Landelijke Eenheid (voorm. KLPD) Dienst Speciale Interventie (DSI)

Auteur Topic: Landelijke Eenheid (voorm. KLPD) Dienst Speciale Interventie (DSI)  (gelezen 148484 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

HGL

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 660


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #121 Gepost op: 21 oktober 2011, 17:57:50
Of dit topic: http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php?topic=7968 :)

qua type voertuig is de Lenco Bear wel niet degelijk nieuw in Nederland. Hij is ook niet te vergelijken met een YPR. Als je in de vroege ochtend met de Bear een woonwijk in rijdt of met een YPR is het wel wat anders. De Bear is ook nog speciaal opgebouwd voor de DSI met specificaties. Sterker nog, hij is klasse 2 uitgevoerd mbt signalering!! Zal niet lang duren voordat hij in een of ander journaal item of 2 vandaag voorbij komt. Ze zijn er redelijk trots op .......

Ik doelde ook niet op de Bear, maar op de wijze van binnentreden (muur eruit beuken). Dat kon dus met de YPR ook al. De middelen zijn wel nieuw, het principe niet zozeer. Dit n.a.v. jouw zin:

Nieuwe wijze van binnentreden is overgewaaid uit de USA!!
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


HGL

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 660
Reactie #122 Gepost op: 21 oktober 2011, 18:19:49
Of dit topic: http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php?topic=7968 :)

Ik doelde ook niet op de Bear, maar op de wijze van binnentreden (muur eruit beuken). Dat kon dus met de YPR ook al. De middelen zijn wel nieuw, het principe niet zozeer. Dit n.a.v. jouw zin:

je punt is duidelijk. Mijn zin ging ook over de keren dat het is toegepast. Met een ypr naar binnen rijden..... Zal niet veel zijn gebeurd.

Als je bijvoorbeeld kijkt naar de laakkwartier zaak van enkele jaren terug, naar aanleiding waarvan het stelsel vam de huidige AOE's en DSI is ontstaan werd de ypr niet gebruikt. De BEAR zal nu zeker op het toneel verschijnen. Vandaar dat hij ook wel in de landelijke pers zal verschijnen.


HGL

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 660
Reactie #123 Gepost op: 9 november 2011, 21:10:57
Via onderstaande link enkele plaatsjes van DSI voertuigen:
http://www.112vallei.nl/page/Nieuwsdetail/11617/terreur-oefening-in-barneveld

Het plaatje van de BEAR direct gelinkt:

Bron: 112vallei

Tevens verzoek gedaan bij fotograaf om plaatjes van voertuig hier te uploaden. Duidelijk zichtbaar in de grill de flitser en het stopbordje..... kijk je toch raar op als je dit in je spiegel ziet!!!
Wellicht bij plaatsen mogelijk wel details over de motorische inhoud en gewichten te plaatsen. Verder vraag ik mij af of dit kenteken niet zichtbaar zou kunnen!


s.strijk

  • BOA Domein 1 (niet beëdigd)
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,316
Reactie #124 Gepost op: 9 november 2011, 21:14:28
Via onderstaande link enkele plaatsjes van DSI voertuigen:
http://www.112vallei.nl/page/Nieuwsdetail/11617/terreur-oefening-in-barneveld

Het plaatje van de BEAR direct gelinkt:

Bron: 112vallei

Tevens verzoek gedaan bij fotograaf om plaatjes van voertuig hier te uploaden. Duidelijk zichtbaar in de grill de flitser en het stopbordje..... kijk je toch raar op als je dit in je spiegel ziet!!!
Wellicht bij plaatsen mogelijk wel details over de motorische inhoud en gewichten te plaatsen. Verder vraag ik mij af of dit kenteken niet zichtbaar zou kunnen!

Heeft Whelen ook een leuk klusje aan gehad denk ik.. M7 in de gril van de bear en een Justice? op het dak.. TIR6 bij de ford in de gril...


HGL

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 660
Reactie #125 Gepost op: 9 november 2011, 21:21:32
Heeft Whelen ook een leuk klusje aan gehad denk ik.. M7 in de gril van de bear en een Justice? op het dak.. TIR6 bij de ford in de gril...

Ja dat zal wel inderdaad. Zie nu ook pas dat de ram op de voorzijde als aardig is gebruikt (gezien de beschadigingen) niet alleen bij het Satudarah pand maar ook bij enkele andere oefeningen waarschijnlijk, om eens te kijken wat er mogelijk is.


MarcoV

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,483
Reactie #126 Gepost op: 9 november 2011, 21:31:08
Via onderstaande link enkele plaatsjes van DSI voertuigen:
http://www.112vallei.nl/page/Nieuwsdetail/11617/terreur-oefening-in-barneveld

Het plaatje van de BEAR direct gelinkt:

Bron: 112vallei

Tevens verzoek gedaan bij fotograaf om plaatjes van voertuig hier te uploaden. Duidelijk zichtbaar in de grill de flitser en het stopbordje..... kijk je toch raar op als je dit in je spiegel ziet!!!
Wellicht bij plaatsen mogelijk wel details over de motorische inhoud en gewichten te plaatsen. Verder vraag ik mij af of dit kenteken niet zichtbaar zou kunnen!

Is genoeg info te vinden over die Lenco Bear als je het even in typt bij google.


HGL

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 660
Reactie #127 Gepost op: 9 november 2011, 21:42:35
Is genoeg info te vinden over die Lenco Bear als je het even in typt bij google.

Dat snap ik, kijk maar een aantal posts terug.
Echter ben benieuwd of er voor de Nederlandse markt nog iets mee is gebeurd, motorisch en qua aanpassingen. Dat kunnen we natuurlijk via de RDW zien. Hij schijnt aardig wat aanpassingen te hebben gehad, waardoor afleverng wat langer heeft geduurd.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #128 Gepost op: 9 november 2011, 23:40:20
Tsja, waarom nog meer informatie? Het is duidelijk dat ze er een hebben, lijkt me meer als voldoende informatie, geldt overigens ook voor alle andere voertuigen :)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


williamharthoorn

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,527
  • www.112barneveld.nl
Reactie #129 Gepost op: 10 november 2011, 06:50:17
Zal even een paar foto's plaatsen op verzoek van verschillende, meer als de helft stond erg lastig.
Verzoek van voorlichter Frans Zuiderhoek om alle kentekens en gezichten niet herkenbaar te plaatsen, dit dus ook gedaan ;)

BMW X5 4.4I


2x VW T5

BMW

X5 4.4I ( Kenteken niet bekend bij mij iemand via PM een idee, dan hoor ik het graag dit ivm het bouwjaar ect. )