Landelijke Eenheid (voorm. KLPD) Dienst Speciale Interventie (DSI)

Auteur Topic: Landelijke Eenheid (voorm. KLPD) Dienst Speciale Interventie (DSI)  (gelezen 146406 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Crashtender

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,172
Reactie #50 Gepost op: 2 november 2009, 19:00:36
Misschien dat dit voertuig al een keer eerder is besproken maar ik had hem nog niet eerder gezien. Wie weet er meer te vertellen over dit wonderbaarlijke voertuig? Hij werd in Eibergen gebruikt tijdens een inval in een hennepkwekerij.



Meer foto's van de inzet met dit voertuig vind je op: http://www.112achterhoek-nieuws.nl/
Reageer in een crisissituatie met kalmte en bedenk in een kalme periode dat er altijd weer ergens een crisis in de maak is.


Blauwie

  • ZUID-HOLLAND ZUID
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,494
  • IC verpleegkundige i.o. | vrijwillige brandweer
Reactie #51 Gepost op: 2 november 2009, 19:31:06
Misschien dat dit voertuig al een keer eerder is besproken maar ik had hem nog niet eerder gezien. Wie weet er meer te vertellen over dit wonderbaarlijke voertuig? Hij werd in Eibergen gebruikt tijdens een inval in een hennepkwekerij.



Meer foto's van de inzet met dit voertuig vind je op: http://www.112achterhoek-nieuws.nl/

Hebben ze in elke AT team zo'n bijzonder voertuig of is dit een landelijk voertuig??
Brandweer Papendrecht


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #52 Gepost op: 2 november 2009, 19:37:32
Misschien dat dit voertuig al een keer eerder is besproken maar ik had hem nog niet eerder gezien. Wie weet er meer te vertellen over dit wonderbaarlijke voertuig? Hij werd in Eibergen gebruikt tijdens een inval in een hennepkwekerij.



Meer foto's van de inzet met dit voertuig vind je op: http://www.112achterhoek-nieuws.nl/

Ik heb dit voertuig járen terug eens gespot in de omgeving van Schiphol. Van het voertuig is er maar één in Nederland en word ingezet bij speciale politie-inzetten. In Amerika hebben ze meer van dit soort voertuigen  ;)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Svs

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 339
Reactie #53 Gepost op: 2 november 2009, 19:51:12
Ik heb dit voertuig járen terug eens gespot in de omgeving van Schiphol. Van het voertuig is er maar één in Nederland en word ingezet bij speciale politie-inzetten. In Amerika hebben ze meer van dit soort voertuigen  ;)

Er zijn er meer van en ze worden gebruikt door de bijzondere eenheden in NL. :)
Gebruik mijn foto's niet zonder mijn toestemming


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #54 Gepost op: 2 november 2009, 20:22:31
Er zijn er meer van en ze worden gebruikt door de bijzondere eenheden in NL. :)

Oké, toendertijd was het er 1'tje  ;)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Hammie

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 642
  • Avatar by Sylvester
Reactie #55 Gepost op: 2 november 2009, 20:24:41
is volgens mij van de DSI... maar kan er naast zitten  :)
"Waakzaam en dienstbaar"  Uitspraken op dit forum zijn


Blauwie

  • ZUID-HOLLAND ZUID
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,494
  • IC verpleegkundige i.o. | vrijwillige brandweer
Reactie #56 Gepost op: 2 november 2009, 22:15:07
Maar wat is het voordeel dan van zo'n voertuig? Wat doen ze eigenlijk allemaal met deze auto's?
Brandweer Papendrecht


SimonSt

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,431
Reactie #57 Gepost op: 2 november 2009, 22:21:27
Vlak na het oprichten van het DSI was er een reportage over van één van de actualiteitenprogramma's (Ned 1) waar ze deze voertuigen gebruikten in het oefendorp in Groningen.
Hiermee konden ze toen via ramen van de 1e verdieping gebouwen binnenkomen.

Aanvulling: is dit niet hetzelfde als de "imperiaals" die op de Bratra-voertuigen zitten?


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #58 Gepost op: 2 november 2009, 22:24:45
Maar wat is het voordeel dan van zo'n voertuig? Wat doen ze eigenlijk allemaal met deze auto's?

Geheime dingen, waar geheime eenheden goed in zijn  :)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


gignnl

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 964
  • Dit forum is het helemaal !
Reactie #59 Gepost op: 2 november 2009, 22:45:36
cool!had ze al eens gezien en gepost van de franse gign en de belgische dsu maar in nederland nog niet gezien thanx O0