MRSA

Auteur Topic: MRSA  (gelezen 10372 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Miranda

  • Gast
Gepost op: 26 juli 2003, 18:00:09
Hallo, mijn naam is Miranda.

Ik ben op zoek naar lotgenoten die net als ik besmet zijn met de ziekenhuisbacterie MRSA. Ik ben werkzaam als verpleegkundige in een algemeen ziekenhuis. Inmiddels ben ik al zes maanden niet aan het werk en heb ik drie behandeltrajecten gevolgd (te weten; scrubben met Bethadine, Rifamcipine voor 10 dagen en Clindamycine voor drie maanden). Maar tot mijn teleurstelling en frustratie raak ik deze bacterie niet kwijt.
Binnenkort onderga ik een tonsillectomie, mijn laatste optie om bacterievrij te raken. Niemand kan mij vertellen of dit helpt, want er zijn geen studies naar verricht en over protocollen maar te zwijgen.
Ik maak me zorgen. Want het zou mogelijk kunnen zijn als ik niet bacterievrij raak dat ik arbeidsongeschikt wordt verklaard als verpleegkundige. Dit zou ik verschrikkelijk vinden. Via de vakbond heb ik een advocaat toegewezen gekregen die mijn zaak begeleidt.
Ik ben heftig op zoek naar informatie en ervaringen. Dus als mensen deze situatie herkennen reageer alsjeblieft. Alvast bedankt.

Groeten, Miranda




Ambu.952

  • Gast
Reactie #1 Gepost op: 26 juli 2003, 18:16:41
Waar krijg je het eigenlijk door dan? Deze soort ziekte heb ik nog nooit van gehoord.

Heel veel sterkte toe gewenst,

Ambu.952


Ed :)

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 124
  • Iedereen heeft recht op mijn mening :)
Reactie #2 Gepost op: 27 juli 2003, 01:25:59
Deze soort ziekte heb ik nog nooit van gehoord.

In het zakwoordenboek der geneeskunde staat :
Meticilline Resistente Staphylococcus Aureus.

Deze resistente staphylokokken produceren een penicilline-bindende-proteïne, waardoor ze een geringe affiniteit hebben voor de penicillines zoals meticilline; deze staphylokokken zijn ook resistent tegen andere antibiotica zoals tetraciline en aminoglycosiden, zodat er ook gesproken wordt van multiresistente staphylococcus aureus

snappie  ??? ;D

Ed :)

PS: Epikonimeersetje staat er niet in dus daarvoor hoef je dat boekje niet te kopen  :P


kader5701

  • Gast
Reactie #3 Gepost op: 27 juli 2003, 15:19:52
Wat heb ik hier dan liggen?
Gert


Robert

  • Gast
Reactie #4 Gepost op: 28 december 2003, 22:38:29
Als ik goed begrijp is na een half jaar behandeling de stooiproefen nog steeds positief. Ik neem aan dat je bactroban neuszalf en hibiscrub hebt gebruikt. Wellicht kan de bacterioloog  (via de Arbo arts) van het ziekenhuis contact zoeken met grotere centra die meer ervaring hebben met MRSA.
Goed dat je een advocaat in de arm hebt genomen. Het betreft hier immers een bedrijfsongeval. Ik ben erg benieuwd hoe het je vergaat in dit vervelende proces. Sterkte!


Kylton

  • Gast
Reactie #5 Gepost op: 29 december 2003, 00:40:28
Hallo Miranda,

We zijn inmiddels een half jaar verder en ik ben erg benieuwd hoe het nu met je gaat.
Ons ziekenhuis heeft nogal wat ervaring met MRSA en ik kan je daar behoorlijk wat informatie over geven.
Zelf ben ik sinds 2 weken weer aan het werk na 10 weken thuis te hebben gezeten met een variant van MRSA, nl. Staphylococcus Aureus CEC-stam (is resistent voor Clindamycine, Erythromycine en Ciprofloxacine).
k'-Heb 2 heftige antibiotica-kuren gevolgd en nog andere (drastische) maatregelen moeten nemen, maar vooralsnog ben ik er van af, ook al moet ik nog tot november 2004 kweken insturen!

Als je meer informatie zoekt, stuur me dan even een mailtje (in het kader van de privacy).

In ieder geval sterkte!

Greetz.


Miranda

  • Gast
Reactie #6 Gepost op: 13 januari 2004, 16:40:42
Hallo allemaal,

Bedankt voor jullie reacties. Voor meer informatie over hoe mijn situatie nu is (want ik ben nog steeds MRSA positief) verwijs ik jullie naar het januarinummer van het vakblad Nursing. En nogmaals wil ik een oproep doen of lotgenoten willen reageren om mogelijkheden en ervaringen te bespreken.

Groeten,


Robert

  • Gast
Reactie #7 Gepost op: 17 januari 2004, 17:53:06
Heb je vancomycine al gekregen? Een absolute noodgreep en een paardenmiddel.
Heb je al aanspraak gemaakt op een rechtsbijstandverzekering daar het een besmetting gaat die tijdens het werk is opgelopen: dus een bedrijfsongeval.