Donor (licht je antwoord toe!!)

Auteur Topic: Donor (licht je antwoord toe!!)  (gelezen 56922 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

TMD13

  • Verpleegkundige
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 49
Reactie #240 Gepost op: 22 oktober 2014, 21:51:36
Ik ben orgaandonor en ik heb bloed gegeven, maar sinds kort geef ik plasma! Meer mensen die dat doen?


scorpionadvies

  • beveiliger - verkeersregelaar - adviseur
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 107
Reactie #241 Gepost op: 22 oktober 2014, 22:00:57
Citaat van: TMD13 link=msg=1303721 date=1414007496
Ik ben orgaandonor en ik heb bloed gegeven, maar sinds kort geef ik plasma! Meer mensen die dat doen?

Ik was tot voor kort bloeddonor totdat ik er achter kwam dat je bloed / bloedplasma niet werd gebruikt om levens te redden maar voor

medicijnen productie waar men grof geld mee verdient.

Het lijkt er erg op dat de bloeddonoren zijn dus pure proefkonijnen zonder dat men eerlijk en open is naar de donoren.

EN  'anti stolling bij plasma donatie"  is volgens mij ook een rookgordijn.

Want na het stoppen van de plasma - / bloed donaties is mijn gezondheid stukken beter geworden.


jelte

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 426
Reactie #242 Gepost op: 22 oktober 2014, 22:21:35
Ik heb vroeger wel zo'n papieren pasje gehad maar met het nieuwe systeem heb ik niks gekregen.


Grumpy91

  • Rode Kruis hulpverlener, werkzaam in zorgsector
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,145
  • If you can Dream it, you can do it!
Reactie #243 Gepost op: 23 oktober 2014, 00:16:22
Citaat van: scorpionadvies link=msg=1303722 date=1414008057
Ik was tot voor kort bloeddonor totdat ik er achter kwam dat je bloed / bloedplasma niet werd gebruikt om levens te redden maar voor

medicijnen productie waar men grof geld mee verdient.

Het lijkt er erg op dat de bloeddonoren zijn dus pure proefkonijnen zonder dat men eerlijk en open is naar de donoren.

EN  'anti stolling bij plasma donatie"  is volgens mij ook een rookgordijn.

Want na het stoppen van de plasma - / bloed donaties is mijn gezondheid stukken beter geworden.

Waar staan dan dat je gebruikt wordt als "proefkonijn" bij bloeddonatie? Onderzoek+rapport met linkje?
Hulpverlener, vrijwilliger, beheerder Social Media bij Rode Kruis locatie Roermond.    Al mijn bijdragen zijn volledig op eigen titel


Grumpy91

  • Rode Kruis hulpverlener, werkzaam in zorgsector
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,145
  • If you can Dream it, you can do it!
Reactie #244 Gepost op: 28 oktober 2014, 11:46:05
Citaat van: Grumpy91 link=msg=1303747 date=1414016182
Waar staan dan dat je gebruikt wordt als "proefkonijn" bij bloeddonatie? Onderzoek+rapport met linkje?

Heb er niks over gevonden en ook nog geen bron ofzo ontvangen.... Jammer.... Als het echt zo was had ik getwijfeld, zolang geen betrouwbare bron e.d. is heb ik besloten bloeddonor te gaan worden.
Hulpverlener, vrijwilliger, beheerder Social Media bij Rode Kruis locatie Roermond.    Al mijn bijdragen zijn volledig op eigen titel


jeugdbrandweer131

  • Niet meer actief bij de brandweer.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 516
  • evenementenhulpverlener bij het NRK
    • www.dylanwildschut.nl
gaat het niet zoals het moet, moet het maar zoals het gaat. [IMG]http://www.t-tools.nl/Monitor/17.gi