MRSA

Auteur Topic: MRSA  (gelezen 10372 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Miranda

  • Gast
Gepost op: 26 juli 2003, 18:00:09
Hallo, mijn naam is Miranda.

Ik ben op zoek naar lotgenoten die net als ik besmet zijn met de ziekenhuisbacterie MRSA. Ik ben werkzaam als verpleegkundige in een algemeen ziekenhuis. Inmiddels ben ik al zes maanden niet aan het werk en heb ik drie behandeltrajecten gevolgd (te weten; scrubben met Bethadine, Rifamcipine voor 10 dagen en Clindamycine voor drie maanden). Maar tot mijn teleurstelling en frustratie raak ik deze bacterie niet kwijt.
Binnenkort onderga ik een tonsillectomie, mijn laatste optie om bacterievrij te raken. Niemand kan mij vertellen of dit helpt, want er zijn geen studies naar verricht en over protocollen maar te zwijgen.
Ik maak me zorgen. Want het zou mogelijk kunnen zijn als ik niet bacterievrij raak dat ik arbeidsongeschikt wordt verklaard als verpleegkundige. Dit zou ik verschrikkelijk vinden. Via de vakbond heb ik een advocaat toegewezen gekregen die mijn zaak begeleidt.
Ik ben heftig op zoek naar informatie en ervaringen. Dus als mensen deze situatie herkennen reageer alsjeblieft. Alvast bedankt.

Groeten, Miranda




Ambu.952

  • Gast
Reactie #1 Gepost op: 26 juli 2003, 18:16:41
Waar krijg je het eigenlijk door dan? Deze soort ziekte heb ik nog nooit van gehoord.

Heel veel sterkte toe gewenst,

Ambu.952


Ed :)

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 124
  • Iedereen heeft recht op mijn mening :)
Reactie #2 Gepost op: 27 juli 2003, 01:25:59
Deze soort ziekte heb ik nog nooit van gehoord.

In het zakwoordenboek der geneeskunde staat :
Meticilline Resistente Staphylococcus Aureus.