Waterwerpers Mobiele Eenheid

Auteur Topic: Waterwerpers Mobiele Eenheid  (gelezen 71893 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Nick

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,458
Reactie #120 Gepost op: 22 december 2011, 18:19:31
Opvallend, ondanks dat de nieuwe generatie waterwerpers al waren voorzien van goedgekeurde signalering zijn ze nu (toch) voorzien van nieuwe Federal Signal producten. (de bekende amber en blauwe lamp in een behuizing)

Uiteraard is de zichtbaarheid van optische signalen niet helemaal goed te beoordelen vanaf een filmpje, maar de waterwerper was op het journaal en diverse internetfilmpjes zeer goed te zien (bij de scholierendemo gisteren).
Senior GGP / Oost-Brabant


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #121 Gepost op: 23 december 2011, 00:25:17
Uiteraard is de zichtbaarheid van optische signalen niet helemaal goed te beoordelen vanaf een filmpje, maar de waterwerper was op het journaal en diverse internetfilmpjes zeer goed te zien (bij de scholierendemo gisteren).

Nee dat klopt, echter met de vorige signalering waren ze ook al zeer goed zichtbaar én dit waren ook goedgekeurde producten. Het verbaasd mij dan ook enigsinds dat er veranderingen zijn opgetreden ....
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Jeroen!

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,547
Reactie #122 Gepost op: 23 december 2011, 14:20:33
Opvallend, ondanks dat de nieuwe generatie waterwerpers al waren voorzien van goedgekeurde signalering zijn ze nu (toch) voorzien van nieuwe Federal Signal producten. (de bekende amber en blauwe lamp in een behuizing)

Is die signalering op alle waterwerpers nu hetzelfde? Want dat was niet het geval....


nn24

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 17
Reactie #123 Gepost op: 22 mei 2012, 23:37:28
Is die signalering op alle waterwerpers nu hetzelfde? Want dat was niet het geval....

Ja de signalering op alle waterwerpers is nu dezelfde. De aparte oranje lamp is er afgehaald en vervangen door de dubbele kleuren.
Bij de bouw werden de voertuigen eerst voorzien van Hella signalering. Helaas fungeert de Waterwerper als een stenenmagneet dus hadden deze geen lang leven. Vervolgens werden ze vervangen door het vorige model, die kort erna tijdelijk verwijderd werden omdat de importeur in Nl de lampen niet wilden laten keuren. Na dreiging met schadevergoedingen voor alle gebruikte lampen bij politie Nederland bracht hij ze alsnog in overeenstemming met de EU regels. Dit betrof voornamelijk de kleur. De kappen werden vervolgens vervangen door exemplaren met het e keurmerk.

Maar is het niemand opgevallen dat de flitsers voor en achter reeds in 2009 zijn vervangen?


nn24

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 17
Reactie #124 Gepost op: 21 juni 2012, 00:06:53
Ruim 5 jaar na het dodelijke ongeval met een waterwerper op de Vlasakkers wordt nu de Amsterdamse waterwerper W10 voorzien van dubbele bediening.  Hieraan ging een lang proces van ambtelijk tegenstribbelen vooraf. Amsterdam heeft het onderzoek naar de mogelijkheden zelf betaald en Terberg voert het nu uit. Eind juli moet hij klaar zijn en dan volgt nog de testen en afname bij de RDW. Nieuwe type afname is namelijk noodzakelijk. Oorspronkelijk zouden alle waterwerpers voorzien worden van dubbele bediening maar daar heeft de eigenaar, V&J een stokje voor gestoken. Bezuinigingen en zo.  Het worden er nu maar 2. De 2e wordt vermoedelijk de reserve waterwerper uit Zoetermeer.


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Reactie #125 Gepost op: 7 juli 2012, 21:34:29
Waarvoor is dat dan? Die dubbele bediening. Ja om dubbel te bedienen, begrijp ik.
(ik ken de ins en outs van het ongeval niet...)  ???


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #126 Gepost op: 7 juli 2012, 21:42:51
Waarvoor is dat dan? Die dubbele bediening. Ja om dubbel te bedienen, begrijp ik.
(ik ken de ins en outs van het ongeval niet...)  ???

Die dubbele bediening is er ingebouwd zodat de instructeur kan ingrijpen of kan helpen tijdens de rijopleiding. Ken de ins- and outs wel maar die hou ik voor mij, if you don't mind. De overleden inspecteur was projectleider bij het VHT en mijn maatje is kanonnier op een Whiskey.


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Reactie #127 Gepost op: 8 juli 2012, 14:58:40
Ooh, het (trieste) ongeluk was bij een rijopleiding dus. Vandaar de dubbele bediening. Logisch.


nn24

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 17
Reactie #128 Gepost op: 8 juli 2012, 16:24:00
Afgelopen week is de waterwerper met dubbele bediening getest en gekeurd bij de RDW in Lelystad. Hij kwam er met vlag en wimpel door. O0
In de loop van deze maand komt hij weer terug naar Amsterdam en is dan weer operationeel. 0098


7131

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,053
Reactie #129 Gepost op: 21 oktober 2012, 15:41:07
Heren, ben even opzoek naar wat gegevens van het voertuig: merk en type pomp en de worplengte van de kanonnen. Alvast bedankt. Info mag ook via pm en zal vertrouwelijk worden behandeld.