Voertuigen brandweer Heerenveen

Auteur Topic: Voertuigen brandweer Heerenveen  (gelezen 10255 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Marten

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 196
  • Modelbouwer ût Fryslân ;D
    • Modelauto1/87
Reactie #20 Gepost op: 15 juli 2006, 17:19:33
Mooie foto's Jelmer,

Een stage plek om jaloers op te zijn!  ;)

Heb je ook nog een dienst met de OvD kunnen versieren?


Dit is het DEMO voertuig dat op de opendag van de hoofdpost aanwezig was.




Eric

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 144
Reactie #21 Gepost op: 21 december 2006, 10:12:23
Ik kom niet meer dagelijks op de kazerne in Leeuwarden dus is het volgende antwoord een suggestie: De oude hoogwerker gaat naar post noord, de nieuwe naar de hoofdpost. Ik kan mij inderdaad ook niet voorstellen dat er twee redvoertuigen op een kazerne staan en op de andere geen. De oude hoogwerker is regelmatig voor onderhoud uit dienst en een tweede hoogwerker op post noord is gewoon beter voor de dekking in het westen van de stad.

Eric

Even weer een oud bericht opgediept, ondanks de jonge leeftijd van de huidige hoogwerker van Leeuwarden ( 1996), wordt deze in 2007 vervangen. De reden van vervanging is de vele vooral technische storingen die zich tijdens het in bedrijf zijn van de hoogwerker voordoen. Met name afstempeling en het niet meer willen zakken van de arm heeft de brandweer Leeuwarden doen besluiten om deze hoogwerker vervroegd te doen vervangen.

Eric
Brandwacht BHV 'er Eerste hulpverlener Medewerker verbindingsdienst rode kruis Lid geneeskundige eenheid (sigmalid)


Marten

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 196
  • Modelbouwer ût Fryslân ;D
    • Modelauto1/87
Reactie #22 Gepost op: 21 december 2006, 18:01:10
Hoi Eric,

Er gaan ook verhalen dat de oude HW op post Noord komt, kan jij dat bevestigen?


Eric

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 144
Reactie #23 Gepost op: 21 december 2006, 20:44:53
Hoi Eric,

Er gaan ook verhalen dat de oude HW op post Noord komt, kan jij dat bevestigen?

Hoi Jelmer,

Nee, gezien de ellende die men regelmatig heeft met de HW, wordt deze volledig afgevoerd.

Eric
Brandwacht BHV 'er Eerste hulpverlener Medewerker verbindingsdienst rode kruis Lid geneeskundige eenheid (sigmalid)


Jelmer

  • Bevelvoerder i.o, Brandweer Heerenveen; Ambulancechauffeur Kijlstra Ambulancezorg
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 965
Reactie #24 Gepost op: 22 december 2006, 18:06:09
hoi Eric, volgens mij heb je het tegen Marten  ;)


Eric

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 144
Reactie #25 Gepost op: 22 december 2006, 21:51:23
hoi Eric, volgens mij heb je het tegen Marten  ;)

Ja inderdaad Jelmer, het was een reactie op Marten, jou naam stond een paar berichtjes hoger en zo haalde ik jullie namen door elkaar.

Eric
Brandwacht BHV 'er Eerste hulpverlener Medewerker verbindingsdienst rode kruis Lid geneeskundige eenheid (sigmalid)


Marten

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 196
  • Modelbouwer ût Fryslân ;D
    • Modelauto1/87
Reactie #26 Gepost op: 23 december 2006, 19:41:01
Bedankt Eric,  dan is dat fabeltje ook weer ontkracht! :D

Fijne kerstdagen allemaal ;)


Marten

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 196
  • Modelbouwer ût Fryslân ;D
    • Modelauto1/87
Reactie #27 Gepost op: 12 april 2007, 22:07:21
Hoi Jelmer ( en anderen! )

Ik heb even een paar vraagjes omtrend de voertuigen; DA1 en DA-OD.  Op brandbase staat dat de DA1 kenteken (97-FS-TK) een DA-OD is van het type VW PASSAT VARIANT TDI 4WD . Deze beschrijving staat ook bij de huidige DA-OD 56-HV-LZ. Dit is wel echt een Passat (blauwe flitslamp KLPD stijl en 2 extra richting aanwijzers op het dak).

Weet jij of iemand anders of de huidige DA1 VW GOLF VARIANT (draailamp KLPD stijl)  de oude DA-OD is?   En extra info? type en jaar van indienststelling?

Foto DA1:


En heeft iemand ook nog meer foto's van deze beide voertuigen? Bijvoorbeeld bij inzetten oid? Met name van de DA-OD. Deze foto's wil ik graag gebruiken voor het maken van modellen.


Jelmer

  • Bevelvoerder i.o, Brandweer Heerenveen; Ambulancechauffeur Kijlstra Ambulancezorg
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 965
Reactie #28 Gepost op: 13 april 2007, 20:07:31
Marten het zit als volgt.

De enige echte DA-od van Heerenveen is deze (foto heb ik al eerder geplaatst):


Het voertuig waar jij het over hebt is een DA van de regionale brandweer Fryslân.

Zoals je op de zijkant kunt zien staat er:
BRANDWEER
Regionale Brandweer Fryslân
  • Heerenveen
Deze DA is dan ook niet de DA-od van Heerenveen en nooit geweest ook (dus de info op brandbase.org klopt niet helemaal). Daarnaast is dit een VW Golf variant en geen Passat.

Van dit soort DA's rijden er nog wel meer rond in Friesland. Hier een foto van de DA van Sneek (let maar op het kenteken ;)):


De oude DA-OD van Heerenveen is deze:
http://members.lycos.nl/keimpeannema/brandweer/oud112.jpg

Daarnaast kun je ook dit voertuig tegenkomen binnen de gemeente Heerenveen met een OvD:

Dit is namelijk de DA-OD van Skarsterlân. De gemeentes Heerenveen en Skarsterlân hebben een gezamelijke OvD regeling, als een officier van Skarsterlân dienst heeft, gebruikt deze dit voertuig.

Ik hoop dat het zo duidelijk is, als je nog vragen hebt PM of mail je maar even  :)

groeten Jelmer


Marten

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 196
  • Modelbouwer ût Fryslân ;D
    • Modelauto1/87
Reactie #29 Gepost op: 14 april 2007, 13:08:42
Helemaal duidelijk Jelmer,  bedankt!

Als je eens een foto'tje van de kofferbak van die Passat tegenkomt of kan maken dan houd ik mij aanbevolen!

Groetjes