Waterwerpers Mobiele Eenheid

Auteur Topic: Waterwerpers Mobiele Eenheid  (gelezen 71896 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Enrique

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,443
Gepost op: 21 juni 2006, 08:21:33
Bij sommige voetbalwedstrijden in het niet ongewoon dat de Mobiele eenheid zogenaamde waterwerpers inzet om supporters uit elkaar te drijven met een of twee enorme waterstralen. In Nederland is de politie in het bezit van vier waterwerpers. De korpsen Rotterdam Rijnmond en Haaglanden zijn in het bezit van een waterwerper; Amsterdam-Amstelland heeft er twee tot zijn beschikking

Bij de aanschaf van 4 extra waterwerpers in 2003 is een vertraging in het Europees Aanbestedingstraject opgetreden. Tijdens het EG-aanbestedingstraject is gebleken uit veldonderzoek dat de standaardwaterwerpers niet op een adequate wijze kunnen worden ingezet in zwaar verstedelijkt gebied. Hierdoor was een verandering in het eisenpakket noodzakelijk. De oplevering van de 4 nieuwe waterwerpers zal naar verwachting medio 2007 plaatsvinden. Vandaag trof een van onze bezoekers die nieuwe waterwerper in zoetermeer aan. We wilden u de foto niet onthouden.

Op district8.net staat ook nog een foto; evenals deze tekst.


greetz,  Enrique


louis van t

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,373
Reactie #1 Gepost op: 21 juni 2006, 09:36:21
tja mooi is anders. maar ja de oude waterwerpers waren nou ook niet het toonbeeld van schoonheid. nee een schoonheids wedstrijd zullen ze er niet mee winnen.  ;D
Nederlands Historisch Hulpverlenings Archief


mario m

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 814
  • Bezoek mijn website!
    • Hulpdiensten modelbouwforum
Reactie #2 Gepost op: 21 juni 2006, 12:08:03
De pausmobiel...

Dan zijn de 15 nieuwe van de federale politie in België veel mooier. MAN chassis, mercedes motor en Ziegler/Vanassche opbouw met tankinhoud van 9.000L.

Mvg,


Jeroen!

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,547
Reactie #3 Gepost op: 21 juni 2006, 12:35:14
De pausmobiel...

Dan zijn de 15 nieuwe van de federale politie in België veel mooier. MAN chassis, mercedes motor en Ziegler/Vanassche opbouw met tankinhoud van 9.000L.

Mvg,

Foto!!  :P


mario m

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 814
  • Bezoek mijn website!
    • Hulpdiensten modelbouwforum
Reactie #4 Gepost op: 21 juni 2006, 12:41:03


Mvg,


mario m

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 814
  • Bezoek mijn website!
    • Hulpdiensten modelbouwforum
Reactie #5 Gepost op: 21 juni 2006, 12:45:34
De oude momenteel nog actief.






Mvg,


Mikey

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 345
Reactie #6 Gepost op: 21 juni 2006, 12:59:00
15 nieuwe? Waar blijft de (federale) politie toch al dat geld halen? Nieuwe Volvo's S60 en S70, gepantserde Audi's 46 en A8, nieuwe moto's, land cruisers, VW-busjes, ... Ik denk dat de Belgische politie momenteel met het modernste wagenpark van Europa rijdt...


zafara

  • Gast
Reactie #7 Gepost op: 21 juni 2006, 13:18:59
15 nieuwe? Waar blijft de (federale) politie toch al dat geld halen? Nieuwe Volvo's S60 en S70, gepantserde Audi's 46 en A8, nieuwe moto's, land cruisers, VW-busjes, ... Ik denk dat de Belgische politie momenteel met het modernste wagenpark van Europa rijdt...

daar kan de ME alleen  maar van dromen....... hij zou volgens mij niet verkeerd staan in een nederlands jasje......


FirePol

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,371
Reactie #8 Gepost op: 30 oktober 2006, 19:18:49
Jawel dames en heren

Hij is er de nieuwe waterwerper vandaag als eerste in rotterdam. Deze zal hier tijdelijk aanwezig zijn tot de collega's zijn afgelest. Ik heb er dus weer een troetelkindje bij. ;D ;D :D





Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #9 Gepost op: 30 oktober 2006, 19:37:21
Primeur??  ??? :)