Landingsplaats traumaheli

Auteur Topic: Landingsplaats traumaheli  (gelezen 33012 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Rescue-Boy

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 235
  • Velocitas-Vis-Nostra
    • Arctic-challenge
Reactie #20 Gepost op: 28 januari 2004, 21:26:38
Uit ervaring weet ik dat het wel handig kan zijn om een landingsplaats aan te geven (al besluit de piloot uiteindelijk of jou spot een go or no go is), ook het ontsteken van een rooksignaal wordt gewaardeerd, hierdoor kan de vlieger de grondwind goed bepalen.
Dit signaal ontsteek je als ruim binnen je gezichtsveld is, zo mogelijk vlak voor de landing) rooksignalen zijn te koop in de watersport handel (pin-point van Pains-Wessex € 15,00), dus voor elke hulpverlener bereikbaar.

Res ( die hiervoor de door de baas verstrekte D&N signalen gebruikt)
NoordBorgh go's North again in 2009


rick

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 533
  • ambu
Reactie #21 Gepost op: 23 februari 2004, 17:13:08
sorry roken is verboden sinds 1 januari jl. ik wil een rookvrije werkomgeving


amb

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 274
  • wat moet dat moet
Reactie #22 Gepost op: 20 maart 2004, 16:25:52
Even reageren op de gras kleur ivm wegzakken
Nou dan zijn de piloten die nu op de lifliner 4 vliegen wel mooi kleuren blind
vorige week moest brandweer Smilde naar een ongevalslokatie waar de heli was geland omdat deze was weggezakt in het weiland of ze hebben in duitsland een ander kleuren codering want zinds een tijde word de heli gevlogen door duitse piloten

Hoe dat op het strand is weet ik niet.
Wel weet ik dat je vanuit de lucht aan de kleur van het gras kunt zien of de ondergrond geschikt is om op te landen. Zodat je niet in de blubber wegzakt. Leden vanhet MMT worden dus ook gekeurd op kleurenblindheid.
Wie weet hoe dat zit met op het strand landen. ??? ??? ???
Citaat


Ridder Pim

  • Gast
Reactie #23 Gepost op: 20 maart 2004, 23:04:06
Het feit dat de heli toch doorkomt om te kijken ligt gelegen in het feit dat bij de melding er feitelijk een arts patient relatie is ontstaan waar de arts later op kan worden aangesproken, WGBO.
Even een reactie op bovenstaande...
Degene die in deze de behandelingsovereenkomst met de patiënt aangaat is de ambulanceverpleegkundige ter plaatse.  Deze bepaalt middels de cancelcriteria vastgelegd in het protocol 'inzet MMT' of de heli doorkomt ja of nee....
Het MMT komt in de eerste plaats ter ondersteuning en niet als hoofdbehandelaar.


Paul SEH

  • Gast
Reactie #24 Gepost op: 22 maart 2004, 09:20:25
Op het strand kun je landen. In het water niet.  ;D


GN-5159

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 355
  • Zie Disclaimer onderaan
Reactie #25 Gepost op: 22 maart 2004, 12:08:41
FF reactie op Rik:

Ik was ook bij dat gevalletje in Smilde en de heli was haaks op een fietspad geland, echter dat fietspad liep in de lengte richting "rond" ivm. afwatering en zodoende stond de heli op de wip en kantelde achterover omdat de ski's daar geen steun hadden daar ze de grond niet raakten. Beetje mankracht aan de voorzijde en toen een paar stempelschotten a.d. achterzijde onder de ski's en de heli kon weer gaan.
DISCLAIMER: Alles is een grote leugen. Het hele leven is een leugen. Ik heb alles verzonnen, niets berust op waarheid. A


Jacques Schenk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,528
  • EHBO/Sigma/ex hoofd- brandwacht/trainer EHBDu
    • Website Jacques Schenk
Reactie #26 Gepost op: 26 maart 2004, 10:08:11
Indien nodig land de heli gewoon op het strand.
De schadelijkheid voor de heli valt reuze mee.

Misschien zijn onze heli's iets voor de Amerikanen die handen toch aardig moeite met de combinatie zand + helicopters tijdens de mislukte bestorming van de iraanse ambassade.

Of wordt er alleen op "nat" zand geland ?
Treat the patient, not the number...  Emergency Medicine - The art of drawing sufficient conclusions from insufficient resources


Robert

  • Gast
Reactie #27 Gepost op: 24 mei 2004, 19:49:13
Even een reactie op bovenstaande...
Degene die in deze de behandelingsovereenkomst met de patiënt aangaat is de ambulanceverpleegkundige ter plaatse.  Deze bepaalt middels de cancelcriteria vastgelegd in het protocol 'inzet MMT' of de heli doorkomt ja of nee....
Het MMT komt in de eerste plaats ter ondersteuning en niet als hoofdbehandelaar.

Kijk de wet er nog maar even op na!


Shave

  • Beroepsbrandweerman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,355
Reactie #28 Gepost op: 17 juni 2004, 21:29:45
Is er ondertussen al iets meer duidelijk over de inzet van brandweer bij het landen van de trauma-heli en dan met name bij een ziekenhuis?


RAdeR

  • Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 14,616
Reactie #29 Gepost op: 21 juni 2004, 09:09:05
Zie mijn bericht in de topic "Radiostilte"