Landelijke Eenheid (voorm. KLPD) Dienst Speciale Interventie (DSI)

Auteur Topic: Landelijke Eenheid (voorm. KLPD) Dienst Speciale Interventie (DSI)  (gelezen 148487 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

mike

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,931
Reactie #80 Gepost op: 4 juni 2010, 22:09:41
AT wordt ingeroepen als men bij een aanhouding de persoon verdenkt of zeker weet een (hand)vuurwapen in bezit te hebben.
Zijn dit er bijvoorbeeld meerdere of automatische wapens krijg je al sneller hiermee te maken, deze mannen (en vrouwen) worden O.a. ook ingezet voor vliegtuigkapingen in Nederland (moet er zich natuurlijk eerst een voordoen, maar daar hopen we natuurlijk niet op.)

Je slaat de plank echt totaal mis.

Het AOE(officiële naam van het AT) houdt echt niet iedereen met een vuurwapen aan. In 90 procent van de gevallen word dat door de normale politiediensten gedaan. Ook ensen met een auttomatisch vuurwapen kunnen gewoon worden aangehouden door de AOE

Ga je een beetje verdiepen in de DSI daar is genoeg van over op internet te vinden. En ook trouwens hier op het forum.

gr
Mike


HGL

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 660
Reactie #81 Gepost op: 18 oktober 2011, 22:15:16
Wie weet er waar dit voertuig van is?


Het gaat dan om het voertuig wat links gedeeltelijk achter de zwarte schermen staat.... lijkt mij een soort Amerikaans SWAT voertuig! Van DSI of zo?

Komt trouwens uit dit item: http://www.omroepbrabant.nl/?news/163292872/Arrestaties+bij+inval+Molukse+motorclub+Satudarah+in+Zundert.aspx


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #82 Gepost op: 18 oktober 2011, 22:46:27
Op de fotoreeks staat nog een MARS voertuig van de DSI. Bovenstaand voertuig ken ik niet, maar grote kans dat ie ook van de DSI is  ;)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


HGL

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 660
Reactie #83 Gepost op: 18 oktober 2011, 22:50:46
Kan wel eens zo'n soort voertuig zijn denk ik...... zoals de site hieronder:

http://www.swattrucks.com/bear-mil.aspx

Staan veel verschillende voertuigen op. Is wel een opmerkelijke verschijning in ieder geval op de Nederlandse wegen. Kan mij niet voorstellen dat er al lang een beschikbaar is voor de DSI. Als je die ziet rijden zou je zeggen dat hij snel ergens op internet verschijnt!


Bernt

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,869
Reactie #84 Gepost op: 18 oktober 2011, 22:52:08
Geleend van België misschien
?


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #85 Gepost op: 18 oktober 2011, 22:55:36
Als je die ziet rijden zou je zeggen dat hij snel ergens op internet verschijnt!

De MARS-voertuigen zie je ook nauwelijks op internet verschijnen  ;)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Enrique

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,443
Reactie #86 Gepost op: 18 oktober 2011, 23:03:47
Geleend van België misschien
?
Het lijkt alsof ie een gele (vierkante) kentekenplaat heeft, links op de voorbumper (voor de kijkers thuis dus rechts) als ik het goed zie.
greetz,  Enrique


Faalhaas

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 26
Reactie #87 Gepost op: 18 oktober 2011, 23:11:05
In dit filmpje (rechts boven) komt het voertuig ook een paar keer redelijke duidelijk in beeld;
http://nos.nl/artikel/305098-politieinval-bij-satudarah-zundert.html


ggj

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 186
Reactie #88 Gepost op: 18 oktober 2011, 23:11:43
Op de fotoreeks staat nog een MARS voertuig van de DSI. Bovenstaand voertuig ken ik niet, maar grote kans dat ie ook van de DSI is  ;)
Waar staat MARS voor? Ik dacht dat zulke voertuigen 'camlock voertuigen' werden genoemd.


HGL

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 660
Reactie #89 Gepost op: 18 oktober 2011, 23:18:57
Foto van een MARS voertuig van de DSI. Wel enige aanpassing gezien de laatste foto van deze voertuigen.

Bron: NU.nl/foto


Dienst: KLPD, Dienst Speciale Interventies
Soort voertuig: Instap voertuig
Merk & type: Ford F350
Bijzonderheden: M.A.R.S. voertuig met modificatie sinds voorgaande foto's (zijkanten lager bij de grond dicht gemaakt)