zijnde 2 of 3 keer per jaar kan geven.

Maar hier kun je er waarschijnlijk wel het een en ander over vinden!
  Ta


Jeroen!

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,547
Reactie #25 Gepost op: 21 juni 2006, 21:23:59
doet dat bloedprikken eigenlijk pijn??

Ach, wat heet pijn. Als je een lage pijngrens hebt zal het misschien pijn doen, maar ik vind van niet. Het inbrengen van de naald is even gevoelig, maar zodra de naald erin zit voel je niks meer. Zelfde als de naald eruit halen, voel je ook niet. Ik weet niet of er bij jou vaak buisjes bloed zijn afgenomen? Dit is iets gevoeliger omdat het een dikkere naald is.

en hoevaak moet je dat doen?? eens in de hoeveel tijd??

Je MOET niks, maar mag wel; graag zelfs. Als ik het goed heb is het voor Mannen max. 5x per jaar en voor vrouwen max. 3x per jaar. En je word "opgeroepen" via een oproepkaart, daar staat een datum op en vanaf die datum ben je 2 weken lang welkom zonder afspraak. Mocht je niet kunnen of een keer niet willen, ben je niks verplicht hoor  :) ;)


RalfW

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,795
Reactie #26 Gepost op: 21 juni 2006, 21:49:50
is het niet zo dat iedereen donor is tenzij je aangeeeft dat je dat niet wil?? dacht dat dat een aantal maanden terug bedacht was... k ben het nog niet.. wil het wel.. alleen van mijn gezicht moete ze afblijven


firemanr

  • Gast
Reactie #27 Gepost op: 21 juni 2006, 22:16:59
Geen bloeddonor (ben als de dood voor spuiten.... :-[) , maar wel orgaandonor. Van mij mogen ze alles hebben als ik dood ben, dan weet je het toch niet meer en misschien kunnen ze er nog wel iemand het leven mee redden. ;)


vesalius

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,506
Reactie #28 Gepost op: 22 juni 2006, 00:15:54
Geen bloeddonor -> te druk, geen tijd, etc. etc.  :-[ ik weet allemaal geen geldige redenen neem me maar weer voor de 50e keer voor me in te gaan schrijven

Wel orgaandonder -> pak wat je pakken kan, op het moment dat ik het nodig heb hoop ik het ook te krijgen en als ik dood ben heb ik het toch niet meer nodig. Bovendien is het een geweldig antwoord op de sinds ik mijn motorrijbewijs heb gehaald veelgestelde vraag: "Maar motorrijden is toch hartstikke gevaarlijk?" "Jazeker, daarom heb ik ook een donorcodicil zodat niet alleen ik er lol van heb..." Meestal gevolgd door een lange stilte en een snelle verandering van onderwerp  ;D


Tjin

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 60
Reactie #29 Gepost op: 27 juni 2006, 11:13:27
Geen bloed donor, geen tijd enzo.

(nog) Geen orgaan donor. Heb niet zolang geleden pas het brief van de donor register binnen gehad. Ben niet echt helemaal tevreden met de keuzes die je kan maken. Moet er nog even flink over na denken. Zou er wel wat meer voorwaarden aan willen hangen aan me organen...