Ambulancepersoneel bang voor wraak

Auteur Topic: Ambulancepersoneel bang voor wraak  (gelezen 12574 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

martijn89

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 51
Gepost op: 6 juli 2006, 19:57:36
06 Juli 2006 15:56
Ambulancepersoneel bang voor wraak
Ambulancepersoneel in Amsterdam durft geen aangifte te doen van agressie uit angst voor wraakacties. Burgemeester Cohen heeft dat gezegd naar aanleiding van twee incidenten.

Afgelopen zondag moest een ambulance een man met een hartaanval ophalen. Het personeel werd ernstig gehinderd en bedreigd door familie van de patiënt. Die vond dat de ambulance niet snel genoeg was gekomen. Half juni werd bij een zwembad een ambulance bekogeld. Een arts kreeg een klap in zijn gezicht.

Cohen noemt de agressie onaanvaardbaar. Hij gaat binnenkort met medewerkers van de ambulances praten
 
Bron: NOS

Verder kwam ik dit filmpje http://dump.geenstijl.nl/mediabase/2023/1612d02/index.html tegen op geenstijl.nl

Ik zou zeggen Hup effe sirene aan, weg vrij. Dot Gas en weer vol op de rem!!:D




Martijn Slotboom

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,279
  • Laten we het gezellig houden op het forum
Reactie #1 Gepost op: 6 juli 2006, 20:05:09
Als je dat doet heb , jij als chauffeur weer een probleem

Gewoon politie er bij roepen , en als ze niet willen PV wegens vernielen van eigedommen


martijn89

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 51
Reactie #2 Gepost op: 6 juli 2006, 20:14:46
Als je dat doet heb , jij als chauffeur weer een probleem

Gewoon politie er bij roepen , en als ze niet willen PV wegens vernielen van eigedommen

Tuurlijk, snap ik. Maar bijwijze van.
Desnoods alleen de motor starten. Maar goed of de Ambu stond gewoon op de verkeerde plek op de verkeerde tijd.


Martijn de Vries

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,163
Reactie #3 Gepost op: 6 juli 2006, 20:19:04
Die mensen hebben echt een steekje los :(

Ik zou ook gewoon de politie er bij roeppen.


Bart S

  • Gast
Reactie #4 Gepost op: 6 juli 2006, 20:28:06
Tuurlijk, snap ik. Maar bijwijze van.
Desnoods alleen de motor starten. Maar goed of de Ambu stond gewoon op de verkeerde plek op de verkeerde tijd.
Ik denk dat de motor starten geen indruk maakt. En die ambu stond daar goed, die gasten moeten het gewoon niet in hun bolle hersens halen op erop te klimmen en te dansen. Het zou bij mij niet eens in me opkomen, maar als ik dit 'vroeger' geflikt zou hebben dan denk ik dat mijn ouders allebei m'n benen gebroken hadden voordat ze me bij het politiebureau afleverden. En terecht.


zafara

  • Gast
Reactie #5 Gepost op: 7 juli 2006, 09:44:01
Ik denk dat de motor starten geen indruk maakt. En die ambu stond daar goed, die gasten moeten het gewoon niet in hun bolle hersens halen op erop te klimmen en te dansen. Het zou bij mij niet eens in me opkomen, maar als ik dit 'vroeger' geflikt zou hebben dan denk ik dat mijn ouders allebei m'n benen gebroken hadden voordat ze me bij het politiebureau afleverden. En terecht.

ik denk dat je zo ook geen enkel respect hebt voor eventueel SO, als ik in die ambu zou ligge zou ik ook zo spoedig mogelijk naar het ziekenhuis willen en dan heb ik (persoonlijk) geen behoefte aan een stel idioten die op het dak lopen te springen.......


harold

  • Gast
Reactie #6 Gepost op: 7 juli 2006, 09:55:22
Die mensen hebben echt een steekje los :(

Ik zou ook gewoon de politie er bij roeppen.

Die mensen zijn onder invloed van alcohol en drugs. Je kan daar geen rationeel gedrag van verwachten.
Dit soort grappen zie je zo vaak op evenementen, het is dat dit voorval toevallig gefilmd is en op internet is gezet.
Noem het respectloos, ongepast, irritant, belemmerend, maar een koppeling naar agressie jegens ambulancepersoneel kan ik niet maken.
Deze mensen doen dit puur voor de gein, ze zijn euforisch en hebben de grootste lol. Ze hebben waarschijnlijk niet de intentie om iemand schade toe te brengen en zouden misschien nooit op het dak van een ambulance stappen als ze nuchter zijn.


Bart S

  • Gast
Reactie #7 Gepost op: 7 juli 2006, 10:04:51
Die mensen zijn onder invloed van alcohol en drugs. Je kan daar geen rationeel gedrag van verwachten.
Dit soort grappen zie je zo vaak op evenementen, het is dat dit voorval toevallig gefilmd is en op internet is gezet.
Noem het respectloos, ongepast, irritant, belemmerend, maar een koppeling naar agressie jegens ambulancepersoneel kan ik niet maken.
Deze mensen doen dit puur voor de gein, ze zijn euforisch en hebben de grootste lol. Ze hebben waarschijnlijk niet de intentie om iemand schade toe te brengen en zouden misschien nooit op het dak van een ambulance stappen als ze nuchter zijn.

[sarcastisch]Oh, maar dan is het niet erg dat ze dat doen. Wellicht trappen ze het hele dak aan gort, inclusief antennes en lichtbalk, maar ach, waar maken we ons druk om. Het is maar een geintje![/sarcastisch]

Overigens kan het best bedeigend overkomen hoor, als er 6 man staan te dansen op het dak van je ambu die totaal niet luisteren.


vesalius

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,506
Reactie #8 Gepost op: 7 juli 2006, 10:50:22
Die mensen zijn onder invloed van alcohol en drugs. Je kan daar geen rationeel gedrag van verwachten.
Dit soort grappen zie je zo vaak op evenementen, het is dat dit voorval toevallig gefilmd is en op internet is gezet.
Noem het respectloos, ongepast, irritant, belemmerend, maar een koppeling naar agressie jegens ambulancepersoneel kan ik niet maken.
Deze mensen doen dit puur voor de gein, ze zijn euforisch en hebben de grootste lol. Ze hebben waarschijnlijk niet de intentie om iemand schade toe te brengen en zouden misschien nooit op het dak van een ambulance stappen als ze nuchter zijn.

Dus? Ze zijn dronken, etc en ze zijn niet meer verantwoordelijk voor hun daden? Mooi zo, de volgende keer dat ik iemand helemaal in elkaar wil slaan drink ik vantevoren even twee biertjes... "Ja sorry was onder invloed van alcohol, zou ik anders nooit doen hoor." "Oh, ok dan is het goed, prettige avond verder"


pesje2

  • Gast
Reactie #9 Gepost op: 7 juli 2006, 11:09:52
Als ze dronken zijn en onder invloed van drug dan kan je toch juíst gas geven, die gestoorde mensen herinneren dan niet meer dat ze zijn gedonderd van een ambulance :o

Maar lag in deze ambulance een pattient? ikk zag wel iemand voorin zitten met een wit iets aan.

Maar kan het personeel geen hoe heet dat ding pakken dat stroomstoten geeft als iemand gereanimeert moet worden en dan die tegen die mensen houden op de hoogste voltage??

Gr. Niels