Donor (licht je antwoord toe!!)

Auteur Topic: Donor (licht je antwoord toe!!)  (gelezen 56923 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Peter_s

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 32
Reactie #30 Gepost op: 27 juni 2006, 19:37:38
wel orgaan, geen bloed (om de simpele reden dat ik dat niet mag geven ::))


Rolanddeg

  • Docent, kerninstructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,300
  • Bee-doo Bee-doo
    • De Groot Brandwachten
Reactie #31 Gepost op: 29 juni 2006, 04:16:28
Ik ben geen donor ivm m'n leeftijd, maar als ik 18 ben mag ik nogsteeds geen donor zijn volgens het rode kruis... dan houdt het op.


RalfW

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,795
Reactie #32 Gepost op: 29 juni 2006, 12:03:54
vanaf je orgaan donor mag je altijd zijn... vrijwillig bloeddonor vanaf je 18e


Dragonfly

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 50
Reactie #33 Gepost op: 29 juni 2006, 13:22:33
Eigenlijk hoor iedereen ook een pasje (nouja pasje, meer papieren rechthoekje) bij hun te dragen met je keuze... ::)

Vorig jaar was er toch zo'n grote actie om meer donoren te krijgen. Toen heb ik mij wel laten registreren, maar een pasje heb ik nooit gehad.

Wat bloed betreft: daar ben ik mee gestopt toen ze het niet meer bij ons in het dorp deden. Eerst kwam sanquin 2x per jaar een avond in het dorp en dan kon je bloed gaan geven. Nu moet ik ervoor naar de stad (10 km) en dat kost me teveel tijd.


Rolanddeg

  • Docent, kerninstructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,300
  • Bee-doo Bee-doo
    • De Groot Brandwachten
Reactie #34 Gepost op: 29 juni 2006, 13:41:18
vanaf je orgaan donor mag je altijd zijn... vrijwillig bloeddonor vanaf je 18e
ben uitgesloten van bloeddonatie door het RK... :)


lotus bianca

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,653
  • EHBO instructeur . LOTUS en oud sigma
Reactie #35 Gepost op: 29 juni 2006, 14:16:03
Ik ben orgaandonor maar ook ik heb een ding aangekruist wat ik liever niet af sta. Het waarom niet afstaan geen idee maar het is een gevoel in me dat zegt niet dat stukje. :-\
Bloeddonor heb ik eigenlijk nooit over na gedacht omdat het voor ons ook eerst 14 kilometer rijden was om te gaan doneren.
Nu ik zelf afgelopen jaar ziek ben geweest met slechte bloed waarden was het maar goed dat ik het niet deed.
GEIT NEET BESJTEIT NEET  WAER OF GEIN WAER DRAAN


N9213Q

  • Gast
Reactie #36 Gepost op: 29 juni 2006, 14:25:29
Bloeddonor ben ik niet zo gek op. Ben al teveel geprikt en dat MOET soms nou eenmaal maar daar houdt t ook echt mee op. Tevens gebeurd dat ook steeds in dezelfde arm ivm een stukje bloedvattransplantatie aan de andere kant. En dat maakt het er niet  >:( lekkerder op.

Voor wat betreft mijn organen die mogen ze er allemaal ;D uitslopen. Bewijs op zak!  :)


RalfW

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,795
Reactie #37 Gepost op: 29 juni 2006, 16:58:06
mijn huid en ogen wil k niej... voor de rest... alles in mijn romp enzow ... moge ze hebbe


Annemiek

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,285
  • Reddingsbrigade
Reactie #38 Gepost op: 29 juni 2006, 18:14:52
Ik zou met anderhalve week gebeld worden voor een afspraak voor een medische keuring.
Inmiddels ben ik al ruim 2 weken verder,dus misschien laat het duwtje in de rug het afweten en ga ik dus nog geen bloed geven... :-\
  Ta


Jeroen!

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,547
Reactie #39 Gepost op: 29 juni 2006, 19:20:45
Ik zou met anderhalve week gebeld worden voor een afspraak voor een medische keuring.
Inmiddels ben ik al ruim 2 weken verder,dus misschien laat het duwtje in de rug het afweten en ga ik dus nog geen bloed geven... :-\

Ik moest zelf bellen voor de medische keuring  :D