wat is een lotus

Auteur Topic: wat is een lotus  (gelezen 20715 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

smartie92

  • Gast
Gepost op: 5 juli 2006, 08:17:25
Ik heb het nergens kunnen vinden maar wat is een lotus? ik ben er wel benieuwd naar

groetjes martijn ::)




pesje2

  • Gast
Reactie #1 Gepost op: 5 juli 2006, 09:07:38
Als het goed is zijn dat mensen die slachttoffer spelen bij oefeningen.
Die worden dan geschinkt met wonden enz.

Gr. Niels


smartie92

  • Gast
Reactie #2 Gepost op: 5 juli 2006, 10:47:43
ok fijn dat ik het weet :D


Karim

  • Gast
Reactie #3 Gepost op: 5 juli 2006, 15:42:33


Dit is een Lotus :



Een Lotus Esprit, een van de mooiste lotussen ter wereld   ;)

Al is de Lotus Elise ook best mooi :



smartie92

  • Gast
Reactie #4 Gepost op: 5 juli 2006, 16:15:42


Dit is een Lotus :



Een Lotus Esprit, een van de mooiste lotussen ter wereld   ;)

Al is de Lotus Elise ook best mooi :



dat weet ik maar ik bedoel lotus van ambulance of wat het is van de witte kolom iniedergeval

groetjes martijn

ps: lotus is ook een moderator bij het internetspel: www.habbohotel.nl


7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Reactie #5 Gepost op: 5 juli 2006, 17:38:50
Ik heb het nergens kunnen vinden maar wat is een lotus? ik ben er wel benieuwd naar

groetjes martijn ::)
Dat is een zeer lastig persoon.  ;)


smartie92

  • Gast
Reactie #6 Gepost op: 5 juli 2006, 18:54:58
ik heb nu 2 antwoorden:
-iemand die slachtoffer speelt
-een zeer lastig persoon
wat is het nou :s


7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Reactie #7 Gepost op: 5 juli 2006, 19:04:00
ik heb nu 2 antwoorden:
-iemand die slachtoffer speelt
-een zeer lastig persoon
wat is het nou :s
Beide zijn juist. ;)

L andelijke
O pleiding
T ot
U itbeelding
S lachtoffer

Deze mensen hebben na hun EHBO een extra opleiding gehad om slachtoffer te kunnen spelen. Daarbij kun je denken aan allerlei soorten letsels. Ervaren lotusmensen kunnen de meest vreselijke verwondingen namaken en dit ook spelen. Daarnaast kunnen ze ook nog eens acteren in bepaalde rollenspelen.


Heleen Lotus

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,245
Reactie #8 Gepost op: 5 juli 2006, 19:23:50
Ahum, Karim..........
Die lotus van jouw, is mooi hoor, maar toch een andere soort.

Wel wat is een lotus, Ger@rd heeft het al een beetje gezegd, alleen die "zeer lastig persoon", moet je maar niet geloven.  ::)

Ik ben een lotus slachtoffer.
Wij grimeren verwondingen en spelen (eigenlijk acteren zoals wij dat noemen ) dan dat wij gewond zijn.
Bij een openbeenbreuk, grimeren wij een wond en doen dan net of wij echt onze been gebroken hebben.
Dit doen wij voor EHBO verenigingen, BHV opleidingen, ambulance diensten en zoals ik, bij defensie.
Er is ook een verschil bij sommige lotussen, de één speelt het meest voor ehbo en bhv, dit zijn relatief de wat makkelijker letsels.
Bij de ambulancediensten worden de letsels wat moeilijker, meer trauma gerelateerd, plus dat je wat meer ziekte beelden erbij hebt.
Bij defensie speel je alleen maar trauma letstels, hoewel als ik op een oefening bent, dan ben je vaak een aantal dagen weg, dan komt het ook wel eens voor, dat je ziekte beelden moet spelen, zoals buikgriep, blindedarm ontsteking e.d.

Het is heel divers, en heel erg leuk om te doen.
En ja, wij worden ook wel eens betiteld dat we lastig zijn, maar men vergeet dan vaak, dat wij hiervoor de opdracht krijgen en dit niet altijd uit ons zelf doen. Helaas zijn er ook lotus slachtoffers die dit wel uit zichzelf doen en persoonlijk vindt ik dit niet echt leuk.  :-\
Ik wil in ieder geval mijn letsel zo waarheids getrouw spelen, of dit een trauma casus is of niet, ik houd er niet van om overdreven als lotus te gaan spelen. Maar ja soms krijg ik hiervoor de opdracht en dan ontkom ik er toch niet aan.  :-\ Ook niet na wat onderhandelingen.

Het meest speel ik bij defensie en vindt dit heel erg leuk om te doen, vooral de oefeningen, daar heb je altijd veel plezier en je maakt nog eens wat mee.

In een andere topic, lotus verhalen, kun je lezen wat de lotussen zoal meemaken, een tip om dit toch eens te lezen.
Ik hoop dat je nu een beetje een antwoordt heb gekregen op je vraag.
Die andere lotus van Karim,  ;) tja, dat zijn mooie auto's  ;D


lotus bianca

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,653
  • EHBO instructeur . LOTUS en oud sigma
Reactie #9 Gepost op: 5 juli 2006, 19:29:05
Zoals Gerard al aangeeft zijn het mensen die de lotus opleiding gevolgd hebben na hun ehbo opleiding.
Of we lastig zijn daar kan ik niet over oordelen ::) :P
We spelen dus slachtoffers bij oefening van brandweer , ambulance, politie, bedrijfshulpverlening of bij ehbo verenigingen..........enz enz
We leren in die opleiding om zelf wonden te grimeren en om te spelen alsof je echt die verwondingen hebt.
Onderaan dit berichtje bij mijn handtekening staat een link naar mijn space waar meer op te lezen en te zien is ,onder andere foto`s van verwondingen en oefeningen.
Ook kun je daar linken vinden van andere lotus slachtoffers.
http://eeuwigtijdgebrek.web-log.nl/
Bijvoorbeeld bovenstaande link.
Op internet kun je bij google zoeken onder lotus studiekringen voor meer informatie

groetjes van een noooit lastig persoon :D ::)
GEIT NEET BESJTEIT NEET  WAER OF GEIN WAER DRAAN