Landelijke Eenheid (voorm. KLPD) Dienst Speciale Interventie (DSI)

Auteur Topic: Landelijke Eenheid (voorm. KLPD) Dienst Speciale Interventie (DSI)  (gelezen 146393 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

SimonSt

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,431
Reactie #40 Gepost op: 10 juli 2006, 06:48:04
Ik weet van een demofilmpje dat de BSB begin negentiger jaren zilvermetallic kleurige Volvo stationwagens gebruikte.
En ik heb ergens een oude foto van de Vlootdagen van diezelfde periode met daarop een MB G (hardtop, lange wielbasis) van de BBE in een kleur groen die lijkt op die van de BGS.

Het snelste vervoer dat overal kan komen blijft de Lynx, maar die past niet in dit topic  ;)


Robinh

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,210
Reactie #41 Gepost op: 10 juli 2006, 10:48:36
Ook heel onopvallend die Lynx ::) ;) ;D
OP AL MIJN GEPLAATSTE FOTO`S ZIT COPYRIGHT!


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #42 Gepost op: 10 juli 2006, 12:28:55
Ik neem aan dat deze eenheden ook onopvallende voertuigen gebruiken, net als de AT's.
Maar ik vind de Unimog's die de BBE gebruikt eigenlijk véél stoerder dan die Transit's  8)

Die unimogs zijn geloof ik gewoon van de marine (of het korps mariniers) en niet specifiek van de BBE. Het ziet er inderdaad wel heel gaaf uit, zoals bijv. bij de botlektunnel een aantal jaar terug.




Is zo'n transit niet gewoon één van de honderden transits bij defensie waar een kleefpitje op wordt gezet?
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Reactie #43 Gepost op: 10 juli 2006, 12:42:15
Ik heb even een blik naar binnen geworpen zover dat kon door geblindeerd glas. Maar dat is zeker niet zo...  ;)


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #44 Gepost op: 10 juli 2006, 13:22:00
Ik heb even een blik naar binnen geworpen zover dat kon door geblindeerd glas. Maar dat is zeker niet zo...  ;)

Ok ;)

Ik snap de keuze voor Ford Transit uberhaupt niet, volgens mij kan je in die klasse een veel betere bus krijgen. Van die bus zal wat meer gevraagd worden dan van de bus bij de loodgieter lijkt me.

(De keuze voor een ford transit bij de KMar snap ik dan ook totaal niet, maar dat is een ander verhaal ;))
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


Feuerteufel

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 476
Reactie #45 Gepost op: 10 juli 2006, 14:22:51
Ok ;)
(De keuze voor een ford transit bij de KMar snap ik dan ook totaal niet, maar dat is een ander verhaal ;))

Omdat ze mischien meer plaats bieden dan de VW Transporter en het niet hebben van een raamkontrakt met VW. Ik denk dat ook hen prijskaartje een (grote) rol speelt. Het merk mer de Ster vraagt namelijk wel veel extra voor die Ster.  ;)


FirePol

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,371
Reactie #46 Gepost op: 10 juli 2006, 15:56:07
Je zit natuurlijk met de europese aanbestedingen he.


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #47 Gepost op: 13 september 2008, 22:53:14
Hier kunt u uw foto's plaatsen van voertuigen van KLPD Dienst Speciale Interventies (DSI).

Bij het plaatsen van foto's graag het volgende rijtje met voertuigggevens hanteren.
Kopieer onderstaande code. Vul op de plaats van de golfjes de gegevens in en voila, daar is uw rijtje. De gegevens staan dan netjes onder elkaar :)


[pre][size=10pt]
Dienst:                    ~
Roepnummer:                ~
Soort voertuig:            ~
Merk en type:              ~
Overige bijzonderheden:    ~
[/size][/pre]

Doel hiervan is dat foto's niet zomaar klakkeloos worden neergezet, maar dat dat even wat meer moeite wordt gedaan om info te achterhalen. Hiermee wordt de voertuigencategorie ook veel informatiever O0

Je zult niet altijd alle gegevens weten van een voertuig. Plaats in ieder geval wel het hele lijstje. Mogelijk heeft een ander forumlid wel gegevens over het voertuig, welke later toegevoegd kunnen worden.

Houdt bij het plaatsen van foto's a.u.b. rekening met de Boardregels

Maarten.
moderator
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


M@rcel

  • Werkzaam in opsporingsland Hobbyfotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 814
  • "Servo Per Amikeco"
Reactie #48 Gepost op: 22 juli 2009, 22:03:21


Dienst : Federale Politie België
Afdeling/Buro : POSA
Soort voertuig : ondersteuningsvoertuig
Merk : Toyota
Type : Land Cruiser
Kenteken : DHG-122
Wagennummer : -
Bouwjaar : -
In dienst sinds : -
Bijzonderheden : voertuig is voorzien van het zgn. Camlock-systeem; men beschikt over 3 van dergelijke voertuigen.
                            voertuig werd bemand door leden van het POSA-peleton Luik.

Grtz,
Marcel


gignnl

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 964
  • Dit forum is het helemaal !
Reactie #49 Gepost op: 27 juli 2009, 18:00:14
nou wel O0 en hier nogmaals in actie