ambu ch..leeftijd,enz...

Auteur Topic: ambu ch..leeftijd,enz...  (gelezen 2164 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

EdwinC

  • IC-verpleegkudige i.o.
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 47
Gepost op: 28 juni 2006, 19:46:38
goedendag,,

ik zou graag ambulance chauffeur willen worden maar het duurt nog een tijdje want bij van 17,5 jaar oud...  ik ga nu bezig met de opleiding MBO-v, en als ik dan klaar ben met de opleiding ben ik ongeveer 21 á 22 jaar en dan??  ik zou dan graag al op de ambulance willen werken maar ik denk dat dat niet kan, ten eerste omdat ik dan nog te jong ben, daarom is mijn vraag wat jullie vinden wat de minimale leeftijd moet worden om als ambuchauffuer aan de slag te kunnen! en welke opleidingen enz. slim zijn om nu alvast te halen...

ik zeg nu wel dat ik graag chauffeur wil worden maar verpleegkundige lijkt me eigenlijk ook wel leuk en omdat ik nowu verpleegkundige opleiding ga doen kan ik denk ik beter verpleegkundige worden, dus een probleem.....want ik weet niet egt wat ik wil worden dus is mijn vraag:

Zou je ook een dag met de ambulance mee kunnen gaan om te kijken wat een chauffeur en verpleegkundige allemaal doet om even alles met mn eigen ogen mee te  maken zodat het goed tot me door kan dringen. het lijkt me wel onwaarschijnlijk dat ik op 17 jarige leeftijd mee kan maar welke leeftijd kun je dan wel even kijken???

ik ben benieuwd!!

groetjes, edwin




Maxx

  • Senior GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,615
Reactie #1 Gepost op: 28 juni 2006, 20:54:39
Beste edwin,

Ik heb dmv google een site kunnen vinden met de vereisten van ambulancechauffeur en verpleegkundige.

http://bra.hvdf.nl/client/3/?websiteid=3&contentid=797&pagetitle=Opleiding

Asjeblief :)

Djama


Bart S

  • Gast
Reactie #2 Gepost op: 28 juni 2006, 21:01:21
En zoek eens hier op het forum, ik denk dat je één van de meest gestelde vragen opnieuw hebt gesteld.
In het kort, voor chauffeur: rijbewijs B, liefst ook nog C (vrachtwagen), aantoonbare relevante rijervaring, EHBO diploma met reanimatie aantekening, stevig in je schoenen staan, gezond en fit zijn.... vaak hanteren diensten ook een minimum leeftij die rond de 24 jaar ligt.

Voor dat dagje meerijden om de sfeer eens te proeven kan je het beste even informeren bij de dienst in jouw omgeving, maar ik denk zelf dat je er niet op hoeft te rekenen. Ik weet dat eigenlijk wel zeker ;)
Maar kijk eens naar de filpmjes op DEZE link, daar wordt alles uitgelegd.
Mijn tip: ga een goede opleiding volgen en gok niet alleen op ambuchauffeur...

Succes!